پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه،مراسم تلخ وداع با حسین عرفانی پیشکسوت دوبله ایران با حضور جمعی از هنرمندان مقابل مسجد بلال صدا وسیما آغاز شده است .

دوستان ،همکاران،مسئولین و علاقه مندان به او آمده اند تا پیکر این هنرمند عرصه دوبله را به سوی بهشت زهرا بدرقه کنند.

تقریبا نسل حسین عرفانی در این مراسم حضور یافتند؛ از ابوالحسن تهامی نژاد،پرویز ربیعی،خسرو خسروشاهی، تاحمید منوچهری، منوچهر اسماعیلی و سعید مظفری.

گزارش مراسم تشییع دوبلور همفری بوگارت،دیدی ،کلارک گیبل،اورسن ولز،گری کوپر،آنتونی کوئین،شان کانری و...

مومیوند از پیشکسوتان دوبله پشت تریبون قرار گرفت و گفت: عمو حسین عزیز هم رفت، در این چند ماه، شاهد رفتن چند تن از عزیزان دوبلور بودیم. امیدوارم نفر بعدی خودم باشم.عموحسین عزیز ما رفت و خنده هم از دوبله رفت.

حدس میزدیم که منوچهر والی زاده که دوستی دیرینه ای با مرحوم عرفانی داشت نتواند به راحتی درباره رفیق قدیمی اش سخن بگوید،با بغضی که نشان از عمق ناراحتی اش داشت به جایگاه آمد و گفت: نزدیک ۶۰ سال در کنار هم بودن باعث شد از خانواده به من نزدیک تر باشد.باورم نمی شود و حتی از روزی که حسین عزیز مریض احوال شد همه بچه های واحد دوبلاژ تکیده شدند.ما یک عمر در کنار هم کار کردیم و جز صمیمیت و محبت چیزی ندیدیم .خدا به مهسا توان و قوت بدهد که در کنار مادرش شهلا ناظریان مقاومت کنند.او تا لحظه آخر که در بیمارستان بود همه را می خنداند. خداوند در ابتدای ماه محرم او را برد و امیدوارم روحش شاد باشد.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما دیگر فردی بود که به جایگاه آمد و درباره زنده یاد عرفانی گفت: چند روز پیش گروهی از گویندگان ما جلسه ای داشتند، من هم قراری داشتم، صدای خنده و شادی می آمد و برای ما که این در دوره سینمای کلاسیک این صداها را شنیده بودیم نوستالژیک بود. دردناکی بسیاری از ما این است که چیزی را برای ماندگار شدن نداریم و خوشا به حال آنانکه از خود یادگاری می گذارند و صدا مهمترین چیزی است که به یادگار می ماند.ما با صدای عرفانی خندیدیم، گریه کردیم و شاد شدیم و حالا او در میان ما نیست و تنها صدایش را داریم. خداوند همسرش شهلا ناظریان و فرزندانش را سلامت نگه دارد.

ناصر ممدوح از دیگر دوستان نزدیک حسین عرفانی گفت: دوست و همکار بسیار گرانبهایی بود که از دستمان رفت. خیلی زود کسالت پیدا کرد و خیلی زود روحش پر کشید. من به راستی وقتی شنیدم حسین را از دست دادیم شوکه شدم؛نمی توانم خنده ها و شوخ طبعی او را هیچ گاه فراموش نمی کنم.

گزارش مراسم تشییع دوبلور همفری بوگارت،دیدی ،کلارک گیبل،اورسن ولز،گری کوپر،آنتونی کوئین،شان کانری و...

عرفانی یکی از صداهای ماندگار و شاخص بود و با رفتن او حرفه ما دچار خلاء شد.عرفانی، بهرام زند و محمد عبادی از جمله دوبلورهایی بودند که امسال از میان ما رفتند پس بگذارید بگویم امسال برای ما سال خوبی نبود.

زهره شکوفنده ،دوبلور برجسته کشورمان درحالیکه اشک می ریخت پشت تریبون حاصر شد و گفت: هر کسی یک پدر و مادر دارد اما من در این حرفه نزدیکان بسیاری دارم. از همه جمعی که من وارد دوبله شدم چند نفر باقی ماندند و امیدوارم من دیگر نباشم تا چنین اتفاقاتی را ببینم.

سپس ژرژ پطروسی نیز بیان کرد: بیشتر از ۵۰ سال من در کنار عرفانی و دیگر همکاران خوبم کار کردم. در این اتاق ها خیلی از همکاران ما کارهای بزرگی خلق و آثار درخشانی به جای گذاشتند. عرفانی غیر از اینکه گوینده خوبی بود دوست و همراه بود و انرژی بی پایانی داشت.ما معتقدیم که مرگ حق است و خوش به حال کسی که وقتی این راه ناگزیر را می پیماید از خود آثاری نیکو و درخشان به جای می گذارد.

افشین زی نوری نیز از طرف نسل جوان دوبله در پشت تریبون حاضر شد و گفت: سلام عموجان، تو که می گفتی همیشه همه چیز جفت و جور است. پس چرا امروز هیچ چیز درست نیست.از دست دادن عرفانی یک ضایعه بزرگ برای دوبله ایران بود. او عجیب بود، وقتی در یک مراسمی وارد می شد آنجا را از اخم به خنده تبدیل می کرد ،فقط می توانم بگویمچراغ دوبله خاموش شد و من واقعا متاسفم.

در این مراسم علی همت مومیوند،فرزاد حسنی،منوچهر آذری، علیرضا جاوید نیا، حسن کاخی، میرطاهر مظلومی، افشین زی نوری، سیامک اطلسی، ابوالحسن تهامی‌نژاد،بهمن هاشمی، بیژن علی محمدی، ظفر گرایی، اردشیر منظم،رضا بنفشه خواه، شهراد بانکی، ژرژ پطرسی، تورج نصر، اردلان شجاع کاوه، شکرخدا گودرزی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، مجتبی نقی‌ای مدیر امور دوبلاژ سیما، کامران ملکی و خانواده وی حضور دارند.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲