چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Wednesday, 17 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۳۵
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه،سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها در عرصه هنر حضور چندانی ندارد، در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: در مملکتی که من زندگی می‌کنم مثل اینکه باید در کار آهن،ساختمان و یا رستوران باشی و گهگاهی هم بازی کنی تا دچار مشکل نشوی.

این بازیگر در رابطه با دلیل کم کاری‌های اخیر خود به خبرنگار دیباچه گفت: همانگونه که شرایط اقتصادی نامساعد بر تمامی مشاغل تأثیرگذار بوده،طبیعی است که حرفه ما هم از این قاعده مستثنی نباشد؛کما اینکه برای مشاغل دیگر امنیت شغلی وجود دارد اما ما همین امنیت را هم نداریم. امروز هرشخصی می‌تواند بازیگر شده و مقابل دوربین ظاهر شود؛تهیه کننده‌ها هم با خود فکر می‌کنند هر اندازه با قراردادهای پایین تر کار کنند برایشان به صرفه تر است.بنابراین از کسانی استفاده می‌کنند که کار نکرده و دستمزدهای پایین تری می‌گیرند.

وی افزود: امروز هیچ کس سرجای خود نیست،به طور نمونه بر سرکاری رفته‌ام که صدابردار آن در کار قبلی دستیار صدابردار بوده ویا طراح سالنی که تا به حال تجربه فیلمبرداری نداشته و حال فیلمبردار یک پروژه کاری شده است و به همین صورت برای بازیگران هم این اتفاق می‌افتد.

بازیگر نقش "لعبت الملوک" در سریال "قهوه تلخ" ضمن ابراز نگرانی از معضلات اقتصادی موجود در جامعه اظهار داشت: امروز برخی تهیه کننده‌های سینما و تلویزیون ،برای اینکه دستمزد پایین تری پرداخت کنند از نویسنده‌های آماتور برای کارها استفاده می‌کنند و بعضا هم به عده‌ای از این افراد دستمزدی پرداخت نمی‌شود؛ خیلی از عوامل را می‌شناسم که دیگر دستمزدی نمی‌گیرند و تنها برای اینکه باشند کار می‌کنند. الان در سینما عرف شده که دستمزد بازیگران را نمی‌دهند و می‌گویند از فروش فیلم دستمزد بردارید"!

وی افزود: امروز یک بیماری عجیبی وجود دارد که تمامی مشاغل را گرفتار کرده و نامش بی پولی است. این موضوعی است که کشور را درگیر کرده و نمی‌دانم تا کجا پیش خواهد رفت. زمانی که برای یک پروژه تلویزیونی کار می‌کنی اما در انتها از دستمزد خبری نیست مسلم است که من بازیگر دیگر برای کار به این رسانه نمی‌روم. وقتی دستمزدی به من پیشنهاد می‌دهند که برای 10 سال پیش من است طبیعی است که من هم کار نمی‌کنم و این نقش را به کسی می‌دهند که می‌خواهد دیده شود. به همین دلیل این رسانه مخاطب خود را رفته به رفته از دست می‌دهد و امروز واقعا چه کسی بیننده برنامه‌های تلویزیونی است!؟

بازیگر فیلم سینمایی" مردی از جنس بلور" در ادامه گفت: برخی از بازیگران در کنار حرفه بازیگری شغل دیگری دارند که از این شغل امرار معاش می‌کنند؛ این موضوع مستلزم برخورداری از سرمایه‌ای است که من این سرمایه را نداشته و به آن فکر هم نکرده‌ام. به این دلیل که اعتقاد دارم،هنرمند تنها باید به فکر هنر و کاری باشد که درحال انجام آن است و بنابراین من هم نمی‌توانم وارد بیزینس و کار دیگری بشوم. اما متأسفانه در مملکتی که من زندگی می‌کنم مثل اینکه باید در کار آهن،ساختمان و یا رستوران باشی و گهگاهی هم بازی کنی تا دچار مشکل نشوی. بنابراین شرایط امروز برای هنرمندانی نظیر من که به جز بازیگری شغل دیگری ندارند روز به روز بدتر می‌شود.

وی دررابطه با مشکلاتی که بازیگران در فضای مجازی با آن روبرو هستند بیان داشت: من هم همانند بیشتر همکارانم در فضای مجازی با حواشی بسیاری مواجه شده‌ام و موضوعی که وجود دارد این است که هیچ کس نمی‌تواند از حضور در این فضاها کاملا کناره گیری کند ولی با این وجود تمایل زیادی به حضور در فضای مجازی را ندارم. در جامعه ما زمانی که تکنولوژی وارد کشور شد فرهنگ استفاده از آن شکل نگرفت. بنابراین ما استفاده صحیح از این تکنولوژی را نیاموخته‌ایم اگر در جوامع دیگر بازیگران از زندگی شخصی خود در اینگونه فضاها فیلم، عکس و یا مطلب می‌گذارند به این دلیل است که حرفه آنها دستخوش این موضوعات قرار نمی‌گیرد و جامعه برای آنها مرزی قرار نمی‌دهد؛به آنها گفته نمی‌شود که اتفاقی که ممکن است برای همه افراد در جامعه بیفتد اگر برای تو ایجاد رخ بدهد ،ممنوع الکار می‌شوی.اما زمانیکه برای من این اتفاق می‌افتد طبیعی است که من بازیگر هم دوست نداشته باشم زندگی شخصی ام بازگو شود.

وی افزود: بسیاری اوقات زندگی شخصی ما به طور مخفیانه بازگو می‌شود که کار جالبی نیست؛ این مردم می‌دانند که ممکن است بیان این موضوعات برای ما دردسر ایجاد کند،اما توجهی به این امر نمی‌کنند و این موضوع برای آنها تفریح شده است. به هرحال اتفاقاتی در صفحات مجازی رخ می‌دهد که برای حرفه یک بازیگر خوب نیست. من هم در حواشی این موضوعات درگیر شده‌ام و متأسفانه برخی رسانه‌ها دربرخی مواقع از یک جمله من سوء استفاده کرده و آن را تیتر کرده‌اند که قطعا این حرکت هم کار قشنگی نیست.

گفتگو: اعظم صفایی



منبع: دیباچه
برچسب ها: سحرزکریا ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲