جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
نسخه جدید فیلم «جام حسنلو» به کارگردانی محمدرضا اصلانی و فیلم‌های «بیگانه و بومی» و «باد سرخ» به کارگردانی علی محمد قاسمی به صورت ویژه در جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به نمایش در می‌آیند.

به گزارش دیباچه، به مناسبت روز ملی سینما؛ نسخه جدید فیلم «جام حسنلو» به مدت 28 دقیقه به کارگردانی محمدرضا اصلانی با عنوان «گفتم این جام جهان‌بین» و با حضور این کارگردان سرشناس سینمای ایران و همچنین فیلم‌های کوتاه «بیگانه و بومی» به مدت 11 دقیقه و «باد سرخ» به مدت 11 دقیقه به کارگردانی علی محمد قاسمی به صورت ویژه در ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس به نمایش در می‌آیند.
نمایش ویژه «جام حسنلو» به کارگردانی محمدرضا اصلانی در جشنواره فیلم مستقل «خورشید»

نسخه جدید فیلم «جام حسنلو» با حمایت موزه ملی ایران، مستند تاریخی «جام حسنلو» ساخته تحسین‌برانگیز «محمدرضا اصلانی» بار دیگر و بصورت رنگی، با دوربین RED توسط امیر رضا سالاری تصویر‌برداری شده است. این فیلم که در سال 1346 به صورت شانزده میلیمتری و سیاه و سفید توسط مرحوم مهرداد فخیمی فیلمبرداری شده بود، یکی از آثار شاخص محمدرضا اصلانی به شمار می‌آید؛ اما متأسفانه نگاتیو این فیلم مفقود شده و کپی‌های در دسترس نیز کهنه و صدمه دیده هستند. به همین دلیل اصلانی تصمیم گرفت فیلم را بار دیگر بسازد تا بهتر دیده شود.
جام تمام طلای حسنلو که در اواخر دهه 30 خورشیدی توسط یک گروه آمریکایی به سرپرستی دایسون باستان‌شناس پیدا شد، قصه‌ اسطوره‌ای شورش یک خدا بر علیه خدایان دیگر است. ظرافت خاص نقوش و جنس طلای آن باعث شده تا اصلانی با استفاده از فناوری دیجیتال بتواند تصاویر متفاوتی از این جام تهیه کند. رنگ درخشان فلز طلا و استفاده از لنز‌های جدید ماکرو و سیستم تصویر‌برداری 2K هم باعث شده تا امکان بیان آنچه در دهه 1340 امکان‌پذیر نبوده، مهیا شود و گویندگی منوچهر انور و امین اصلانی آن را ماندگارتر کرده است. 
ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به‌ عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه‌گرا در کشور؛ به دبیری «مهدی یارمحمدی» با موضوع آزاد و با پیام احترام به انسان و طبيعت در بخش‌های مختلف از جمله؛ بخش رقابتی «فيلم‌هاي مستقل تجربه‌گرا»، بخش رقابتی «زيباترين رؤياها»، بخش رقابتی مقاله سینمای تجربه‌گرا، بخش «بين‌الملل» شامل؛ «مروري بر بهترين فيلم‌هاي كوتاه تجربي جهان در جشنواره كن ٢٠١٦» و «مروري بر فيلم‌هاي كوتاه تجربي تاريخ سينماي جهان» از روزهای 20 تا 23 شهريور ماه سال جاری در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان برگزار ‌مي‌شود.
برچسب ها: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار