جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
امیر حسین صدیق که اضافه شدن نسل جدید بازیگران به سینما و تلویزیون را ضروری می‌داند، در این زمینه گفت: امثال من تا کی می‌توانند موهای خود را رنگ کنند و با گریم نقش‌هایی را بازی کنند که سال‌ها از سن واقعی آن‌ها جوان‌تر است؟

به گزارش دیباچه، امیرحسین صدیق که این روزها در سریال «گیله‌وا» ایفای نقش می‌کند، یکی از دلایل حضور در این سریال را توجه به جایگاه اقلیت‌های دینی دانست و گفت: یکی از عمده‌ترین دلایلی که با خرسندی پذیرفتم در سریال «گیله‌وا» حضور داشته باشم، نقشی است که به من پیشنهاد شد. شاید اگر یکی از نقش‌های دیگر این سریال به من پیشنهاد می‌شد در پذیرش آن تأمل بیشتری می‌کردم، اما اکنون در این سریال در نقش یکی از هموطنان ارمنی که در حدود صد سال پیش در ایران زندگی می‌کرده، ایفای نقش می‌کنم؛ این نقش جذابیت بسیار زیادی برایم داشت و باعث شد با رغبت بسیار زیادی این نقش را بپذیرم.

امیرحسین صدیق: اگر خانم برومند سال‌ها پیش به من اعتماد نمی‌کرد شاید در تلاش بودم راهی برای بازیگری پیدا کنم!

او به اهمیت توجه به اقلیت‌های مذهبی و ضرورت همبستگی بین تمام اقوام و مذاهب موجود در ایران اشاره کرد و یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که ایران کشوری پهناور و ریشه‌دار و ملت ما از اقوام و مذاهب گوناگونی تشکیل شده است. طبیعتاً سربلندی کشور ما در گرو احترام به اقلیت‌های قومی و مذهبی است. هنگامی که ایفای نقش در سریال «گیله‌وا» به من پیشنهاد شد، به دلیل احترام به اقلیت‌های مذهبی و تمایل به ابراز این علاقه، از این پیشنهاد بسیار خوشحال شدم و به همین دلیل پذیرفتم که در نقش یکی از ارامنه که در سال‌های پس از جنگ جهانی اول و در گیر و دار قحطی ایران و قیام جنگل دچار مکشلاتی شده است، بازی کنم.

این بازیگر در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی درآوردن لهجه و گویش ارمنی، توضیح داد: طبیعی است که وقتی چنین نقشی را می‌پذیرید که فضای فرهنگی و گویشی متفاوت با زندگی شما دارد، ایفای آن نقش نسبت به حالت عادی سخت‌تر خواهد بود. با این حال بنده در دوران کودکی در محله‌ای بزرگ شده‌ام که خانواده‌هایی ارمنی هم زندگی می‌کردند و به این ترتیب از همان دوران کودکی آشنایی نسبتاً مختصری نسبت به این عزیزان داشتم. همچنین در بزرگسالی نیز دوستانی ارمنی داشتم که به پختگی شناخت من نسبت به گویش و سبک زندگی این عزیزان کمک کرد.

صدیق ضمن یادآوری ضرورت توجه به اقلیت‌ها در آثار هنری و فرهنگی، تاکید کرد: با وجود شناخت نسبی من نسبت به ارمنی‌ها، دست‌اندرکاران سریال «گیله‌وا» نیز برای من و برخی دیگر از بازیگران مشاورانی را برای در نظر گرفتند. به هر صورت طبیعی است که برای بازی کردن این نقش باید تلاش بیشتری می‌کردم، اما همانطور که گفتم به دلیل احترامی که نسبت به هموطنانی که از اقلیت‌های مذهبی محسوب می‌شوند این سختی‌ها را پذیرفتم.

امیرحسین صدیق: اگر خانم برومند سال‌ها پیش به من اعتماد نمی‌کرد شاید در تلاش بودم راهی برای بازیگری پیدا کنم!

او درباره همکاری با اردلان عاشوری که سریال «گیله‌وا» اولین سریال او محسوب می‌شود، تصریح کرد: من بارها گفته‌ام که اگر خانم برومند سال‌ها پیش به عنوان یک بازیگر جوان به من اعتماد نمی‌کرد شاید همچنان در تلاش بودم راهی برای بازیگری پیدا کنم. خود من هم به عنوان بازیگری که در مکتب مرضیه برومند رشد کرده است، کار کردن با هنرمندان جوان را وظیفه‌ی خود می‌دانم. از طرفی اردلان عاشوری در همین مدت نشان داده کارگردان فهیم و کاربلدی است و اتفاقاً جوانی او باعث شده که با وسواس بیشتری کار را دنبال کند و برای هر برداشت زمان زیادی را صرف کنیم که این باعث می‌شود کار پخته‌تر از آب در بیاید.

بازیگر سریال «روزگار قریب» در ادامه به همکاری با بازیگران جوان این سریال همچون مهدی زمین‌پرداز، پریا مردانیان و امیرحسین هاشمی اشاره کرد و گفت: با برخی از دوستان مثل آقای پگاه یا خانم اسکندری پیش از این نیز همکاری داشته‌ام، اما همکاری کردن با بازیگران جوان این سریال هم برای من لذت بخش است. واقعاً اضافه شدن نسل جدید بازیگران به سینما و تلویزیون ما ضروری است. امثال من تا کی می‌توانند موهای خود را رنگ کنند و با گریم نقش‌هایی را بازی کنند که سال‌ها از سن واقعی آن‌ها جوان‌تر است. خوشحالم که در این سریال نقشی که بازی می‌کنم همسن و سال خود من است و در کنار خودم بازیگرانی می‌بینم که اگر مسیر درست را انتخاب کنند می‌توانند آینده را از آن خود کنند.

صدیق در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم این روزها صداوسیمای ما وضعیت خوبی ندارد و شاید مراجعه مردم به رسانه‌های خارجی و ماهواره‌ای به دلیل همین ضعف‌ها است. امیدوارم «گیله‌وا» و سریال‌هایی از این دست بتوانند به نحوی تولید شوند که مخاطبان را بار دیگر با تلویزیون آشتی دهند.

سریال «گیله‌وا» یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری است کهاز دریچه‌ نگاهی عاطفی به روایت داستانی تاریخی از ایام قحطی ایران در واپسین روزهای جنگ جهانی اول می‌پردازد

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲