جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
معاون سیما در بازدید از شهرک تلویزیونی سینمایی ایران (زنده یاد علی حاتمی):
در راستای افزایش ظرفیت های تولید سریال در معاونت سیما، دکتر میرباقری از بخش های مختلف شهرک رسانه ای ایران (زنده یاد علی حاتمی) بازدید و در جریان نحوه نگهداری، توسعه، پیشرفت و معضلات پیش رو در این شهرک قرار گرفت.

به گزارش دیباچه؛ معاون رئیس سازمان در امور سیما در این بازدید از تلاش های شبانه روزی همکاران مرکز تولید و فنی سیما در فراهم اوردن زیرساخت و پشتیبانی تولیدات جدید تلویزیون در قالب های متنوع قدردانی کرد و از عوامل تولید خواست تا با استفاده بهینه از این شهرک سینمایی هزینه های سازمان در امر تولید را کاهش دهند.

توسعه شهرک تلویزیونی از اولویت هاست

 معاون سیما در سخنانی با اشاره به روند رو به رشد سریال سازی در شبکه های تلویزیونی گفت: در دوره جدید و از زمانی که مسئولیت بر عهده دکتر علی عسگری قرار گرفت؛ سیما، سه سریال در مراحل مختلف تولید داشت و امروز که با شما صحبت می کنم ١٢٠ سریال در مراحل مختلف نگارش، پیش تولید و ... است.

وی اضافه کرد: این سریال ها با مضامین مختلف و در مقاطع مختلف تاریخی هستند شامل قصه های قرآنی، تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر. اولین نیاز همه این مجموعه ها تدارک لوکیشن و مکان های تاریخی است و به هر میزان که بتوان این نیاز را  تجمیع کرد، سرعت تولید کارها بالاتر خواهد رفت .

دکتر میرباقری در ادامه با حضور در دکور خیابان انقلاب افزود: لوکیشنی که اکنون در آن هستیم، لوکیشن دانشگاه تهران در دهه پنجاه و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی است. حال اگر بخواهیم برای فیلمی نمای واقعی دانشگاه تهران سال 57 را فیلمبرداری کنیم هزینه تغییرات و فضاسازی به علاوه قرق کردن خیابان هزینه زیای به تولید تحمیل خواهد کرد. اما الان با استفاده از لوکیشن های مختلفی که در شهرک وجود دارد و با هزینه بسیار کم می توانیم فضا سازی های تاریخی را داشته باشیم. و باید تلاش کنیم بر اساس سیاست های درست پیش رو، پیش بینی و ساخت دکور در سریال های جدید را به سمت دکورهای ماندگار سوق دهیم و با این امکان می توانیم جریان سازی درستی را در تحریر فیلمنامه های بعدی داشته باشیم که نویسنده می تواند بر اساس امکانات موجود جریال سریال را هدایت بکند.

وی تاکید کرد: برای تولید مجموعه هایی در زمینه تاریخ صد ساله ایران نیازمندیم تا 50 درصد به لوکیشن های شهرک اضافه کنیم.

تاسیس استودیوهای متناسب با استانداردهای جدید موضوع دیگری بود که معاون سیما به آن اشاره کرده و گفت: شهرک تلویزیونی ماهیتا باید تامین کننده تمامی نیازهای تولید یک کار نمایشی باشد. گسترش و بهینه سازی شهرک بخشی از برنامه پنج ساله معاونت سیما و منطبق بر تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی از اولویت توجه به زیرساخت ها در برنامه پنج ساله این معاونت خبر داد و گفت: از اهداف اولیه تولید در سیما استفاده صددرصدی از این زیرساخت هاست و ایجاد شهرک جدید و کامل تری در برنامه توسعه خواهیم داشت. لوکیشن هایی مانند جنگل، کوه و دریا را اگر بتوانیم در اختیار عوامل تولید قرار دهیم به شتاب کارها کمک خواهد شد.

در این برنامه معاون سیما به همراه جمعی مدیران سیما از بخش های مختلف شهرک از جمله گنجینه لباس، تجهیزات صحنه، نمایشگاه خودروهای ماندگار، مانژ و ظرفیت های نگهداری از اسب و نیز لوکیشن های ماندگار اورشلیم، میدان بهارستان، لاله زار و... بازدید نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲