جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتقاد برخی از کارشناسان و هنرمندان مبنی بر نحوه حضور ایران در بی‌ینال ونیز توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش دیباچه، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتقادهایی که به نحوه حضور ایران در بی‌ینال ونیز شده است، بیان کرد: همه هزینه هایی که در بی ینال ونیز اتفاق افتاد کسانی که اینجا اسپانسر شده بودند پرداخت کردند و ما دخالت اجرایی نداشتیم بلکه مداخله ما یک مداخله محتوایی بود و به دلیل اینکه طرف شرکت کننده یک هنرمند ایرانی است به ماجرا ورود پیدا کردیم.

وی درباره حضور بیژن بصیری در بی‌ینال ونیز که این شائبه را ایجاد کرده که نماینده دولتی ایران است، عنوان کرد: برای آقای بصیری ارتباطات و امکانات زیادی وجود دارد و به تازگی در پالرمو نمایشگاه دیگری خواهد داشت. این هنرمند در چند جای دیگر برنامه های متعددی را در سطوح مختلف در نظر گرفته و آنچه ما در بی ینال ونیز انجام دادیم حمایت از هنرمندی است که وقتی به این شکل در دنیا مطرح می شود، تنها نماند.

تشکیل شورای مشترک تئاتر و موسیقی


مرادخانی ادامه داد: همین حالا خیلی از رسانه‌ها انتقاد دارند که چرا برخی از خبرنگاران در ایتالیا حضور پیدا کرده اند و برخی دیگر هم نه، ما اگر قرار باشد همه مباحث را این طور ادامه بدهیم که کار برای ما مشکل می شود. کما اینکه داستان ما شبیه آن داستان پدر و پسری شده که هر کسی بالاخره یک چیزی به آنها می گوید.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه نظارت و ممیزی تولیدات و فعالیت های موسیقایی در تئاتر که طی هفته های گذشته موجب ایجاد حاشیه هایی شده است، توضیح داد: ما سعی می کنیم آنچه را که در بخش نظارت وجود دارد به صورت کامل انجام دهیم تا یک پالایش درستی انجام شود. ما نمی گوییم چرا در فلان نمایش موسیقی گذاشته شده یا نشده اما برای اینکه این دیدگاه را اداره کنیم باید ببینیم چه کاری باید انجام داد و چه کاری درست نیست. شاید یکی از پیشنهاداتی که در این میان مطرح می شود این است که بتوانیم شورای مشترکی را در این زمینه راه اندازی کنیم.

مرادخانی در پایان گفت: در هم تنیدگی هنر با همه ابعادش وجود دارد و ما باید به‌روز باشیم تا وقتی این اتفاقات می افتد بتوانیم آنها را مدیریت کنیم.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳