شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۰۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
کاخ مردمی پردیس ملت سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با نمایش سه سانس فیلم سینمایی، با نمایش 'آخرین بار کی سحر را دیدیی؟' فرزاد موتمن در سانس سوم، به کار خود در پنجمین شب این رویداد بزرگ سینمایی کشور پایان داد.

دیباچه:

آخرین بار کی سحر را دیدی؟ که ساعت 22.30 در کاخ مردمی پردیس سینمایی ملت اکران شد؛ دهمین فیلم سینمایی فرزاد موتمن در مقام کارگردان است که تهیه کنندگی آن را او و سعید عصمتی مشترکا برعهده دارند.
امیر عربی فیلمنامه «آخرین بار کِی سحرو دیدی؟» را نوشته است؛ فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، علیرضا ثانی فر، بهاران بنی احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی و شیوا کریمی از بازیگران این فیلم هستند.
ایرنا در خلاصه داستان این فیلم بنوشت: 'صبح است؛ مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش سحر، دیشب به خانه بر نگشته و...'

دیباچه- آخرین بار کی سحر و دیدی



فرزاد موتمن در مورد این فیلم می گوید: آخرین بار کِی سحرو دیدی؟ یک فیلم پلیسی با پس زمینه قوی اجتماعی است؛ قصه این فیلم معضلی را مطرح می کند که همه باید نسبت به آن حساس باشند. اما آن چیزی که بیشتر از همه در این فیلم برای من جذابیت داشت این بود که همیشه می خواستم فیلمی با تم جستجو بسازم که در این فیلم محقق شد.
براساس این گزارش یک صحنه از این فیلم با الهام از ماجرای قتل دختری در پل مدیریت که در سال ٩٠ با 26 ضربه چاقوی هم دانشگاهی اش به قتل رسید، ساخته شده است.
فریبرز عرب نیا در سومین همکاری خود با مؤتمن نقش یک بازپرس آگاهی را ایفا می کند.
عوامل فیلم عبارتند از: فیلمنامه: امیر عربی، مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی و مرتضی غفوری، آهنگساز: بابک میرزاخانی، ترکیب و طراحی صدا: آرش قاسمی، صدابردار: رشید دانشمند، چهره پرداز: میشا جودت، طراح صحنه و لباس: جهانگیر میرزاجانی، تدوین: ژیلا ایپکچی، مدیر تولید: فرهاد کی نژاد، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علی جناب و منصور میرشکاری.
پردیس سینمایی ملت برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان کاخ مردمی انتخاب شده است و مردم می توانند با تهیه بلیت به همراه عوامل فیلم به تماشای فیلم ها بنشینند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳