جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷
به گزارش دیباچه،کانادا چند سالی است بر خلاف کشورهای اروپایی با شرایط خاص اقدام به صدور ویزای مولتی 5 ساله می‌کند. اما می‌دانید چه عواملی کانادا را به این اقدام سوق داد؟ چه تجربه‌ای مسئولان کانادایی را مجاب کرد که ویزای مولتی 5 ساله را جایگزین کنند؟در مقاله زیر به قلم ناصح قادری، درمورد ویزای کانادا بیشتر بدانید :

دلایل صدور ویزای 5 ساله توسط سفارت کانادا 

چند سالی است که سفارت کانادا اقدام به صدور ویزای 5 ساله که به « ویزای مولتی کانادا » معروف شده، می‌کند اما چرا کانادا با تغییر رویه چندین ساله خود اکنون این سیستم جدید را اعمال کرده است؟ تا چند سال پیش اگر فردی قصد سفر به کانادا را داشت، ملزم به گذشتن از مسیری دشوار برای گرفتن ویزای کانادا می‌بود. ابتدا بایست درخواست وقت مصاحبه را  به سفارت  ارسال می کرد و بعد از گذشت چند ماه، وقت مصاحبه از طرف سفارت اعلام میشد و سخت گیری زیادی در اخذ ویزا صورت می گرفت که البته اکثر مردم به دنبال اخذ ویزای اقامتی کاناد از طریق skill worker (مهارت شغلی یا جستجوی کار ) بودند و قسمتی نیز سرمایه گذاری را مسیری آسان‌تر می‌دانستند. در این مقاله به دلایل چرخش دولت کانادا از سیاست قبلی و تسهیل در صدور ویزای طولانی مدت کانادا یا همان ویزای مولتیپل کانادا می‌پردازیم.

همه چیزدرباره ویزای مولتی 5ساله کانادا به قلم « ناصح قادری »

چرا ویزای مولتی کانادا؟

با توجه به فراگیر شدن عصر ارتباطات و رویکرد اقتصادی دولت‌ها، کانادا در زمینه جذب بازار سرمایه دولت کانادا جزو اولین کشورهایی بود که به ارزش نیروی انسانی و میزان سرمایه ای که هر فرد میتواند وارد کشورش کند پی برد لذا با تغییر استراتژی شروع به صدور ویزای 5 ساله چند بار ورود کانادا نمود چون در گذشته هنگامی که نیروی کاری و یا پناهنده را از یک کشور دیگر می پذیرفت مجبور بود همه هزینه‌های آن فرد از قبیل مسکن، بیمه، خوراک، آموزش و ... را تقبل کند که در بعضی از موارد پس از چند سال اقدام به ترک کشور کانادا می کردند چون که به هردلیل با ذهنیتی که راجع به کشور کانادا داشتند فرق کرده بود و دیگر حاضر نبودند در کانادا زندگی کنند و زیان بسیار هنگفتی متوجه دولت کانادا میشد، از طرف دیگر نیرویی که تخصص کامل را در یک رشته دیده بود بجای اینکه در کشور کانادا مشغول به کار شود به کشور غیر کوچ میکرد.

ویزای مولتی کانادا

یه همین دلایل دولت کانادا تصمیم گرفت که با صدور ویزای 5 ساله یا مولتیپل به کسانی اجاره ورود بدهد که از نظر مالی متوسط و مرفه رو به بالا باشند و از نظر تخصص هم در سطح بالایی قرار گیرند و همچنین کثیرالسفر (travel history) باشند یعنی تا قبل از درخواست ویزا به کشورهای دیگر سفر کرده باشند که نشان بدهند از بنیه مالی خوبی برخوردارند و تصمیمی برای اخذ پناهندگی در کانادا ندارند مثل ویزای شنگن (کسی که ویزای شنگن یا ویزای استرالیا وانگلیس وآمریکا و...)در پاسپورت خود داشته باشد نشان می دهد که از لحاظ مالی توانا است و با اجرای سیاست صدور ویزای 5 ساله یک فرد ثروتمند و یا صاحب حرفه و با دانش این حق را دارد که با ویزای مولتی در سال هرچند بار بتواند به کشور کانادا سفر داشته باشد (6 ماه در سال می تواند اقامت داشته باشد).

ویزای مولتی کانادا، بازی برد-برد

از این طریق دارنده ویزا با سفر به اقصی نقاط این کشور به شناخت کامل از استان‌های کانادا می‌رسد و در صورت علاقه مند شدن به سرمایه‌گذاری یا تحصیل و خرید ملک اقدام به تغییر نوع اقامت خود می‌نماید. حاصل این خواهد بود که بک نفر با هزینه شخصی خود به کشور کانادا سفر و به صنعت گردشگری کانادا کمک شایانی می‌نماید. ورود هر توریست به یک کشور برابر است با ایجاد 8 شغل جدید به عبارتی سود هر توریست برابر است با 8 بشکه نفت که رقم بسیار خیره کننده ای است و سالم ترین صنعت پرسود دنیا پس از خودرو و صنعت نفت میباشد. با کمی تامل به حساسیت این موضوع پی میبرید.

همه چیزدرباره ویزای مولتی 5ساله کانادا به قلم « ناصح قادری »

اگر سابقه سفر بالا و ویزای شینگن ندارید توصیه می‌کنیم برای اخذ ویزای کانادا اقدام ننمایید تا ریسک وجود ویزای رد شده در پاسپورت، متوجه‌تان نباشد. اگر قصد اخذ ویزای 5 ساله کانادا را برای خانواده خود دارید مشاوران ما میتوانند پاسخگوی شما باشند.

لینک اصلی این مقاله را در لینک زیر مشاهده کنید:




منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار