شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۵۴۸
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۶
صابر ابر به جمع بازیگران پروژهٔ «سی» کارِ همایون شجریان و سهراب پورناظری پیوست. پیش از این بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، امیر جدیدی و مهدی پاکدل در این پروژه حضور یافته‌اند.

به گزارش دیباچه، همایون شجریان (خواننده پروژهٔ سی) ضمن اعلامِ این خبر می‌گوید: تمریناتِ پروژهٔ مولتی مدیای ۳۰ از اول تیرماه آغاز شده است و در همین راستا علاوه بر بازیگرانی که پیش از این برای حضور در این پروژه معرفی شدند، چند بازیگر جدید نیز به آن اضافه شده که در بخشِ اجرای زنده حضور دارند. این روز‌ها «صابر ابر» به جمع بازیگران ما اضافه شده است و احتمال حضور چند بازیگر دیگر نیز وجود دارد که به تدریج توسط روابط عمومی پروژه معرفی خواهند شد.

صابر ابر به پروژه «سی» همایون شجریان و سهراب پورناظری پیوست

همایون شجریان که قرار است آخرین تجربهٔ موسیقایی خود را با استفاده از داستان‌های شاهنامه روی صحنه ‌برد، همچنین اضافه می‌کند: «تمام کسانی که در این پروژه حضور دارند، نه تنها در نقش و جایگاهی که قرار دارند ایفای نقش می‌کنند که در یک کلِ‌ واحد، رویایی را تحقق می‌بخشند که امیدواریم به صورت یک پروژهٔ ملی در ایرانِ امروزِ ما تاثیر داشته باشد و بارِ دیگر همهٔ ما را متوجهٔ جایگاه «فردوسی» و جایگاه رفیعِ‌ او در تاریخ و ادبیاتِ‌ کند. در همین راستا پیش از این خانم دولتشاهی و آقایان امیر جدیدی و مهدی پاکدل از جمله هنرمندانی بودند که افتخار حضور در کنار آن‌ها را پیدا کردیم و حالا نیز در خدمت آقای «ابر» خواهیم بود.

این پروژه‌ چندرسانه‌ای با هدفِ هویت بخشی ملی با تکیه بر موضوع فرهنگ، هنر و اندیشه ایرانی با حضور تعدادی از بر‌ترین چهره‌های موسیقی، تئا‌تر و همچنین انیمیشن در حالی روی صحنه می‌رود که روایتی معاصر و متفاوت از دو داستان شاهکار فردوسی را بیان کرده و تلاش می‌کند تا مخاطبینی از نسل‌های متفاوت با استفاده از هنرهای نمایشی، موسیقی و انیمیشن به درکی امروزی از شاهنامهٔ فردوسی برسند. خالقان این پروژه در نظر دارند گامی در جهت بازسازیِ هویت ملی بردارند.

پروژهٔ «سی» کاری از «همایون شجریان» و «سهراب پورناظری» از پانزدهم مرداد ماه در مجموعهٔ فرهنگی- تاریخی سعدآباد با نویسندگی «نغمه ثمینی» و کارگردانی «علی‌اصغر دشتی» روی صحنه می‌رود.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار