جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷
محمد حسن گودرزی : در طول تاریخ سینما بسیاری از فیلم های سینمایی بوده اند که با دنباله سازی در حدود 4 یا 5 قسمت و در طول یک دهه ادامه پیدا کرده اند. در واقع ساخت دنباله برای یک فیلم به شدت به موفقیت تجاری و هنری فیلم قبلی تکیه دارند و به ندرت می توان فیلم شکست خورده ای را پیدا کرد که دنباله داشته باشد.

از همین رو ادامه سری فیلم های راکی که از دهه 70 میلادی تاکنون ادامه داشته، را می توان یک استثنا در صنعت فیلمسازی تلقی کرد. زیرا بعد از شکست تجاری و هنری راکی 5 در سال 1990، بعید به نظر می رسید که ساخت این فیلم ها ادامه داشته باشد اما ساخت فیلم تحسین شده راکی بالبوآ در سال 2006 باعث شد که موتور ساخت این فیلم ها روشن شود و فیلم کرید (Creed) در سال 2015 موفق شد که نامزدی اسکار را برای سیلوستر استالونه، بازیگر و کارگردان این مجموعه به ارمغان بیاورد.

حالا اکران پیش از موعد قسمت دوم این فیلم، یعنی کرید 2 (Creed 2) که 14 نوامبر در نیویورک آغاز شد با استقبال منتقدان رو به رو شده است.

به گزارش Indiewire، فیلم کرید 2 که یک هفته زودتر از موعد مقرر در نیویورک اکران شده مورد استقبال منتقدان سینمایی قرار گرفته است. این فیلم به کارگردانی استیون کاپل جونیور (Steven Caple Jr) ماجرای مبارزه آدونیس کرید با بازی مایکل بی جوردن با ویکتور دراگو پسر ایوان دراگو را روایت می کند که پدر وی را در یک مسابقه بوکس کُشت.

منتقدان بیش از هر چیز از بازی مایکل بی جوردن تعریف کرده اند. از سوی دیگر استقبال تماشاگران از این فیلم باعث شد که از هم اکنون انتظارات برای درخشش این فیلم در رقابت های اسکار امسال بالا برود.

در این فیلم علاوه بر استالونه، دولف لاندگرن هم در نقش ایوان دراگو بازی می کند. این فیلم قرار است روز 20 نوامبر در هنگ کنگ و یک روز بعد در سراسر آمریکا اکران خود را آغاز کند.

تونل سینما: از استقبال از دنباله جدید راکی تا بازسازی قدیس

سوئینتون در کنار برد پیت در موزیکال وِس اندرسون

فیلم های موزیکال از زمان صدا دار شدن فیلم های سینمایی، همواره یکی از ژانر های محبوب سینما رو ها در جهان بوده اند. این ژانر سینمایی در طول دوران خود فراز و نشیب های زیادی دیده اما تعدادی از برترین فیلم های تاریخ سینما در این ژانر ساخته شده اند. اما این ژانر در دهه 80 و 90 میلادی با کاهش اقبال از سوی سینما رو ها رو به رو شد اما در سال 2001، موفقیت فیلم مولِن روژ باعث شد بار دیگر این ژانر سینمایی مورد توجه سینما رو ها قرار بگیرد تا جایی که شیکاگو در سال 2002 برنده اسکار بهترین فیلم شد.

حالا خبر رسیده که تیلدا سوئینتون قرار است در فیلمی موزیکال بازی کند.

به گزارش Collider.com، سوئینتون از پیوستن خود به این فیلم موزیکال که هنوز نام آن فاش نشده، خبر داده است. کارگردانی این فیلم را وِس اندرسون برعهده دارد که فیلم تحسین شده جزیره سگ ها (Isle of Dogs) از وی بر پرده سینما آمد.

اما سوئینتون تنها ستاره این فیلم نیست و شایعات از حضور برد پیت و ناتالی پورتمن هم در این موزیکال خبر می دهند. داستان کامل این فیلم موزیکال هنوز منتشر نشده است اما با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده به نظر می رسد که داستان این فیلم در فرانسه و در جنگ جهانی دوم بگذرد.

تونل سینما: از استقبال از دنباله جدید راکی تا بازسازی قدیس

بازسازی فیلم شکست خورده بعد از 22 سال

بازسازی فیلم های سینمایی یا دوباره سازی آن ها امروزه به عنوان یکی از بخش های جدایی ناپذیر صنعت سینما در هالیوود تبدیل شده است. اما نکته جالب توجه ای که در این بازسازی ها وجود دارد این است که برخی از این بازسازی ها از فیلم هایی صورت می گیرد که با شکست تجاری و هنری در زمان خود همراه شده اند.

فیلم قدیس (The Saint) یکی از این فیلم ها بود که حالا اخباری در مورد بازسازی ان به گوش می رسد.

به گزارش Collider.com، کریس پرات بازیگر مطرح امریکایی از احتمال حضور خود در بازسازی فیلم قدیس (1997) خبر داده است. کمپانی پارامونت هم حق ساخت کتاب را خریده است و به نظر می رسد که اگر همه چیز به خوبی پیش برود روند ساخت فیلم از ابتدای 2019 آغاز خواهد شد.

قدیس که در سال 1997 به اکران درآمد یکی از بزرگترین پروزه های شکست خورده هالیوود در آن سال لقب گرفت. در آن فیلم وال کیلمر در نقش سایمون تمپلار سارق اطلاعات فوق حرفه‌ای را بازی می کرد که برای دزدیدن یک میکرو چیپ از یک میلیاردر روسی به اسم ترتیاک اجیر می‌شود.

این فیلم سال جاری یک نسخه تلوزیونی هم داشت که مورد توجه چندانی قرار نگرفت.

تونل سینما: از استقبال از دنباله جدید راکی تا بازسازی قدیس
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲