جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۱۶
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی ; امروزه فیلم های سینمایی در بیشتر کشورها، به دلیل نمایش برخی از مسائل مانند خشونت، روابط جنسی، برهنگی، موضوع فیلم، استفاده از مواد مخدر و خشونت کلامی با سیستم درجه بندی سنی اکران می شوند. این سیستم نظارت و رده بندی سنی در برخی از کشورها مانند آمریکا فیلم ها به طور کامل رده بندی می کند، در حالی که در برخی از کشورها مانند مالزی شورایی که رده بندی سنی فیلم ها را اعمال می کند می تواند به طور کامل نمایش یک فیلم را در کشور ممنوع کند.

درجه بندی سنی در حال حاضر در بیشتر کشورهای جهان اعمال می شود و این موضوع در مورد فیلم ها و برنامه های نمایش داده شده در تلوزیون هم صدق می کند. به طور کلی محدودیت نمایش برای افراد می تواند مخاطبان بالقوه یک فیلم را کاهش دهد. به همین دلیل فیلمسازان و تهیه کنندگان تلاش می کنند که فیلم های خود را با حذف یا کاهش برخی از مواردی که باعث محدودیت سنی می شود، از مخاطب بیشتری برخوردار کنند.

براساس اخباری که منتشر شده، آخرین فیلم لارس فون تریه با درجه بندی R به اکران در خواهد آمد.

به گزارش The Playlist، آخرین فیلم لارس فون تریه کارگردان دانمارکی به نام "خانه ای که جَک ساخت" (The House That Jack Built) با درجه بندی سنی R که نشان از محدودیت برای افراد زیر 13 سال است به اکران در خواهد امد.

این فیلم که در جشنوراه کن امسال به شدت جنجال آفرین شد، ماجرای یک قاتل زنجیره ای باهوش و اعمال وی را در یک بازه زمانی دوازده ساله نشان می دهد.

فون تریه با اعمال محدودیت سنی بر فیلم هایش نا آشنا نیست و آخرین فیلم وی به نام نیمفومانیاک (Nymphomaniac) در سال 2013 در بیشتر کشورهای جهان با درجه سنی ممنوع برای افراد زیر 18 سال و به طور محدود نمایش درآمد. فیلم " خانه ای که جک ساخت" قرار است 28 دسامبر امسال به نمایش دربیاید.

تونل سینما: حضور نائومی واتس در پیش درآمدی بر سریال بازی تاج و تخت

نبرد موصل، دستمایه فیلم سینمایی شد

در سال های اخیر و با شدت گرفتن و جهانی شدن پدیده شوم تروریسم، صنعت سینما در کشورهای مختلف تلاش می کند که از جنبه های مختلف به این معضل بزرگ جهانی بپردازد. همین امر باعث شده که از سال های آغازین هزاره جدید و به خصوص بعد از ماجرای 11 سپتامبر 2001 شاهد تعداد زیادی از فیلم های مرتبط با تروریسم و جنبه های مختلف آن در سینمای هالیوود و جهان باشیم.

حالا به نظر می رسد که جنگ با داعش سوژه جدیدترین فیلم با محوریت تروریسم خواهد بود.

به گزارش The Wrap، متیو مایکل کارناهان (Matthew Michael Carnahan) نویسنده فیلم نامه جنگ جهانی زِد، در حال ساختن اولین فیلم خود در مقام کارگردان است. داستان این فیلم بر محوریت نبرد سال گذشته با داعش در شهر موصل می چرخد و در حال حاضر مراحل فیلمبرداری این فیلم به طور مخفیانه در مراکش دنبال می شود.

هنوز نام فیلم به طور رسمی اعلام نشده اما به نظر می رسد که این فیلم قرار است با نام "موصل" اکران شود. آنطور که در خبرها آمده این فیلم با مشارکت بازیگران محلی در شهر مراکش ساخته می شود.

تونل سینما: حضور نائومی واتس در پیش درآمدی بر سریال بازی تاج و تخت

حضور نائومی واتس در پیش درآمدی بر سریال بازی تاج و تخت

ساخته شدن پیش درآمد بر فیلم های سینمایی امری است که با رونق دنباله سازی در سال های اخیر در دنیای سینما رونق را به سالن های سینما بازگردانده و هر روز خبر از ساخت پیش درامد بر فیلم های محبوب و پرفروش می شود. حالا به نظر می رسد که ساختن پیش درآمد به سریال های تلوزیونی هم رسیده است.

به گزارش Variety، اخباری که به این وب سایت سینمایی رسیده حاکی از آن است که بعد از اتمام فصل هشتم سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت، شبکه HBO قصد ساخت پیش درامدی بر این سریال را دارد.

به نظر می رسد که مقدمات ساخت این سریال به سرعت در حال فراهم شدن است و نائومی واتس (Naomi Watts) بازیگر بریتانیایی قرار است در این پیش درآمد در نقش اصلی بازی کند. هنوز در مورد این نقش جزئیاتی منتشر نشده اما آنطور که سازندگان این سریال اعلام کرده اند این شخصیت بسیار کاریزماتیک و در عین حال مرموز است.

تونل سینما: حضور نائومی واتس در پیش درآمدی بر سریال بازی تاج و تخت
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲