پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۸۵۷
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
مجموعه مستند"در امتداد فلق" با تلاش کارگردان های مشهور از ابتدای ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود. این مستند 60 قسمتی حاصل تلاش شش کارگردان به نام های جواد مزدآبادی، رضا ابوفاضلی، مهدی رمضانی، رضا عطار، مصطفی تقی زاده و مهران رستمی است که هر بار داستان یکی روحانیونی را که زندگی خود را وقف پیشرفت زندگی مردم روستایی و مناطق محروم کشور کرده اند، به تصویر می کشد.

به گزارش دیباچه، رییس سازمات تبلیغات اسلامی درگفتگویی در خصوص مستند "در امتداد فلق: که از شبکه یک سیما پخش می شود، می گوید: با تولید اینگونه مستندها می خواهیم به مسئولان این پیام را بدهیم که سازمان تبلیغات اسلامی با کمک حوزه های علمیه سراسر کشور، فرهیختگان و علما هدف گیری مناسبی داشته است و شما مسئولان هم به کمک ما بایید و این مسیر را هموار کنید تا ما در سازمان تبلیغات بتوانیم با مدیریت روحانیون، یک شورای فرهنگی اجتماعی در روستاها و مناطف محروم شکل بدهیم که روحانی مستقر بتواند با بسط فرهنگ و رفع آسیب های اجتماعی، به کمک دولتمردان بشتابد.

رییس سازمات تبلیغات اسلامی: کارکرد مثبت روحانیون، زندگی اقتصادی و معیشتی مردم را در مناطق محروم رونق بخشیده

 حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با اشاره به این که هم اکنون شش هزار مبلغ روحانی در سراسر کشور فعالیت می کنند، افزود: در تلاش هستیم تا با کمک مردم و دولت محترم، این تعداد را به بیش از 14 هزار نفر در کشور افزایش دهیم. او اظهار داشت: اعتقاد ما این است که کارکرد فرهنگی و اجتماعی با هم عجین هستند، اگر روحانی محترمی در مسجدی فعال است، نمی تواند آسیب اجتماعی آن روستا و منطقه را مد نظر قرار ندهد. بنابراین این روحانیون با کمک مردم روستاها به رفع آسیب های منطقه ای می پردازند.

 رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: علت این که در مستند"در امتداد فلق" ما آمده ایم حکایت جهاد تبلیغی روحانیون مستقری را که واقعا در مناطق محروم مجاهدت می کند، به تصویر می کشیم این است که مردم و مخاطبان بدانند که این روحانی در حقیقت مدیریت اجتماعی و فرهنگی منطقه را می تواند تصدی کند و واقعا این کار را هم کرده است. حجت الاسلام والمسلمین خاموشی عنوان کرد: این مستندها نشان می دهد که این روحانیون در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، ترویج ازدواج و کاهش طلاق و پیشگیری از مهاجرت به شهرها و حتی مهاجرت معکوس و بطور کلی در رفع بسیاری از آسیب های اجتماعی موثر بوده اند.

 وی یادآور شد: به شهادت گفته های مردم، وجود و  کارکرد مثبت روحانیون در مناطق مختلف کشور، مسیر زندگی اقتصادی و معیشتی آنها را در مسیر درستی قرار داده است. از منظر حضور در محافل مذهبی و دینی نیز روحانیون مستقر در مناطق روستایی و کم بهره، موثر عمل کرده اند. خاموشی ادامه داد: به همین جهت مستندی مانند "در امتداد فلق" تولید شد و برای معرفی چهره های جهادگر تبلیغی، این همکاری با رسانه ملی در جهت تولید آثار این چنینی ادامه خواهد داشت. رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: از طلاب عزیز، با انگیزه و پرچمدار تبلیغ دین چه از قم و چه از حوزه ها علمیه دیگر که در روستاها و مناطق محروم فعالیت می کنند، قدردانی می کنم که اگر نبود کار و تلاش این عزیزان ما الان نمی نوانستیم اینجا از کار خوب آنها تعریف و تمجید داشته باشیم.

مجموعه مستند "در امتداد فلق" با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه یک سیما ساخته شده است و عوامل تولید آن عبارتند از: تهیه کننده مهران رستمی، گوینده و مجری طرح عباس لهراسبی و نویسنده عباس اکرمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲