پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
سیدمحمد امامی می‌گوید: فصل سوم مجموعه «شهرزاد» عاشقانه‌تر خواهد بود.

به گزارش دیباچه، سید محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد در پاسخ به این سوال که «به عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار چقدر روی اثر اعمال نظر می‌کند»، توضیح داد: این موضوع بستگی زیادی به کارگردان دارد. به نظرم باید همه وقت و انرژی را برای درست شدن متن گذاشت، وقتی متن درست باشد یعنی نقشه راه آماده است. وقتی شما با فتحی و میرباقری کار می‌کنید، خیلی نگران کارگردانی نیستید، باید دغدغه را روی متن بگذارید.

سیدمحمد امامی: «شهرزاد» در فصل سوم عاشقانه تمام می شود

وی ادامه داد: در کار باید مالکیت را از مدیریت جدا کرد. تهیه‌کننده‌ می‌تواند با دخالت بی‌جا در کار، باعث لطمه خوردن اثر و در نهایت لطمه به خودش ‌شود. چیزی که در این مجموعه خودش را به خوبی نشان می‌دهد و باعث شده «شهرزاد» از تک‌تک عوامل خودش هم بزرگتر شود، متن درستی است که توانست با مردم ارتباط برقرار کند.

امامی درباره نقدهایی که نسبت به فصل دوم شهرزاد در مقایسه با فصل اول مجموعه داشت نیز عنوان کرد: خوشحالیم رقیب خودمان شده‌ایم و با فصل اول مقایسه می‌شویم. به هر حال فصل اول «شهرزاد» یک پدیده در نمایش خانگی بود.

درباره فصل دوم هم باید بگویم که نظراتی که ما از منتقدان گرفتیم، با نظرات مردم کمی تفاوت دارد. در واقع اگر به قصه به شکل مستقل نگاه کنیم، نقد زیادی ندارد چون به قول معروف به داستان آب نبستیم. فصل دوم شهرزاد از لحاظ ریتم، بازی‌ها و مابقی شاخصه‌ها امتیاز بالایی می‌گیرد، سری دوم ساختن خیلی کار سختی است و حفظ موفقیت از رسیدن به خود موفقیت کار سخت‌تری است.

امامی همچنین یادآور شد: مردم آگاه هستند کاری که در سری دوم شده، اصلا کم‌فروشی نیست. زمانی وجود دارد که مثلا می‌گویند سری اول اعتماد مردم را جلب کرده‌اند، اما در سری دوم از آن اعتماد سواستفاده شده است، درباره «شهرزاد» ماجرا این‌طور نیست و بحث سلیقه مطرح است.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه نتیجه تمام اتفاق‌های فصل دوم را در فصل بعدی می‌توان دید، اظهار کرد: وقتی فصل سوم تمام شود، متوجه علت همه اتفاق‌هایی که برای شخصیت‌های مختلف در فصل دوم افتاد، می‌شوید. کوچکترین مسائل مثل آموزش رانندگی شهرزاد که امروز مورد نقد قرار می‌گیرد، در فصل سوم کاربرد دارد. با وجود کامنت‌های ناراضی، من از یک چیز مطمئن هستم و آن هم این است که در پایان فصل سوم، مردم به خاطر فصل دوم از ما تشکر می‌کنند!

امامی در پاسخ به این پرسش که قصه سریال در فصل سوم تمام می‌شود یا ممکن است فصل چهارمی هم در کار باشد، بیان کرد: قصه در فصل سوم تمام می‌شود. البته قصه «شهرزاد» پتانسیل ادامه دادن را دارد و می‌توان از دل آن، دیگر کاراکترها را بیرون کشید و سرگذشت آن‌ها را تعریف کرد اما با چیزی که مخاطب از ما می‌خواهد، در فصل سوم مشخص می‌شود و همان‌جا پایان داستان سریال «شهرزاد» خواهد بود.

امامی همچنین با بیان اینکه زمان عرضه فصل سوم را زمستان ۹۶ می‌دانند، درباره فصل سوم داستان گفت: معتقدم فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند. در واقع تم عاشقانه مشابه فصل اول به فضای کلی سریال بازمی‌گردد.

امامی درباره نبود علی نصیریان و حذف کاراکتر بزرگ‌آقا نیز اظهار کرد:با وجود همه پتانسیل و جذابیتی که علی نصیریان و این شخصیت داشت، حذف بزرگ آقا آگاهانه‌ترین تصمیمی بود که حسن فتحی گرفتند. بزرگ آقا قطعا یکی از کاراکترهای ماندگاری‌ست که علی نصیریان بازی کرده و با وجود منفی بودن نقش، مردم آن را خیلی دوست دارند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲