به گزارش دیباچه ، سالهاست پیرامون انتخاب نماینده ایران در اسکار بین اهالی سینما یک جورایی جنگ لفظی در می گیرد؛ آن یکی می گوید فیلم من باید انتخاب می شد و آن دیگری اعتراض می کند چرا فیلم سیاه نما را به آکادمی اسکار معرفی کردند؛ خلاصه با وجود اینکه اعضاء هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار اکثرا از خود سینماگران هستند اما باز هم قربانیان این تصمیم گیری ها سر و کله شان پیدا می شود و با داد و فریاد سعی می کنند فضای مسمومی را برای انتخاب شدن نماینده ایران در اسکار فراهم کنند.
اتفاقی که شب گذشته و پس از انتشار خبر عجیب انتخاب شدن فیلم مستند « در جستجوی فریده » به عنوان نماینده ایران در اسکار امسال 2020 به شدت هرچه تمام تر ، رنگ و بوی اعتراضی به خود گرفت؛ البته انصافا اگر بخواهیم قضاوت کنیم ایندفعه کمی تا حدودی حق با معترضین هست ؛انتخابی غیرمنتظره ،با سرعت هرچه تمام تر آن هم در سالی که گزینه های بدی هم برای اعلام نام فیلم منتخب به آکادمی اسکار نبود اثری انتخاب شد که در عین اینکه خوش ساخته اما می تونست با درایت بهتری تصمیم گیری درخورتری صورت بگیرد.
در همین رابطه نوید محمد زاده بازیگر فیلم « متری شیش و نیم » در استوری اینستاگرام شخصی خود اینطور به این نوع تصمیم گیری معترض شده :
«هر سال اواخر شهریور نماینده سینمای ایران به اسکار اعلام میشد، علت این عجله در انتخاب چی بود؟ «درجستوی فریده» نماینده سینمای ایران در اسکار؟ فیلم خوبیه، درست ولی براساس کدوم موفقیت بینالمللی؟ نمیتونستین تا بعد از جشنواره ونیز صبر کنید؟»
