جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با تقدیر از برگزیدگان و معرفی هومان اسعدی به عنوان دبیر دوره بعدی جشنواره برگزار شد.

به گزارش دیباچه، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شب گذشته (دوشنبه 27 شهریور) با حضور بسیاری از اهالی موسیقی مانند حسین علیزاده، کیخسرو پورناظری، مهدی آذرسینا، داریوش پیرنیاکان، علی اکبر مرادی، حمیدرضا نوربخش و همچنین مسئولانی چون علی مرادخانی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی) ، محمدمهدی تندگویان (معاون امور جوانان وزیر ورزش)، فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی)، بهرام جمالی (رئیس انجمن موسیقی ایران) و نیز علاقمندان در تالار وحدت برگزار شد.

در بخش ابتدایی این مراسم هومان اسعدی (دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی جوان) با دعوت سیدعباس سجادی (مجری) به روی صحنه آمد و طی سخنرانی کوتاهی گفت: خوشحالم که بعد از ۲۰ روز کاری بسیار فشرده، شاهد مراسم اختتامیه این جشنواره هستیم و معرفی برگزیدگان را جشن می‌گیریم. لازم است دو نکته را در این موقعیت عنوان کنم. اول اینکه این جشنواره با حضور و حمایت بسیاری از استادان بزرگ کشورمان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در سه بخش مختلف و طی بیست روز کاری به اجرا پرداختند که طبق مشاهدات و تحقیقات ما چنین جشنواره ای با این ابعاد بی‌نظیر است و در دنیا وجود ندارد.

یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به کار خود پایان داد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: سال گذشته بخش موسیقی نواحی به این جشنواره اضافه شد و امسال نیز رشد خوبی داشت به طوری که شاید بتوان گفت امسال نیمی از جشنواره به بخش موسیقی نواحی اختصاص داشت.

اسعدی عنوان کرد: به گمان من می بایست حداقل بخش نهایی جشنواره موسیقی جوان به صورت دو مرحله‌ای برگزار شود و اگر فکری جدی در این زمینه صورت نگیرد احتمالاً دوره بعدی جشنواره به سی روز نیز خواهد کشید. این جشنواره در واقع ترکیب سه جشنواره بزرگ محسوب می‌شود که در دل یکدیگر ادغام شده‌اند.

هومان اسعدی همچنین افزود: درباره نحوه حمایت از برگزیدگان جشنواره نیز می‌بایست توجه ویژه‌ای به بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزارهای حمایتی داشت. اساتید ما حمایت‌های لازم خود را انجام داده و می‌دهند که این بخش نرم‌افزاری ماجرا محسوب می‌شود اما در مورد امکانات لازم که بخش سخت‌افزاری شامل آن است می‌بایست وزارت ارشاد به آن توجه ویژه داشته باشد. امیدوارم به شکل جدی‌تری به این مسئله توجه شود.

در بخش دیگری از این نشست حسین علیزاده به عنوان نماینده هیئت داوران به روی صحنه آمد و به سخنرانی پرداخت.

همچنین با حکم علی مرادخانی (معاون امور هنری وزیر ارشاد) هومان اسعدی به عنوان دبیر دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان معرفی شد.

در بخش دیگری از این مراسم علی مرادخانی نیز روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: می‌خواهم اظهار خوشبختی کنم از اتفاقی که افتاد، باعث می‌شود خستگی ما سالی یک بار رفع شود. این اتفاق مهمی است که در حوزۀ موسیقی کشور می‌افتد و اگر می‌خواهیم به آیندۀ موسیقی کشور امیداور باشیم باید جوان‌ها را تربیت کنیم. نسل آینده است که به هر لحاظ موسیقی کشور را اداره خواهد کرد.

وی افزود: در طول سال‌هایی که گذشت یکی از خوشبختی‌های این جشنواره این بوده که از همان روز اول شاکله و استخوان‌بندی جشنواره هیئت داوران بوده و حضور این عزیزان موجب پایداری جشنواره شده است هر چند که متأسفانه این جشنواره چهار سال تعطیل شده بود.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم در این شرایط اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، چقدر خوب شد با ادامه روند این جشنواره در حال حاضر شاهد هستیم نوجوانان و جوانان ما با چه آینده درخشانی در این زمینه حضور پیدا می‌کنند.

مرادخانی همچنین گفت: پیشنهادم به دوستان این بود که موسیقی نواحی نیز به این جشنواره اضافه شود چراکه هر چقدر در این زمینه کار کنیم استان‌ها بسیار نیازمند حرکت‌های بیشتر از این است. موسیقی ما در برخی نقاط دستخوش مشکلاتی است که باید این مشکلات را آهسته به واسطه جوانانی که در راه درست موسیقی هستند هدایت شود. به قول آقای اسعدی این جشنواره یک ماراتن نفس‌گیر بود و خیلی ممنون هستم که دوستان پایداری کرده و با همت و حضور خود باعث انگیزه شدند. هویت موسیقی ما در گرو تربیت این بچه‌هاست و چقدر خوب است که استادان ما همت عالی دارند.

وی افزود: ما به عنوان دولت تلاش‌مان بر این است که شرایط را طوری بنا کنیم که با فراغ بال کارشان را پیش ببرند. در حال حاضر جوانانی که در موسیقی کار می‌کنند مطالبه‌هایی داشته و نیازمند آینده امن برای خویش هستند و دنبال امکانی هستند که به عنوان هنرمند بدون دغدغده به موضوعات اصلی بپردازند و به همین خاطر ما تمام تلاش‌مان را کردیم که بیمه و وضعیت شغلی کسانی که در این زمینه کار می‌کنند در خانه موسیقی و صندوق هنر به گونه‌ای فراهم کنیم که در آینده یک موضوع تفننی نباشد و صیانت و کار اساسی در حوزه موسیقی محسوب شود که فکر می‌کنم شالودهای خوبی در این زمینه ریخته می‌شود.

مرادخانی عنوان کرد: به امید خدا در آینده افق خوبی برای موسیقی کشور شاهد باشیم، ما هم تا زمانی که می‌توانیم این کارها را انجام خواهیم داد. امکان دارد آن‌طور که لازم است همه مطالبات را نتوانیم به جایی برسانیم اما با کمک دیگر نهادها و همکاری شهرداری و وزارت ورزش و جوانان در نهایت با همت خود هنرمندان این کار را به سامانی برسانیم.

در ادامه برنامه جوایز برگزیدگان جشنواره به ترتیب زیر اهدا شد:

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲