سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

محمد حسن گودرزی  : هفته گذشته اتفاقات گوناگونی در عرصه موسیقی در جهان رخ داد که خوانندگان و هنرمندان فعال در این زمینه را در بر می گرفت. با هم نگاهی به برخی از مهمترین اتفاقات موسیقی جهان در هفته ای که گذشت می اندازیم:

تک خوانی، خواننده مطرح گروه آلمانی

 

خواننده مطرح ترین گروه آلمانی زبان، اولین آهنگ انفرادی خود را روز جمعه منتشر کرد.

به گزارش kerrang، تیل لیندرمن(Till Lindemann) خواننده گروه آلمانی رامشتاین (Rammstein) که اوایل تابستان آخرین آلبوم خود را بدون نام منتشر کردند، اولین آهنگ انفرادی خود را روز جمعه منتشر کرد.

از ابراز علاقه رامین جوادی سازنده موسیقی متن سریال تاج و تخت به یک گروه رپر آمریکایی تا ابهام پیرامون مرگ « ادی مانی » !

این آهنگ که  Steh Auf نام دارد، اولین تک آهنگ از آلبوم این خواننده است چند روز قبل از انتشار تیزر ویدئو کلیپ این آهنگ را منتشر کرد. نکته جال توجه حضور پیتر استرومر (Peter Stormare) بازیگر مطرح سوئدی و بازیگر فیلم هایی مانند فارگو و سریال فرار از زندان در این ویدئوکلیپ است.

این آهنگ قرار است در آلبوم لیندرمن به نام F&M که نوامبر امسال به بازار عرضه می شود، حضور داشته باشد.

لیندرمن که سال خوبی را با رامشتاین گذرانده با این گروه در تور اروپایی شرکت خواهد کرد که در کشورهای مختلفی مانند ایرلند شمالی، اتریش و دانمارک برنامه اجرا می کنند.

 

همکاری دوباره بازماندگان بیتلز

 

دو خواننده گروه افسانه ای تاریخ موسیقی با هم همکاری می کنند.

به گزارش NME، رینگو استار (Ringo Starr) درامِر گروه بیتلز روز جمعه اطلاعاتی از بیستمین آلبوم استدیویی خود را به نام What’s My Name منشتر کرد. در این آلبوم که روز 25 اکتبر منتشر خواهد شد، پل مک کارتنی (Paul McCartney) دیگر عضو باقی مانده گروه بیتلز هم حضور دارد و در یکی از ترانه ها با رینگو استار همکاری کرده است.

در این آلبوم ، استار و مک کارتنی با هم آهنگی با از جان لنون (عضو فقید گروه بیتلز ) را به نام "Grow Old With Me" بازخوانی کرده اند. این آهنگ چند سال پیش از مرگ وی توسط خود لنون نوشته شده است.

از ابراز علاقه رامین جوادی سازنده موسیقی متن سریال تاج و تخت به یک گروه رپر آمریکایی تا ابهام پیرامون مرگ « ادی مانی » !

استار در گفت و گویی با اشاره به اینکه این آهنگ یکی از دمو های جان لنون بوده، گفت:" در مورد این ایده قبل از درگذشت جان (لنون) صحبت کرده بودم. من فرد احساسی هستم و این آهنگ رو دوست داشتم. من آن را به بهترین وجهی که می توانم خواندم. وقتی عمیقا به جان فکر می کنم خوب می شوم. و بهترین کار خود را کرده ام. ما بهترین تلاش خود را انجام داده ایم."

 

درآمد 400 میلیونی از تور سه ساله

 

تور جهانی سه ساله گروه موسیقی (Rolling Stones) به نام No Filter  ماه گذشته به پایان رسید - و اکنون مشخص شده است که درآمد این راکِر های کهنه کار از این تور جهانی چقدر بوده است.

به گزارش NME، طبق ارقامی که به نشریه Billboard Boxscore گزارش شده است گروه رولینگ استوز از این تور این تور 415.6 میلیون دلار درآمد کسب کرده و 2,290,871 قطعه بلیط فروخته اند. این ارقام حاکی از این است که این تور در 10 تور برتر برتر تاریخ Boxscore از نظر میزان درامد قرار گرفته است.

این میزان درآمد، تور اخیر رولینگ استونز را به رتبه هشتم پرفروش ترین تورهای تاریخ موسیقی برد.

پیشتر رولینگ استونز اعلام کرده بود که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تشکیل این گروه، آلبومی از بهترین کارهای خود را با نام Let It Bleed به بازار عرضه می کند.

از ابراز علاقه رامین جوادی سازنده موسیقی متن سریال تاج و تخت به یک گروه رپر آمریکایی تا ابهام پیرامون مرگ « ادی مانی » !

در بین لیست پردرامدترین تورهای تاریخ، اد شیران با تور دو ساله خود از 2017 تا 2019 به نام The Divide Tour در صدر قرار دارد. این تور 776 میلیون دلار درآمد برای این خواننده جوان انگلیسی داشته است. در رتبه های بعدی نیز، U2 با 736 و گروه رولینگ استونز با تور A Bigger Bang Tour که از سال 2005 تا 2007 اجرا شد با 558 میلیون دلار قرار دارند.

 

چند خبر کوتاه از دنیای موسیقی

 

  • رامین جوادی آهنگساز مطرح ایرانی و سازنده موسیقی متن سریال بازی تاج و تخت، در مصاحبه ای که با Pitchfork اعلام کرده که طرفدار سرسخت موسیقی گروه متالیکا و رپر آمریکایی Post Malone است. وی در بخشی از مصاحبه خود گفته است: اینکه عاشق صدای او هستم شاید به این دلیل باشد که انگلیسی زبان دوم من است ، اما من حتی روی اشعار زیاد حساس نیستم. من واقعاً باید بنشینم و روی گوش دادن به آنها تمرکز کنم. گوش من بسیار به سمت پراکنده کردن تمام تولیدات در اطراف آهنگ گرایش پیدا می کند ، و این شامل صداها هم می شود.

از ابراز علاقه رامین جوادی سازنده موسیقی متن سریال تاج و تخت به یک گروه رپر آمریکایی تا ابهام پیرامون مرگ « ادی مانی » !

  • ادی مانی (Eddie Money) خواننده و ترانه نویس آمریکایی روز جمعه درگذشت. علت مرگ وی هنوز اعلام نشده اما مانی با اعتیاد به الکل و مواد مخدر درگیر بود. وی خواننده اهنگ مطرح Two Tickets To Paradise در دهه 70 میلادی بود.

 

  • خواننده سابق گروه متال Anthrax به حمله و ضرب و شتم یک مرد مُسن متهم شد. دن نلسون (Dan Nelson) خواننده این گروه در سال های 2007 تا 2009، متهم شده که در 30 آگوست با مشت به صورت یک مرد 73 ساله در هتلی در شهر نیویورک زده است. براساس اعلام مقامات قضایی نیویورک دادگاه وی به زودی برگزار می شود.

 

 

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲