پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیرحسین آقایی (کارگردان) از اجرای نمایش جدید خود به نام «دودمان» در مجموعه تئاتر پایتخت خبر داد و گفت: این نمایش درامی از مواجهه اعضای یک خانواده با دستگیری پدر در شب عید به دلیل حمل تریاک است.

به گزارش دیباچه، «دودمان» نمایشی درام و رئال است که بر اساس متنی از فرزاد باقری و کارگردانی و دراماتورژی امیرحسین آقایی اجرای خود را از 17 اردیبهشت در مجموعه تئاتر پایتخت آغاز می‌کند.

«دودمان» از 17 اردیبهشت روی صحنه می رود

امیرحسین آقایی، با اشاره به اینکه نمایش یک فضای کاملا رئالیستی دارد گفت: «دودمان» داستان خانواده‌ای است که شب عید و سال تحویل منتظر پدر هستند اما متوجه می‌شوند پدر خانواده را که یک راننده کامیون است با نیم کیلو تریاک گرفته‌اند. در تکاپوی تلاش برای بیرون آوردن او هستند که متوجه می‌شوند این مواد 10 کیلو تریاک بوده و جرمش هم حبس ابد است.

او با بیان اینکه «به خاطر این دستگیری اتفاقاتی رخ می‌دهد و در واقع این نمایش درام اعضای خانواده را در مواجهه با این اتفاق نشان می‌دهد» گفت: در دودمان، تبعات موضوعی مثل توزیع مواد مخدر و افرادی که این کار را انجام می‌دهند را روی خانواده خود این افراد می‌بینیم و از سوی دیگر این نمایش، داستان مواجهه این افراد با فقر است.

کارگردان نمایش «دودمان» ادامه داد: این خانواده در جنوب تهران ساکن‌اند و همه این اتفاقات به خاطر فقر و اجبارشان برای حل مشکلات و رسیدن به پول بیشتر رخ می‌دهد و بدبختی این آدم‌ها از همین نقطه آغاز می‌شود. همه در تلاش‌اند مشکل بی‌پولی و فقر را حل کنند و مجبور می‌شوند دست به کارهایی بزنند که درنهایت دودمان‌شان هم به باد می‌رود.

آقایی یادآور شد: نظام خانواده خوبی را در نمایش از اول می‌بینیم که شادند اما یکسری مشکلات اقتصادی و فشارهایی که از بیرون و اجتماع به اینها وارد می‌شود داغان‌شان می‌کند و مجبورند تن دهند و کاری از دست‌شان برنمی‌آید.

او خاطرنشان کرد: دغدغه‌ام این بود که نشان دهم که خیلی از مواقع اتفاقاتی که برای یک خانواده و افراد جامعه رخ می‌دهد دست خودشان نیست و خودشان مسبب همه بلایایی که سرشان می‌آید نیستند. اتفاقاتی که در اجتماع می‌افتد و فضای اجتماعی و اقتصادی که ایجاد شده باعث می‌شود افرادی که ذاتا خوب هستند به سمتی بروند که محتوم و محکوم به نابودی است؛ می‌خواستم نشان دهم خیلی وقت‌ها این فضای جامعه است که همه را نابود می‌کند.

این کارگردان، شیوه کار «دودمان» را کاملا رئالیستی خواند و گفت: دقیقا خواستیم فضای واقعی یک زندگی را نشان دهم و بنابراین در شیوه اجرایی، بازی، کارگردانی و طراحی صحنه، همه را به سمت رئالیستی بردیم. گرچه نگاهی مینیمالیستی داریم و نخواستیم اصلا سمت ناتورال برویم و یک صحنه کاملا واقعی را نشان دهیم بلکه سعی کردیم تمام آن زندگی رئال را به صورت مینیمالیستی نشان دهیم.

علیرضا مهران، آوا فیاض، ایمان اصفهانی، فریما حبشی‌زاده، نجلا نظریان و توحید نوروزی بازیگران نمایش «دودمان» هستند که با نویسندگی فرزاد باقری و کارگردانی و دراماتورژی امیرحسین آقایی از 17 اردیبهشت تا 3 خرداد در مجموعه تئاتر پایتخت اجرا می‌شود.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار