پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی: ابتلا به بیماری صعب العلاج در دنیای کنونی چیز عجیبی نیست تا جایی که همه افراد امکان ابتلا به این بیماری ها را بدون توجه به نژاد، سن و ثروت دارند. دنیای سینما هم از این موضوع مصون نبوده و در این صنعت بسیاری از فعالان به دلیل ابتلا به بیماری های صعب العلاج چشم از جهان بسته اند یا دوران حرفه ای آنها تحت تاثیرات ان قرار گرفته است. بِرد دیویس بازیگر فیلم تحسین شده قطار نیمه شب (1977) یکی از معروف ترین افرادی است که به دلیل بیماری ایدز دوران حرفه ای خود را زودتر از همیشه پایان یافته دید. در واقع می توان گفت که بیماری های صعب العلاج بدون توجه به معروفیت افراد زندگی انها را دستخوش تغییر می کنند.

بازسازی و دوباره سازی فیلم های قدیمی و کلاسیک سینما از دو دهه پیش بسیار رونق گرفته و روزی نیست که خبر بازسازی یا دنباله سازی بر یک فیلم قدیمی را نشنویم. با این همه به جز مواردی معدود مانند فیلم قطار 3.10 دقیقه« به یوما » (2008) به ندرت می توان فیلمی را پیدا کرد که بهتر یا حداقل همتراز با فیلم اصلی بوده باشد. اما این موضوع که فیلم جدیدتر طولانی تر از فیلم اصلی باشد مسئله ای است که تازگی دارد و امسال شاهد یک نمونه خواهیم بود.

فیلم های انیمیشن روزگاری به عنوان بخش حاشیه ای در صنعت سینما مطرح بوده اند و تا قبل از درخشش انیمیشن «دیو و دلبر» محصول 1992 به جز مواردی معدود، به ندرت شاهد انیمیشن هایی بودیم که درخشش گیشه ای فوق العاده داشته باشند. حالا به نظر می رسد با اعلام فروش یکی از انیمیشن های اکران شده امسال به عنوان هفتمین انیمیشن میلیاردی این موضوع کلیشه ای که انیمیشن تنها برای مخاطبان خاص ساخته می شود را به بوته فراموشی سپرد. با دیباچه همراه باشید.

ابتلای بازیگر سریال مَش به پارکینسون

هنرپیشه مطرح آمریکایی اعلام کرد که به پارکینسون مبتلا شده است.

به گزارش رویترز، آلن آلدا (Alan Alda) که در کارنامه هنری خود سابقه بازی در فیلم های مطرحی مانند شیرکاغذی (Paper Lion) محصول 1968، چهار فصل (The Four Seasons) محصول 1981 و هوانورد (The Aviator) محصول 2004 را دارد اعلام کرد که به پارکینسون مبتلا شده است.

آلدا که 82 ساله است در برنامه امروز صبح شبکه CBS ضمن اعلام این خبر گفت که از سه سال پیش به این بیماری مبتلا شده ولی این موضوع باعث نشده که کارکردن در فیلم های پیشنهاد شده را رد کند.

آلدا تاکنون 6 بار برنده جایزه اِمی و گلدن گلوب شده و معروف ترین اثر وی بازی در نقش هائکی پیرس (Hawkeye Pierce) در سریال تلوزیونی شبکه CBS به نام مَش (M*A*S*H) است که داستان آن در دوران جنگ کره می گذرد.

بازسازی 152 دقیقه ای فیلم ترسناک 98 دقیقه ای

بازسازی اثر کلاسیک داریو آرجنتو، کارگردان مطرح سینمای وحشت ایتالیا ممکن است در حدود 152 دقیقه باشد.

به گزارش اسلش فیلم (slashfilm) بازسازی اثر کلاسیک داریو آرجنتو به نام سوسپریا (Suspiria) در حدود یک ساعت بیشتر از فیلم اصلی خواهد بود. فیلم اصلی در اسل 1977 بر پرده سینما ها امد و 98 دقیقه بود.

لوکا گوآداجنینو (Luca Guadagnino) که کارگردانی نسخه بازسازی شده را برعهده دارد در شبکه توئیتر این خبر را اعلام کرده است.

نسخه اصلی سوسپریا از جمله کارهای مهم داریو آرجنتو به شمار می رود و ماجرای یکسری قتل های مرتبط با مسائل ماورای طبیعه را در آکادمی رقص باله در آلمان را روایت می کند.

دنیای سینما هفتمین انیمیشن میلیاردی خود را شناخت

شگفت انگیزان 2 تبدیل به هفتمین انیمیشن یک میلیاردی در تاریخ سینما شد.

به گزارش اسکرین دیلی، دیزنی اعلام کرد که فروش این انیمیشن کمپانی پیکسار 574 میلیون دلار در امریکای شمالی و 430.9 میلیون دلار در سطح بین المللی رسیده است که باعث شده مجموع فروش این انیمیشن به بالای 1میلیارد دلار برسد.

این فیلم سومین فیلم کمپانی دیزنی است که بعد از پلنگ سیاه و انتقام جویان : جنگ ابدی در سال جاری به فروش 1 میلیارد دلاری دست پیدا می کند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳