جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : شاید یکی از بدترین اتفاقات که ممکن است برای ساخت یک فیلم رخ دهد، به تعویق افتادن زمان ساخت آن به دلایل متعدد است. تعویق افتادن زمان ساخت یک فیلم به دلایل مختلف و گوناگونی ممکن است رخ دهد: بالا رفتن هزینه های ساخت فیلم، عقب افتادن از زمان بندی تعیین شده، تغییر کارگردان یا تهیه کننده فیلم، کناره گیری یا اخراج یک یا چند نفر از بازیگران، مرگ بازیگرو عوامل دیگر در به تعویق افتادن ساخت فیلم موثر هستند.

در تاریخ سینما هم فیلم های زیادی بوده اند که قرار بود ساخته شوند اما به دلایل مختلف ساخت آنها به تعویق افتاده است. پروژه ناپلئون که قرار بود به کارگردانی استنلی کوبریک در اواخر دهه 70 ساخته شود و عاقبت به دلیل هزینه های بالا منتفی شد، پروژه اسکندر که باز لورمن در اوایل دهه 2000 قصد ساختنش را داشت و به دلیل همزمانی با پروژه اسکندر اولیور استون، لغو شد نمونه هایی از این پروژه ها است.

حالا به نطر می رسد که بعد از کناره گیری دنی بویل از ساخت قسمت 25 جیمز باند، لیستی از کارگردانان برای ساخت قسمت جدید این مجموعه ردیف شده اند.

به گزارش Slash Film، لیستی از کارگردانانی که قرار است قسمت جدید جیمز باند را کارگردانی کنند اعلام شده و در بین آنها نام هایی مانند ادگار رایت(Edgar Wright)، ژان مارک واله (Jean-Marc Valle) و یان دمانژ (Yann Demange) به چشم می خورد. با اینهمه به نظر می رسد که ادگار رایت که سال 2017، فیلم موفق بیبی درایور (Baby Driver) را کارگردانی کرده شانس بیشتری نسبت به بقیه دارد.

اما بحران انتخاب کارگردان برای قسمت 25 جیمز باند باعث شده که تاریخ اکران این فیلم هم تغییر کند و به دلیل عوض شدن کارگردان احتمالا فیلمنامه هم با تغییراتی رو به رو خواهد شد. هرچند که به نظر می رسد که دانیل کریگ بعد از کش و قوس هایی که در مورد عدم حضور وی در این فیلم به وجود آمد احتمالا دوباره در نقش جیمز باند ظاهر خواهد شد.

تونل سینما: از بحران کارگردانی فیلم جدید جیمز باند تا تلاش پلنگ سیاه برای اسکار


بازیگر سریال شرلوک، در سریال کمدی

بازی در نقش های گوناگون و اجتناب از کلیشه شدن موضوعی است که بسیاری از بازیگران سینما و تلوزیون به دنیال آن هستند و تلاش می کنند که با بازی در نقش های متونع و شخصیت های متفاوت چهره خود را همیشه تازه جلوه دهند. با این همه این موضوع در مورد همه بازیگران موفقیت آمیز نیست. برای مثال جیم کری که به دلیل بازی در نقش های کُمدی به شهرت رسیده بود، نتوانست در فیلم مجستیک (2001) که موضوعی درام داشت موفقیت خود را تکرار کند. وی این اشتباه را بازهم در سال 2007 و بازی در فیلمی با درونمایه ترسناک به نام شماره 23 تکرار کرد.

حالا به نظر می رسد که بازیگری که به دلیل بازی در نقش پرفسور موریاتی در سریال شرلوک مطرح شده بود به دنبال تغییر بزرگ در دوران بازیگری خود است.

به گزارش واریتی، اندرو اسکات (Andrew Scott) بازیگر مطرح ایرلندی که بیش از همه به دلیل ایفای نقش پروفسور موریاتی در سریال شرلوک مطرح است قرار است در سریالی کمدی شبکه BBC 3 بازی کند.

این سریال که فِلی بَگ (Fleabag) نام دارد از سال 2016 پخش آن آغاز شده و قرار است فصل دوم آن سال آینده به نمایش دربیاید. داستان این سریال در مورد زن جوانی با بازی فوئبه والر بریج (Phoebe Waller-Bridge) است صاحب کافه ای در لندن می باشد و می خواهد با زندگی در لندن کنار بیاید. این در حالی که با اتفاق غم انگیزی که اخیرا برایش رخ داده، دست و پنجه نرم می کند. نکته جالب توجه این سریال شکستن دیوار چهارم توسط شخصیت اصلی سریال است که بارها با تماشاگران صحبت می کند.

این سریال سال گذشته برنده جایزه بفتا (BAFTA) برای بهترین بازیگر زن شد.

تونل سینما: از بحران کارگردانی فیلم جدید جیمز باند تا تلاش پلنگ سیاه برای اسکار

پلنگ سیاه، نامزد اسکار بهترین فیلم ؟!

در سال های اخیر فیلمهای ابر قهرمانی تلاش زیادی کرده اند که علاوه بر پولسازی برای کمپانی های فیلمسازی، از نظر هنری هم این نوع از فیلم ها را به جلو ببرند. موضوعی که از سال 2008 و با فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) شروع شد که فیلم از نظر هنری مورد استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان مواجه شد. این مووضع تا جایی پیش رفت که از این فیلم به عنوان یکی از شانس های نامزدی در شاخه بهترین فیلم هم نام برده می شد. هرچند که این اتفاق رخ نداد اما فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد (هیث لِجر) شد.

به نظر می رسد که کمپانی مارول با توجه به نقد های مثبتی که در مورد اثر جدید خود دریافت کرده قرار است سرمایه گذاری گسترده تبلیغاتی را بر روی این فیلم انجام دهد تا در مراسم اسکار امسال جایی داشته باشد.

به گزارش Collider، موفقیت تجاری و هنری فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) باعث شده کمپانی مارول آن را به عنوان یکی از شانس های نامزدی در بخش بهترین فیلم در مراسم اسکار 2018 معرفی کند.

با اینکه جشنواره های ونیز، تورنتو و جشنواره ای مانند اینها شانس نامزدی در رشته بهترین فیلم را افزایش می دهد اما کمپانی های مارول و دیسنی تلاش می کنند که با ایجاد کمپین تبلیغاتی شانس این فیلم را برای اسکار امسال بالا ببرد.

در صورت اینکه این اتفاق رخ دهد، پلنگ سیاه اولین فیلم ابرقهرمانی خواهد شد که در رشته بهترین فیلم نامزد جایزه اسکار می شود. با این همه این فیلم شانس بالایی در بخش های فنی مانند جلوه های ویژه دارد.

تونل سینما: از بحران کارگردانی فیلم جدید جیمز باند تا تلاش پلنگ سیاه برای اسکار


کریس کوپر همبازی تام هنکس می شود

حضور بازیگران بزرگ و مطرح در فیلم های سینمایی می توانند باعث بالا رفتن شانس فروش تجاری فیلم شوند. این موضوع به خصوص در مورد فیلم هایی که بر محوریت روابط دو دوست یا تخاصم بین دو دشمن بنا شده باشد بیش از همه صدق می کنند. بوچ کسیدی و ساندنس کید (1969) با شرکت دو ستاره مطرح، رابرت ردفورد و پل نیومن به موفقیت عظیم تجاری و هنری دست یافت. نمونه های دیگر از این دست بسیارند که می توان به تغییر چهره (1997) و مخمصه (1995) اشاره کرد.

در این نوع فیلم ها رقابت بسیار سختی بین بازیگران برای جلب توجه بیشتر تماشاگران در می گیرد و این موضوع به خصوص درصحنه های مشترک بین دو بازیگر بیشتر به چشم می خورد. در این مواقع بازیگران سعی می کنند با استفاده از قدرت بازیگری خود به اصطلاح صحنه را مال خود کنند.

کمپانی ترای استار(TriStar) ازحضور بازیگر برنده جایزه اسکار در فیلم جدید خود خبر داده است.

به گزارش واریتی، فیلم جدید این کمپانی با نام "تو دوست من هستی" (You Are My Friend) بازیگر دیگر خود را شناخت. کریس کوپر (Chris Cooper) بازیگر فیلم هایی مانند زیبایی آمریکایی (1999) و اقتباس (2002) که به خاطر دومی اسکار بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد، قرار است در مقابل تام هنکس در فیلم جدید کمپانی ترای استار بازی کند.

کارگردانی این فیلم را ماریل هِلر(Marielle Heller) برعهده دارد و براساس زندگی فِرد راجرز (Fred Rogers) مجری برنامه تلوزیونی کودکان در سال 1969 به نام محله آقای راجرز(Mister Rogers' Neighborhood) ساخته شده است. تام هنکس در این فیلم در نقش فرد راجرز ظاهر خواهد شد. فیلم "تو دوست من هستی" در اکتبر 2019 اکران می شود. متیو رایان هم در فیلم حضور خواهد داشت.

تونل سینما: از بحران کارگردانی فیلم جدید جیمز باند تا تلاش پلنگ سیاه برای اسکار

ماجراجویی ها دورا بر پرده سینما ها

ساخت فیلم های سینمایی براساس برنامه های تلوزیونی کودکان به عنوان یکی از پرسود ترین کارهای کمپانی های فیلمسازی برشمرده می شود. دلیل اصلی این موضوع وجود تعداد زیاد جمعیت کودک و خردسال در آمریکا سات که این موضوع باعث شده بازار بالقوه برای این محصولات به وجود بیاید.

خبر رسیده که یکی از پرطرفدار ترین برنامه های انیمیشن کودکان در حال ساخته شدن به صورت فیلم است.

به گزارش واریتی، مجموعه تلوزیونی "دورا، دختر جهانگرد" (Dora the Explorer) که یکی از پرطرفدارترین و پربیننده ترین برنامه های انیمیشنی در بین کودکان به شمار می آید به زودی در قالب فیلم سینمایی زنده به روی پرده سینماها می رود.

جیمز بوبین (James Bobin) کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و مایکل پِنا (Michael Pena) در نقش پدر دورا و ایزابلا مونر(Isabela Moner) هم در نقش دورا ظاهر می شوند. فیلم برای سال آینده بر پرده سینماها خواهد آمد.

مجموعه تلوزیونی "دورا، دختر جهانگرد" توسط کریس گیفورد، والری والش و «اریک وینر» ساخته شده و از سال ۲۰۰۰ میلادی بطور مرتب پخش می‌شود. این مجموعه در سال ۲۰۰۳ میلادی به‌دلیل «تلاش بی‌نظیرش در زمینهٔ لذت‌بخش کردن امر آموزش و یادگیری در نونهالان»، برندهٔ «جایزهٔ پی‌بادی» شد.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار