شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۹۵
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۰۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
گپ اختصاصی دیباچه - به یاد استاد عزت الله انتظامی

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار  دیباچه اظهار داشت: تمام مدتی که در کنار استادم عزت‌الله انتظامی سعادت بازی داشتم یا در ارتباط با خانواده هنرمندشان درسهای بزرگی از ایشان آموختم. استاد انتظامی به من آموختند که قبل از بازیگر خوب بودن باید انسان خوبی باشم.

«خیراندیش »خاطرنشان کرد: استاد عزت‌الله انتظامی انسان بزرگی بودند. ایشان همیشه دغدغه کسانی را داشتند که ممکن است خانه‌نشین باشند و همیشه به دنبال جمع‌آوری حقوقی بودند تا بتوانند توسط آن گره از مشکلات افراد باز کنند و با حرمت و احترام بسیار این مبلغ را به افراد نیازمند می‌رساندند. عزت‌الله انتظامی علاوه بر بازیگری و کارهای خیرخواهانه‌ای که انجام میداد همیشه به فکر هنرمندان خانه‌نشین بود و ما شاهد هستیم که هیچگاه از تلاش برای رشد و تعالی هنر این کشور کوتاهی نمی‌کرد.

وی افزود: ایشان به من آموختند که شأن و منزلت هنر بازیگری را بدانم و هر کاری را نپذیرم. من در طول زندگی درسهای بزرگی از استاد انتظامی گرفتم. بازیگر خوب بودن به هیچ‌وجه به تعداد بالای فیلم‌ها مربوط نمی‌شود، بازیگر خوب انتخاب‌های درست دارد و با بازی‌های درخشانش در تاریخ هنر یک کشور جاودان می‌شود. مطمئناَ عزت‌الله انتظامی یکی از همین بازیگر‌ها است.

بازیگر فیلم سینمایی «سایه‌ خیال» در ادامه اظهار داشت: روز گذشته که از درگذشت استاد انتظامی باخبر شدم توانستم در کنار خانواده ایشان باشم. مجید انتظامی نیز از دردانه‌های هنر ایران است و من دیروز از خانواده وی عذرخواهی کردم که فردا نمی‌توانم در مراسم تشییع پیکر استاد انتظامی حاضر باشم چرا که باید برای بازی در فیلم «مشت آخر» به شمال کشور بروم تا تصویربرداری این فیلم نیز پس از اتفاقی که برای آقای مهدی فخیم‌زاده رخ داد به اتمام برسد.

این بازیگر در پایان با اشاره به درگذشت سید ضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: متأسفانه ما روز گذشته کارگردان خوب کشورمان آقای سید ضیاءالدین دری را نیز از دست دادیم. من مدتی طولانی در سریال «کلاه پهلوی» افتخار همکاری با ایشان را داشتم. مرحوم دری نیز برای من همانند یک استاد بزرگ است و در تاریخ سینما و تلویزیون ایران مطمئناَ از ایشان به نیکی یاد خواهد شد.

خیراندیش در پایان افزود: متأسفانه آقای جمشید مشایخی و یدالله صمدی نیز این روزها در بستر بیماری به سر می‌برند و امیدوارم هرچه سریعتر این دو بزرگوار را در بهبودی کامل ببینیم. درگیری برخی پیشکسوتان هنر این کشور با بیماری و از طرفی مشکلات اقتصادی و شرایط روحی در کشور از دغدغه‌هایی است که نمی‌توان فراموششان کرد.

گفت و گو از: علی ناصری



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار