جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی: در سال های اخیر برنامه های تلویزیونی به شدت نسبت به همتایان سینمایی خود تغییر کرده اند و به نوعی باعث شده اند برای صنعت سینما رقیبی قدرتمند به نام تلویزیون به وجود بیاید. برخی از سریال های تلویزیونی به دلیل باز بودن دست نویسندگان و کارگردانان این سریال ها برای بسط و گسترش داستان باعث شده اند که علاقه مندان بسیاری جذب این سریال ها شوند و به نوعی عصرطلایی سریال سازی در تلویزیون را شاهد هستیم. شاید به این دلیل باشد که جوایز اِمی و گلدن گلوب که آثار تلویزیونی را هم در بر می گیرند حالا به اندازه نخل طلای کن و اسکار ارزشمند باشند.

سینمای سیاهان را بسیاری از منتقدان به عنوان یک زیر ژانری می دانستند که در دهه هفتاد با آثار مشهوری مانند شَفت (Shaft) محصول 1971، بلاکولا (Blacula) محصول و گشتاپوی سیاه (The Black Gestapo) 1975 باعث شد که شور و اشتیاقی عجیب در میان سینارو های بخصوص سیاهان آمریکایی به وجود بیاید. با این همه این موج تنها یک موج کوتاه بود و با تغییر سلایق این سبک به عنوان سبکی مرده در صنعت سینما تبدیل شد و به جز تک آثاری مانند جکی براون (Jackie Brown) محصول 1997 دیگر شاهد فیلمی پرفروش در این سبک نباشیم. اما اکران امسال پلنگ سیاه نشان داد که این سبک می تواند در صورت به روز شدن بار دیگر جمعیت زیادی از علاقه مندان به سینما را به سالن های سینما بکشاند.

در تاریخ سینما معمولا شاهد دنباله سازی انیمیشن های سینمایی هستیم و گاهی برخی از فیلم های سینمایی موفق تبدیل به انیمیشن می شوند که سریال های انیمیشنی «پلیس آهنی »و «رامبو» را می توان نمونه هایی از این موارد دانست. اما این موضوع زمانی جالب می شود که یک انیمیشن سینمایی موفق تبدیل به فیلمی زنده شود. مورد هایی شبیه به این در تاریخ سینما کم هستند و مورد های موفق کمتر. حال باید دید که دیزنی می تواند این کار را انجام دهد یا خیر. با دیباچه همراه باشید.

منتقدان "آمریکایی ها" را پسندیدند

آمریکایی ها برنده جایزه اصلی منتقدان تلویزیون شد.

به گزارش TV LINE، این مراسم شنبه شب در هتل بورلی هیلتون در منطقه بورلی هیلز کالیفرنیا برگزار شد. در این مراسم که به (TCA Awards) معروف است و از سوی انجمن منتقدان تلویزیونی (Television Critics Association) برگزار شد،سریال تلویزیونی "آمریکایی ها" برنده جایزه برنامه سال شد. این سریال علاوه بر این جایزه، جایزه دستاورد درام سال را هم از آن خود کرد

داستان این سریال تلویزیونی در دهه ۱۹۸۰ و در زمان جنگ سرد می‌گذرد و زندگی دو مأمور مخفی کا گ ب از شوروی را که به عنوان یک زوج آمریکایی در ویرجینیای شمالی در حومه شهر واشینگتن با فرزندانشان زندگی می‌کنند را روایت می کند.

سریال "یک جای خوب" (The Good Place) برنده جایزه بهترین دستاورد کمدی سال شد. مینی سریال "ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی" (The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story) جایزه دستاورد بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی را از آن خود کرد.

کِری راسل Keri Russell)) بازیگر سریال "آمریکایی ها" توانست جایزه دستاورد انفرادی در بخش درام را به خود اختصاص دهد. این جایزه در بخش کمدی به راشل بروزنهان Rachel Brosnahan)) برای سریال "خانم مایسل فوق العاده" (The Marvelous Mrs. Maisel) رسید.

تونل سینما: وقتی آمریکایی ها دل منتقدان را می برند |

پلنگ سیاه همچنان می تازد

پلنگ سیاه در حال رکورد زنی در سینمای آمریکا است.

به گزارش واریتی، بعد از اینکه شش ماه از اکران تحسین شده فیلم پلنگ سیاه می گذرد این فیلم به رکورد فروش داخلی 700 میلیون دلاری رسید. این فیلم که محصول مشترک استودیو های دیزنی و مارول است، روز یکشنبه تبدیل به سومین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شد که به فروش 700 میلیونی در این کشور دست پیدا می کند. تنها فیلم های آواتار (2009) و جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد (2015) به این میزان فروش داخلی دست پیدا کرده اند.

پلنگ سیاه در تاریخ 16 فوریه بر پرده سینما های آمریکا امد و بعد از گذشت تقریبا 25 هفته به فروش 699,985,026 دلاری رسید. این فروش در روز 169 اکران این فیلم در آمریکا به دست آمد. دیزنی نسخه های دی وی دی و بلوری این فیلم را در ماه مِی به بازار عرضه کرد.

پلنگ سیاه که کارگردانی آن را رایان کوگلر(Ryan Coogler) برعهده داشت تاکنون در اکرانی جهانی و داخلی خود بیش از 1.343 میلیارد دلار فروش داشته و در رتبه نهم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار دارد. رتبه ای که به نظر می رسد می تواند بهتر هم شود. تاکنون 36 فیلم در تاریخ سینما موفق به فروشی بیش از یک میلیارد شده اند و در رتبه اول پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما فیلم آواتار با فروش 2,787 میلیارد دلاری در صدر قرار دارد. اما در صورتی که نرخ تورم را در مورد فروش فیلم ها در نظر بگیریم فیلم بر بادرفته (1939) با فروش 3,640 میلیارد دلاری در صدر جدول قرار خواهد گرفت.

تونل سینما: وقتی آمریکایی ها دل منتقدان را می برند |


بازسازی مولان آهسته و پیوسته پیش می رود

دیزنی قصد بازسازی یکی از انیمیشن های معروف خود را به صورت فیلم دارد.

به گزارش Popsugar، علیرغم اینکه بازسازی انیمیشن معروف "مولان" از سوی دیزنی از مدت ها پیش اعلام شده بود اما تدارکات تهیه این فیلم از سوی دیزنی تقریبا یکسال به تاخیر افتاد. با این همه کار انتخاب بازیگران در حال پیشرفت است و فعلا استودیو بازیگر کاملی برای نقش اصلی این فیلم پیدا کرده است. با اینکه صحبت از حضور لی شِنگ Li Shang)) در نقش اصلی بود اما استودیو با رد این موضوع اعلام کرده که هنوز هنرپیشه مورد نظر خود را انتخاب نکرده است. با این همه برخی از منابع از انتخاب لیو یی فی (Liu Yifei) در نقش مولان خبر می دهند.

تونل سینما: وقتی آمریکایی ها دل منتقدان را می برند |
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار