سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۵۸
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: امروز تولیدات سینمایی، کمتر بیانگر مطالبات اجتماعی،اقتصادی مردم بوده و جالب است که بالاخره کارگردان ما از میان همین مردم هستند و باید منعکس کننده مسائل آنها باشند؛البته این موضوع هم باید در نظر داشت که دست و بال آنها به نوعی بسته است.

وی در رابطه با دلیل حضور کمرنگ بازیگران پیشکسوت در عرصه هنر اظهار داشت: درواقع ممکن است نقش‌هایی به ما پیشنهاد شود که مورد پسند ما نباشد و یا درکل نقش‌های مناسب سن و سال ما کمتر باشد. به هرحال باید موضوع سن و وجود نیروهای تازه نفس به این عرصه را هم در نظر گرفت . درهرصورت اگر نقش مناسبی پیشنهاد شود مسلم است که من و همکارانم می‌پذیریم .

بازیگر سریال"امام علی" ضمن اشاره به ضعف فیلمنامه‌های امروزی بیان داشت: فیلمنامه‌ها فوق العاده ضعیف هستند و به همین دلیل افراد با سابقه و آنهایی که جایی در بین مردم دارند،اغلب پیشنهاد‌ها را رد کرده و به همین دلیل کمتر کار می‌کنند. الان بیشتر از 10 سال است که مدام می‌گویم "باید هزینه بیشتری برای نویسنده و فیلمنامه‌ها صورت گیرد".مخصوصا برای سریال‌ها که مردم مدام بیننده آنها هستند که اگر آنچنان که باید و شاید کشش نداشته باشد بیینده را جذب نمی‌کند. خود من برخی مواقع قسمتی از یک سریال را می‌بینم اما بلافاصله کانال را عوض می‌کنم به این دلیل که قابل دیدن نبوده است.

مردم با این اوضاع اقتصادی ،چه طور شکم خود و خانواده‌هایشان را سیر کنند ؟!

وی افزود: این همه هزینه برای ساخت سریال‌ها می‌شود که بهتر است بخشی از آن به قصه اختصاص پیدا کند،داستان اهمیت زیادی در موفقیت سریال و فیلم دارد و در کشور ما هم تعداد داستانها کم نبوده و در تمامی حوزه‌ها چه دفاع مقدس و چه امور مذهبی داستان‌هایی داریم که به آنها پرداخته نشده که اگر این کار صورت گیرد مخاطب زیادی را جذب خواهد کرد.

بازیگر فیلم سینمایی"گل‌های داوودی" اظهارداشت : امروز تولیدات سینمایی، کمتر بیانگر مطالبات اجتماعی،اقتصادی مردم بوده و جالب است که بالاخره کارگردان ما از میان مردم هستند و باید منعکس کننده مسائل مردم باشند؛البته این موضوع هم در این زمینه دخیل بوده که دست و بال آنها به نوعی بسته است.بدبختانه دست روی هر موضوعی بگذاری،یک عده معترض شده و سربلند می‌کنند "که چرا این حرف‌ها را زده‌اید" به همین دلیل کار کردن بر روی این موضوعات مشکل و همه تقصیرها بر گردن سازندگان نیست.

پروانه معصومی در رابطه با آسیب‌هایی که امروز وارد حرفه بازیگری شده است،عنوان کرد: از همان گذشته که من وارد این حرفه شدم به هر حال روابط تأثیر گذار بود و الان هم به طور مثال به قول عده‌ای بازیگران را بر اساس میزان فالوورهای آنها انتخاب می‌کنند" این مسائل وجود دارد و این مسائل باعث شده این حرفه آنچنان که باید دوست داشتنی نباشد.

این بازیگر افزود: امروز هر قشری از بازیگران دچار یک مشکل خاص بوده ؛عده‌ای از آنها واقعا نیازمند کار کردن هستند؛متأسفانه بازیگران امنیت شغلی ندارند یا به طور نمونه از مزایایی مثل حقوق بازنشستگی برخوردار نیستند. دغدغه خاطر من افرادی هستند که نیاز به این کار دارند و وقتی در برخی از فیلم‌ها حضور پیدا می‌کنند،به شخصه خیلی خوشحال می‌شوم و همینکه این هنرمندان احساس مفید بودن می‌کنند و درآمدی برای آنها ایجاد می‌شود،بسیار راضی کننده است.

وی در ادامه درخصوص تجربه ساخت فیلم کوتاه مستند گفت: به تازگی یکی از آثار مستندم که از سال 87 ساخت آن را شروع کرده بودم به پایان رسید؛موضوع این فیلم راجع به یکی از ورزشکاران ما و درواقع مادر این ورزشکار است. این موضوع همیشه از دغدغه‌های من بود که مادر یک ورزشکار وقتی که فرزندش در حال مسابقه است در چه حال و هوا و شرایطی قرار دارد.

این بازیگر پیشکسوت ضمن ابراز تأسف از شرایط اقتصادی نامساعد در کشور بیان کرد: ما بازیگران هم به دلیل کمکار شدن تحت تأثیر شرایط نامساعد اقتصادی قرار گرفته‌ایم. زندگی با این شرایط خیلی سخت است و امیدوارم که مسئولان فکری در اینباره بکنند؛من شرایط سخت زندگی مردم را به عینه می‌بینم و امروز افراد باید حساب و کتاب ذره به ذره خرجی که می‌کنند را داشته باشند و این باور کردنی نیست. من همیشه وقتی به سوپر مارکت می‌روم،قیمت تک تک خریدهایی که می‌کنم را نمی‌پرسم به تازگی از این موضوع تعجب کردم که خرید ناچیزی که همیشه هزینه کمتری بابت آن پرداخت می‌کردم،به یکباره دوبرابر شد! مردم با این اوضاع از کجا می‌توانند شکم خود و خانواده‌هایشان را سیر کنند. درآمد و حقوق‌ها که فرقی نکرده پس مردم با این افزایش قیمت‌ها چه باید بکنند. امیدوارم خدا رحمی به همه ما بکند.

گفت و گو :اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲