جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

الف. شکاری: در روزهای گذشته، سینمای جهان شاهد چند اتفاق مهم و جذاب بود از امضای قرارداد 200 میلیون دلاری خالقان مجموعه پرطرفدار «بازی تاج و تخت» با نتفلیکس تا اعلام خبر بازسازی فیلم محبوب ایام کریسمس «تنها در خانه» البته برای دوستداران سینمای اکشن و ترسناک نیز شنیدن خبری درباره حضور احتمالی سیلوستر استالونه ستاره بزرگ سینمای جهان در فیلم «پاکسازی 5» هم قطعا خوشایند بوده است در پایان این مطلب نیز به بخش کوتاهی از مصاحبه جالب فرانسیس فورد کوپولا که این روزها درباره شاهکار خود «اینک آخرالزمان» انجام داده نگاهی می اندازیم.

در ابتدا به مهم ترین خبر چند روز اخیر سینما و تلویزیون دنیا می پردازیم روز پنجشنبه 8 آگوست کمپانی نتفلیکس از قرارداد 200 میلیون دلاری خود با شخصیت های کلیدی پشت سریال «بازی تاج و تخت» پرده برداشت.

به گزارش بی بی سی، دیوید بنیاف و دی‌بی وایس خالقان سریال مشهور «بازی تاج و تخت» قرارداد همکاری به رقم 200 میلیون دلار با  نتفلیکس امضا کردند. این خبر را نتفلیکس غول رسانه آنلاین دنیا اعلام کرد.

نتفلیکس در حالی توانست با بنیاف و وایس قرارداد همکاری امضا کند که در این مبارزه، رقبای سرسختی مانند آمازون و دیزنی را در کنار خود مشاهده می کرد.

تونل سینما: از قرارداد 200 میلیون دلاری نتفلیکس با خالقان «بازی تاج و تخت» تا حضور سیلوستر استالونه در فیلم «پاکسازی 5»

تد ساراندوس رییس اجرایی نتفلیکس در واکنش به این خبر اعلام کرد که برای خوشامد گویی به دیوید بنیاف و دی بی وایس اساتید داستان گویی هیجان زده است.

بنیاف و وایس نیز در بیانیه ای از شبکه HBO که سالهای زیادی در آن حضور داشتند و سریال موفق «بازی تاج و تخت» را برای آن ساختند، تشکر کردند.

آنها گفتند: ما به مدت بیش از یک دهه یک همکاری زیبا با HBO داشتیم، از همه افراد حاضر در آنجا بسیار سپاسگزاریم.

این دو در ادامه تاکید کردند برای این همکاری جدید با نتفلیکس نقاط مشترک بسیاری یافته اند.

بنیاف و وایس در طول یک دهه اخیر موفقیت عظیمی را با سریال «بازی تاج و تخت» بدست آوردند. این سریال که براساس کتاب جورج آر. آر مارتین ساخته شد توانست در طول این سال ها 47 جایزه امی و 160 نامزدی امی را بدست آورد.

 *واکنش مک‌کالی کالکین به بازسازی فیلم کلاسیک «تنها در خانه»

پس از جنگ جهانی دوم در ایام کریسمس در کشور آمریکا فیلم هایی رواج پیدا کرد که در داستانشان با اتفاقات روزهای کریسمس همخوانی داشت. این فیلم ها خیلی زود مورد پسند خانواده ها در آمریکا و دیگر کشورهای مسیحی دنیا قرار گرفت از نمونه های کلاسیک این فیلم های می توان «زنگ های سنت مری»، «چه زندگی شگفت انگیزی»، «معجزه در خیابان سی و چهارم» و «همسر اسقف» را نام برد از نمونه های مشهور متاخر این نوع فیلم ها می توان به «تنها در خانه» محصول 1990 با بازی جو پیشی و مک‌کالی کالکین اشاره کرد.

تونل سینما: از قرارداد 200 میلیون دلاری نتفلیکس با خالقان «بازی تاج و تخت» تا حضور سیلوستر استالونه در فیلم «پاکسازی 5»

این فیلم داستان پسری خردسال است که در ایام کریسمس با اشتباه والدینش به تنهایی در خانه بسر می برد او که البته از این وضعیت لذت می برد در ادامه با چالش حضور دو دزد در خانه مواجه می شود. این فیلم در سال نمایشش محبوبیت زیادی بدست آورد و توانست به رقم فروش 476 میلیون دلار دست پیدا کند. حالا پس از چندین دنباله که از این فیلم ساخته شد خبر بازسازی مجدد این فیلم در صدر اخبار رسانه های دنیا قرار گرفت.

به گزارش ایندیپندنت، مک‌کالی کالکین  ستاره فیلم «تنها در خانه» از شنیدن خبر بازسازی احتمالی این فیلم ابراز شادمانی کرد. اوایل هفته پیش کمپانی متمول دیزنی اعلام کرد که می خواهد فرنشایز محبوب «تنها در خانه» را بازسازی کند، فیلمی که نخستین بار در ایام کریسمس سال 1990 اکران شد و از آن زمان تا به امروز دل بسیاری از مردم را بدست آورده است. مک‌کالی کالکین که نقش کودک اصلی فیلم را در دهه نود بازی کرده در واکنش به خبر بازسازی فیلم در توییتی که همراه عکس خودش در سن و سال فعلیش بود، نوشت: به نظر می رسد قصه «تنها در خانه» می خواهد به روز شود.

با این حال گمان می شود دغدغه های شخصیت کوین با بازی کالکین این روزها تغییرات بسیاری نسبت به سال 1990 کرده است.

گفته می شود روز سه شنبه گذشته باب ایگر رییس کمپانی دیزنی اعلام کرده بود که این کمپانی قصد دارد چهار اثر از جمله «تنها در خانه» را بازسازی کند.

*سیلوستر استالونه ستاره قسمت پنجم فیلم «پاکسازی» می شود

به گزارش ایندیپندنت، سیلوستر استالونه احتمالا به قسمت پنجم فیلم اکشن ترسناک «پاکسازی» بپیوندد.

ستاره «راکی» به تازگی دیداری با جیسون بلوم از کمپانی بلوم‌هاوس پروداکشنز و همینطور جیمز دموناکو که چهار قسمت قبلی فرنشایز «پاکسازی» را نوشته، داشته است.

تونل سینما: از قرارداد 200 میلیون دلاری نتفلیکس با خالقان «بازی تاج و تخت» تا حضور سیلوستر استالونه در فیلم «پاکسازی 5»

جیسون بلوم در واکنش به این دیدار در صفحه توییتر خود چنین نوشت: جلسه ای عالی با اسلای (لقب سیلوستر استالونه) داشتیم.

این دیدار موجب شد که گمانه زنی های بسیاری درباره حضور استالونه در فیلم «پاکسازی 5» صورت بگیرد باید البته اشاره کرد که این خبر تایید رسمی نشده با این حال هیچکدام از حاضرین در این دورهمی نیز شایعات مربوط به حضور استالونه در فیلم را رد نکرده اند.

سیلوستر استالونه بازیگر برنده جایزه گلدن گلوب در فیلم های مطرحی چون «فرار به سوی پیروزی»، «راکی»، «رامبو» و «کرید» نقش آفرینی کرده است او همچنین در جایگاه کارگردان فیلم های متعددی از جمله «بی مصرف ها» را ساخته است.

مجموعه فیلم های «پاکسازی» یکی از پرسود ترین فرنشایرهای سینماست که در طی این سالها نزدیک به 450 میلیون دلار برای سازندگانش که تنها 35 میلیون دلار خرج کرده اند به همراه داشته است.

داستان های فرنشایز «پاکسازی» در ویرانشهری در آمریکا می گذرد؛ جایی که در طول سال برای مدت 12 ساعت همه نوع جنایت قانونی و مشروع است.

پیش بینی می شود فیلم «پاکسازی 5» سال 2020 اکران شود.

*فرانسیس فورد کوپولا معتقد است شاهکارش «اینک آخرالزمان» اثری ضد جنگ نیست

فرانسیس فورد کوپولا کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده نامدار سینمای جهان و خالق شاهکار سترگ «پدرخوانده» در مصاحبه ای به ضد جنگ نامیدن فیلم درخشانش «اینک آخرالزمان» واکنش نشان داد.

او گفت: هیچکس نمی خواهد فیلمی در ستایش جنگ بسازد هرکسی می خواهد فیلمی ضد جنگ بسازد اما من همیشه فکر می کنم فیلم ضد جنگ باید شبیه «چنگ برمه ای» کن ایچیکاوا باشد فیلمی مملو از عشق، صلح، آرامش و شادمانی. نباید در چنین فیلم هایی سکانس های خشن با میل به ویرانی وجود داشته باشد در حالی که در فیلم «اینک اخرالزمان» که من ساختم سکانس های پرشور حملات بالگرد به مردم بیگناه وجود دارد، پس این فیلم ضد جنگ نیست.

تونل سینما: از قرارداد 200 میلیون دلاری نتفلیکس با خالقان «بازی تاج و تخت» تا حضور سیلوستر استالونه در فیلم «پاکسازی 5»

کوپولا در ادامه روش جایگزین خود برای ساخت یک فیلم ضد جنگ را با مثال توضیح می دهد او می گوید: من همیشه فکر می کردم یک فیلم ضد جنگِ بی نقص مثلا باید درباره یک خانواده در عراق باشد که می خواهند برای دخترشان مراسم ازدواج برگزار کنند و قوم و خویش خود را برای این مراسم دعوت می کنند. پس از آن، اقوام با وجودی که در خطر هستند به مهمانی می آیند هیچ کدامشان منفجر نمی شوند هیچکدام آسیب نمی بینند آنها در مراسم شاد هستند و می رقصند. این یک فیلم ضد جنگ است در فیلم ضد جنگ نباید جنگ تمجید شود. «اینک آخرالزمان» سکانس هایی دارد که مردم جنگ را در آن دوست دارند.

این تعریف را کوپولا در حالی از فیلم خود ارائه می دهد که بسیاری از صاحب نظران «اینک آخرالزمان» را به عنوان یکی از مهم ترین فیلم های ضد جنگ تاریخ سینما یاد می کنند. 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲