شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
رضا نیکخواه که با مجموعه «پنچری» در قاب تلویزیون دیده می‌شود، مهم‌ترین علت افول کیفیت آثار طنز را سیاست‌گذاری تلویزیون می‌داند و معتقد است: تلویزیون هنوز به یک خانه تکانی نیاز دارد.

به گزارش دیباچه، این بازیگر درباره‌ی کیفیت کارهای طنز که این روزها با مخاطبان کمتری روبه‌روست، اظهار کرد: فکر می‌کنم مجموعه‌ای از اتفاقات در ضعف یک اثر تلویزیونی دخیل هستند اما مهمترین آن‌ها سیاست‌گذاری تلویزیون است. مشکل تلویزیون در حال حاضر این است که مخاطبان خود را از دست داده است. تلویزیون ابتدا باید مخاطب را برگرداند و بعد کار جذاب ارائه دهد. تلویزیون هنوز نیاز به یک خانه تکانی دارد.

او ادامه داد: تلویزیون قبل از اینکه به دنبال انتقال پیام و هدفش به مخاطب در آثار تلویزیونی باشد، باید بیننده را به تلویزیون برگرداند و بعد حرف بزند. بیننده که پای تلویزیون نیست چه حرفی می‌خواهد بزند و برای چه کسی؟ اگر هم مخاطب داشته باشد گوشی برای شنیدن ندارد. تلویزیون پس از آنکه مخاطب را به تلویزیون برگرداند می‌تواند با قصه خوب، کارگردان خوب، سریال خوب و آثار باکیفیت مخاطب را پای تلویزیون بنشاند.

بازیگر «پنچری»: مدیوم تلویزیون شبیه به راه رفتن بر روی لبه تیغ است!

نیکخواه در پاسخ به این پرسش که آیا ضعف کارهای طنز به کم‌کاری فعالان این حوزه برنمی‌گردد؟ اظهار کرد: من مخالف این طرز فکر هستم. بازیگری که بازی می‌کند واقعا با زندگی خود بازی می‌کند. مدیوم تلویزیون شبیه به راه رفتن بر روی لبه تیغ است که بازیگر اگر مایه نگذارد با سر سقوط می‌کند. اگر یک اثر منجر به افول می‌شود به عوامل متعددی برمی‌گردد و فقط بازیگران در آن دخیل نیستند.

وی درباره پیشنهادش به تلویزیون اظهار کرد: به عنوان یک دلسوز و کسی که به تلویزیون علاقه‌مند است پیشنهاد می‌کنم مسؤولان با نگاه درست برنامه‌ریزی کنند و برنامه مخاطب‌پسند و برنامه‌ای که با زندگی مردم عجین باشد و مخاطب را به قلاب بیاندازد ارائه دهند.

نیکخواه افزود: تلویزیون جایی نیست که به زور کسی را در آن نگه دارند. اگر فردی در تلویزیون کم کاری کند پس از مدتی دست و پا زدن نهایتا غربال می‌شود. چه بهتر که زمانی که شرایط مهیاست عوامل، بازیگران، قصه همه در کنار هم قرار گرفته‌اند کار با کیفیت ساخته شود. مردم قطعا کار با کیفیت را کنار نمی‌زنند و قطعا مردم کار ایرانی را ترجیح می‌دهند چرا که از جنس خودشان است منتها وقتی پای تلویزیون می‌نشینند صداقت را از تلویزیون می‌خواهند.

این بازیگر درباره همکاری‌اش با مجموعه «پنچری» به کارگردانی بروز نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مهران مهام که این روزها از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود، نیز اظهار کرد: از کارهای مهران مهام که پیش از این در چندین سریال هم با ایشان همکاری داشتم از جمله سریال «بزنگاه»، «راه دررو»، «نقطه سرخط»‌ و در حال حاضر نیز «پنچری» رضایت دارم.

او گفت: سریال «پنچری» با کارهای قبلی مهران مهام متفاوت بود. این سریال به عقیده من قسمت‌های دراماتیک جالبی داشت که برای اولین بار در آن شخصیتی جدی را ایفا می‌کنم. شخصیتی که من با کاراکتر طنزی که دارم، نتوانستم آن را پیدا کنم.

رضا نیکخواه بازیگر این مجموعه در پایان با اشاره به وجود سابقه همکاری با نیک‌نژاد گفت: پیش از این در سریال «قرعه» با برزو نیک‌نژاد همکاری داشتم و از سبک و شیوه کارگردانی وی بسیار لذت می‌برم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار