سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۰۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
نشست روز سوم که متعلق به نقد و بررسی جدیدترین اثر تینا پاکروان بود، مثل سال گذشته  حرکات، ژست‌ها و شیطنت‌های حامد بهداد سوژه داغ عکاسان خبری قرار گرفت. عوامل فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» دل پری از بی توجهی به سینمایی ها داشتند و حامد بهداد گفت: هدفش را از بازی در این فیلم تشویق به عشق ورزیدن در مردم جامعه عنوان کرد. 

دیباچه گزارش می دهد :

اولین قشری که از بی‌نظمی و بی‌توجهی عوامل جشنواره در برنامه‌ریزی جدول اکران ضربه خوردند اصحاب رسانه بودند. با این تاخیرها در نمایش آثار، عده زیادی از خبرنگاران در شب اول جشنواره تا ساعت 2 بامداد در سالن همایش‌ها مانده بودند و روز دوم با چشمان، قدمها و قلم‌های خسته اما پابرجا به کار و فعالیت روز دوم پرداختند. ظهر روز دوم، دو نفر از خبرنگاران روی کاناپه بخش کافی نت رسانه‌ها از شدت خستگی به خواب رفته بودند.

بعد از برگزاری نشست فیلمهای روز اول نوبت به نمایش فیلم‌های روز دوم رسید و مستند مجتبی ساخته محمدحسن دامن‌زن به نمایش درآمد و مثل روزهای قبل با استقبال آنچنانی مواجه نشد.

دیباچه حامد بهداد


فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» ساخته مجید برزگر نسبت به سایر آثار این دو روز جشنواره در بخش مستند و هنر و تجربه، با استقبال بیشتری همراه بود اما در نهایت، سرنوشت این فیلم هم ترک سالن توسط گروهی از تماشاگران بود و عده‌ای دیگر نیز بودند که مقاومت کردند و تا لحظه پایان در سالن ماندند.

همزمان با سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بسته فرهنگی گزیده موسیقی متن فیلم ویژه سینمای پس از انقلاب اسلامی رونمایی و عرضه شد.

پس از انتشار «منتخبی از موسیقی صد سال سینمای ایران» در سال ۱۳۷۹ موزه سینما در اقدامی قابل ستایش به مناسبت سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موسیقی متن صد فیلم شاخص از آثار سینمای پس از انقلاب را به علاقمندان ارائه کرد که نام چند اثر معروف در این میان به چشم می خورد.

روز دوم، بجز تاخیر در برگزاری نشست‌های خبری و کوتاه کردن مدت زمان آن‎‌ها، مشکلی در اکران فیلم‌ها پیش نیامد و فیلم‌ها به ترتیب و درساعات مقرر اکران شدند. «جشن تولد» فیلم اول عباس لاجوردی ساعت 18:30 به نمایش درآمد. ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمساز سینمای کشور نیز مثل روز گذشته به تماشای فیلم‌های امروز نشست و مثل دفعات قبلی، کمی مانده به پایان فیلم، سالن را ترک کرد.

رئیس سازمان سینمایی که عضو رسمی بنیاد خیریه کمک به مدیریت کتایون ریاحی شد، پس از حضور در پردیس ملت (کاخ مردمی)، راهی کاخ جشنواره شد تا طبق قولی که داده بود از این مکان بازدید و در برنامه «هفت» شرکت کند. افخمی سردبیر و مجری برنامه هفت از ایوبی خواسته بود که گفتگویی دوستانه در جریان سی وچهارمین جشنواره فجر داشته باشند.

وی با حضور در جمع رسانه‌ها در آخرین سانس شب دوم جشنواره فیلم فجر، در خصوص استقبال پرشور مردم از جشنواره، عملکرد دبیر جشنواره فیلم فجر و شرط دبیری وی برای سال آینده، حمایت از انیمیشن و برنامه اکران فیلم‌ها صحبت کرد.

با گذشت دو روز از نمایش فیلمهای جشنواره در کاخ رسانه‎ای تاکنون هیچ یک از فیلم مورد پسند تماشاگران قرار نگرفت و «دلبری» چهارمین فیلم کاخ جشنواره نیز از این موضوع مبرا نبود به طوری که تماشاگران در حین تماشای فیلم یا سالن سینما را ترک کردند و یا با تشویق‌های خود نارضایتی خود را از فیلم نشان دادند.

شب دوم جشنواره با اکران فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» اثر فرزاد موتمن به پایان رسید که این فیلم هم همانند فیلم سانس قبلی یعنی «دلبری» در صحنه‌هایی از تشویق تماشاگران بی‌نصیب نماند.

گفتنی است؛ از حاشیه‌های روز گذشته حضور ماموران انتظامی گشت ارشاد بود که باز هم همچون سال‌های گذشته پررنگ بود.

امیریل ارجمند، کامران تفتی، عباس غزالی،محمدرضا غفاری، روشنگ گرامی، فرزاد موتمن، ملیکا شریفی نیا، امیریل ارجمند، احمد کاوری و هنگامه قاضیانی مهمانان روز دوم جشنواره بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲