پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۵۵
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی:در حال حاضر در زمانی از سال به سر می بریم که جشنواره های سینمایی یکی بعد از دیگری در حال برگزاری هستند و حیطه جغرافیایی این جشنواره ها از لندن تا توکیو را در بر می گیرند. جشنواره های سینمایی علاوه براینکه یک رویداد فرهنگی به حساب می آیند می توانند به دلیل جذب تماشاگران و جهانگردان فرهنگی از نظر اقتصادی هم به شهر های میزبان کمک کنند که جشنواره فیلم سان دنس یکی از آنها است.

شاید اگر در سال 2002 که پیرس برازنان آخرین نقش افرینی خود را در سری جیمز باند انجام داد هیچکس فکر نمی کرد که ممکن است یک سیاه پوست در نقش مامور 007 نقش آفرینی کند. حالا این موضوع با توجه به پایان قرارداد بازیگر کنونی جیمز باند بار دیگر داغ شده و به نظر می رسد که برخی از تماشاگران هم از این موضوع استقبال می کنند. با این همه انتخاب یک سیاهپوست برای نقشی که 56 سال در دست بازیگران سفید پوست بوده کاری بسیار دشوار و پر ریسک به شمار می رود.

ظاهرا عصر طلایی سریال سازی باعث شده که رقبایی مانند نت فلیکس هم تلاش کنند که در این بازار جایی داشته باشند و چه چیزی بهتر از جذب بالاترین و بهترین کارگردانان صنعت سینما برای حضور در سریال های متعدد و متنوع سینمایی. آیا نتفلیکس که کمتر از 30 سال از عمر خود را پشت سر گذاشته می تواند رقیب عمده ای برای کمپانی های بزرگ سینمایی و شبکه های تلویزیونی پرسابقه باشد یا اینکه این تنها تبی تند و زودگذر است؟ با دیباچه همراه باشید.

ادریس البا، در نقش جیمز باند بعدی ؟!

تهیه کنندگان جیمز باند همچنان امیدوار به حضور جیمزباند سیاهپوست در این فیلم ها هستند.

به گزارشPopsugar، به نظر می رسد شنیدن خبر حضور ایدریس البا (Idris Elba) به عنوان جیمز باند بعدی تبدیل به نوعی عادت برای طرفداران سری فیلم های جیمزباند شده است. با این که هر سال این خبرها تنها در حد شایعه می ماند اما به نظر می رسد که امسال صحبت های حضور البا در نقش جیمز باند بیش از هر زمان دیگری جدی شده است.اولین بار شایعه حضور البا در سال 2014 و بعد از ماجرای هک ایمیل های کمپانی سونی شنیده شد که در یکی از ایمیل ها، امی پاسکال (Amy Pascal) رئیس استودیو سونی گفته بود که البا، جیمز باند بعدی است.

علت افزایش این شایعات پایان حضور دانیل کِرگ، هنرپیشه فعلی این فیلم ها در سال آینده است که شایعات را در مورد جانشینی وی افزایش داده است. با این همه خود البا هم گفته که علیرغم علاقه به این نقش قصد ندارد در آن بازی کند. جالب اینجاست که البا پیشنهاد حضور یک زن را در این نقش داده است. بیست و پنجمین فیلم از سری جیمز باند قرار است 2019 بر پرده سینما بیاید.


تونل سینما: از حضور بازیگر مرد موچه ای در «نتفلیکس» تا احتمال ظهور جیمز باند سیاه پوست!

نت فلیکس سریال کمدی می سازد

بازیگر مرد مورچه ای در سریال کمدی جدید در شبکه نت فلیکس بازی می کند.

به گزارش واریتی، پل راد، بازیگر فیلم "مرد مورچه ای" (2015) در سریال کمدی جدید شبکه «نت فلیکس» ظاهر خواهد شد. کارگردانی این سریال را جاناتان دایتون و والری فاریس کارگردانان فیلم تحسین شده لیتل میس سانشاین (2006) برعهده خواهند داشت.

این سریال با نام "زندگی با خود" (Living With Yourself) به نمایش در خواهد آمد و راد در این سریال در دونقش ظاهر خواهد شد. دایتون و فاریس قرار است کار کارگردانی هر 8 قسمت این سریال را برعهده داشته باشند.

تونل سینما: از حضور بازیگر مرد موچه ای در «نتفلیکس» تا احتمال ظهور جیمز باند سیاه پوست!

آغاز جشنواره فیلم سارایوو

آخرین فیلم کارگردان مطرح لهستانی فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم سارایوو شد.

به گزارش رویترز، بزرگترین جشنواره منطقه بالکان از روز گذشته آغاز شد. فیلم افتتاحیه این جشنواره آخرین فیلم پاول پاولیکووسکی (Pawel Pawlikowski) کارگردان مطرح لهستانی به نام " جنگ سرد" (Cold War) آغازگرد بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم سارایوو در بوسنی و هرزگوین بود.

این فیلم در جشنواره کن امسال در بخش مسابقه حضور داشت و موفق شد جایزه بهترین کارگردانی را برای پاولیکووسکی به ارمغان بیاورد. وی کارگردان فیلم تحسین شده آیدا (Ida) در سال 2013 بود که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را در سال 2015 تصاحب کند.

با این همه پاولیکووسکی تنها برنده اسکار در جشنواره فیلم سارایوو نیست و اصغر فرهادی کارگردان مطرح ایرانی هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران این جشنواره کار قضاوت در مورد فیلم های این دوره را برعهده خواهد داشت.

جشنواره فیلم سارایوو از سال 1995 و بعد از پایان اشغال 43 ماهه شهر سارایوو توسط نیروهای صرب در جریان جنگ بوسنی راه اندازی شد. به گفته میرساو پوریواترا (Mirsad Purivatra) امسال 266 فیلم از 56 کشور جهان در این جشنواره حضور دارند.

این جشنواره علاوه بر جنبه هنری، از نظر اقتصادی نیز بر اقتصاد شهر سارایوو تاثیرگذار بوده و سال گذشته در حدود 30.8 میلیون دلار به اقتصاد شهر کمک کرده است. جشنواره فیلم سارایوو تا 17 آگوست ادامه خواهد داشت.

تونل سینما: از حضور بازیگر مرد موچه ای در «نتفلیکس» تا احتمال ظهور جیمز باند سیاه پوست!

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳