پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : با توجه به پایان تابستان و آغاز فصل پائیز به طور سنتی تماشاگران فیلم های تجاری که در تابستان اکران شده و از فرصت تعطیلات تابستان بهره مند شده اند کاهش پیدا می کنند. اما پایان تابستان برای کمپانی های فیلمسازی معنای دیگری دارد. در پائیز رفته رفته فیلم هایی که کمتر تجاری و بیشتر به جنبه های هنری داستان های خود می پردازند کار اکران خود را در آمریکا و سایر کشورهای جهان آغاز می کنند.

فصل پائیز از جهتی دیگر هم زمانی است که با توجه به ترافیک جشنواره های بین المللی در طول پائیز، گمانه زنی های کارشناسان و مردم برای پیش بینی نامزد های احتمالی در جوایز اسکار آغاز می شود و در این زمان است که کمپانی های فیلمسازی تمام تلاش خود را برای مانور رسانه ای بر فیلم های اکران شده خود در این فصل به اوج می رسانند.

با این همه به نظر می رسد که فیلم جدید کمپانی نتفلیکس از حالا خود را برای رقابت های اسکار امسال آماده می کند.

به گزارش واریتی، کمپانی نتفلیکس تصمیم گرفته آخرین فیلم آلفونسو کوآرون (Alfonso Cuarón) به نام "رُم" را به عنوان نماینده اصلی خود در مراسم اسکار امسال به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک معرفی کند. آخرین فیلم کوآرون 56 ساله در مورد خاطرات و زندگی یک خانواده در شهر مکزیکو سیتی در طول مدت زمان یکسال است.

"رُم" روز پنجشنبه مصادف با 30 آگوست، برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. علاوه بر منتقدان سینمایی، این فیلم در سایت های سینمایی مانند راتن تومیتوز هم نمره بالایی را دریافت کرده است. کوآرون در سال 2013 برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی و تدوین برای فیلم "جاذبه" (Gravity) شد. "رُم" روز 14 دسامبر قرار است از طریق شبکه نتفلیکس به نمایش عمومی در بیاید. این فیلم اولین فیلم کوآرون بعد از سال 2013 به حساب می آید.

تونل سینما: از شانس بالای

کراننبرگ سریال تلوزیونی می سازد

حضور کارگردانان بزرگ تاریخ سینما در تلوزیون چندان چیز عجیبی نیست و صنعت سینما و تلوزیون در طول تاریخ تبادلات بسیاری در این زمینه داشته اند که گاها نتایج بسیار مثبتی نیز داشته است. حالا هم که به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت رسانه در عصر طلایی تلوزیون به سر می بریم، حضور کارگردانان مشهور در پشت دوربین ساخت سریال تلوزیونی باعث بالا رفتن کیفیت آثار تولید شده در شبکه های تلوزیونی شده است.

حالا کارگردان مطرح تاریخ سینما تصمیم به حضور در تلوزیون و ساخت سریال کرده است.

به گزارش واریتی، دیوید کراننبرگ که بیشتر به دلیل ساخت فیلم های کالتی مانند مگس (The fly) محصول 1986 و "تصادف" (Crash) 1996 در بین سینما دوستان مطرح است تصمیم به ساخت سریال تلوزیونی گرفته تا اولین حضور خود را در تلوزیون تجربه کند.

وی که به تازگی جایزه افتخاری یک عمر فعالیت هنری را از جشنوراه فیلم ونیز دریافت کرده در مورد این پروژه هیچ نوع اطلاعاتی را منشتر نکرده است اما به نظر می رسد که این سریال به صورت اپیزودیک و دارای راوی باشد. کراننبرگ پیش از این کارگردانی یکی از قسمت های سریال "کارگاه های واقعی" (True detectives) را برعهده داشت اما این سریال اولین سریالی است که وی به طور کامل ساختن آن را برعهده گرفته است.

تونل سینما: از شانس بالای

عشق ممنوع عضو حزب نازی و دختر آفریقایی بر پرده سینما

فیلم های عاشقانه از ابتدای ظهور صنعت سینما همواره مورد توجه تماشاگران بوده اند اما فیلم هایی که داتسان عشق هایی غیر عادی و ممنوع را روایت می کنند از اهمیت خاصی برخوردار است. این عشق های ممنوع طیف متنوع و مختلفی را در بر می گیرد که در بین انها عشق دو انسان با نژاد های مختلف بارها به دلیل جنجال برانگیز بودن آن موضوع فیلم های مختلفی بوده است.

فیلم هایی مانند هیروشیما، عشق من (Hiroshima mon amour) محصول 1959، داستان وست ساید (West Side Story) محصول 1961، حدس بزن چه کسی برای شام می آید؟ (Guess Who's Coming to Dinner) محصول 1967، محافظ (The Bodyguard) محصول 1992، بالماسکه هیولا (Monster's Ball) محصول 2002 و یک پادشاهی متحد (A United Kingdom) محصول 2016 از جمله مهمترین فیلم هایی هستند که در آنها شاهد عشق دو انسان از دو نژاد مختلف هستیم.

حالا خبر رسیده ساخته جدید آما آسانته (Amma Asante) کارگردان غنایی الاصل موضوعی در همین ارتباط دارد و قرار است تا دو هفته دیگر بر پرده سینما ها ظاهر شود.

به گزارش The Playlist، اولین تیزر ها و تصاویر فیلم "جایی که دست ها لمس می شوند" (Where Hands Touch) منتشر شده و به نظر می رسد که براساس برنامه در سینما ها اکران خواهد شد. موضوع این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم می گذرد که در آن یک عضو ارتش جوانان هیتلری رابطه عاشقانه ای را با دختری آفریقایی-آلمانی آغاز می کند. رابطه ای که می تواند عقوبت سختی برای هر دوی آنها داشته باشد.

آسانته پیش از این، "فیلم یک پادشاهی متحد" (A United Kingdom) با مضمون روابط بین نژادی ساخته بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.قرار است "جایی که دست ها لمس می شوند" اولین بار در تاریخ 9 سپتامبر و در جشنواره تورنتو به نمایش دربیاد و بعد از آن در 14 سپتامبر به اکران عموم گذاشته شود.

تونل سینما: از شانس بالای
منبع: دیباچه
برچسب ها: تونل سینما ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲