پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر اجرایی دومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران در آستانه آغاز این رویداد موسیقایی به بیان جزییات برنامه افتتاحیه و معرفی گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در این فستیوال پرداخت.

به گزارش دیباچه، احسان تارخ مدیر اجرایی دومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد اعم از مراسم افتتاحیه و معرفی گروه های شرکت کننده بیان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام گرفته دومین دوره فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران از امروز جمعه ۸ اردیبهشت ماه با برگزاری یک مراسم افتتاحیه ساعت ۱۵ در محل موزه هنرهای معاصر تهران رسما کار خود را آغاز می کند. البته با توجه به دعوت های انجام گرفته آقای فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر از مدیران از جمله مدیرعامل بنیاد رودکی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، مدیرعامل انجمن موسیقی، مدیر موسسه توسعه هنرهای معاصر و مدیر موزه هنرهای معاصر به عنوان مهمان ویژه در کنار هنرمندان و آهنگسازان جوان ایرانی در برنامه حضور دارند که امیدوارم با توجه به حمایت هایی که این افراد از مجموعه فستیوال موسیقی معاصر تهران داشته اند شاهد افتتاحیه پرشوری باشیم.

جزئیات دومین فستیوال موسیقی معاصر/ برنامه اجراها اعلام شد

وی درباره برگزاری سمینار پژوهشی «مطالعه تاویلی فعالیت های موسیقی معاصر در ایران» که طی روزهای چهارشنبه ششم و پنجشنبه هفتم اردیبهشت با مدیریت حمیدرضا اردلان و سخنرانی آغازین نوید گوهری به عنوان مدیر هنری فستیوال در محل سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، توضیح داد: «ریشه های موسیقی پاپ معاصر» با سخنرانی محمد سریر، «تجارب اجرای آثار اهنگسازان معاصر ایران» با سخنرانی مهدی جلالی، «بررسی و آسیب شناسی وضعیت اجرای موسیقی معاصر» با سخنرانی نوید گوهری، «ضرورت موسیقی نو و امتناع موسیقی معاصر در ایران» با سخنرانی سینا صدقی، «ایران، جا بازکردن برای نیومدیا» با سخنرانی امیرعلی قاسمی، «پرزنتیشن تجربه های هنر رسانه نو وهنر دیجیتال در فستیوال تاداکس» با سخنرانی علی پناهی و «تجاربی در انتشار آثار موسیقی دانان معاصر ایران» با سخنرانی هوشیار خیام عنوان برنامه های سخنرانی در روز اول سمینار بودند.

مدیراجرایی دومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران در معرفی برنامه های روز دوم بخش پژوهشی فستیوال هم گفت: در روز دوم سمینارها نیز که با حضور خوب علاقه مندان و پژوهشگران برگزار شد، مباحثی چون «برداشتی نو از ارکان آهنگسازی» با سخنرانی روزبه قریب، «بررسی تاثیرات موسیقی در کودک و آسیب شناسی آموزش غلط موسیقی در کودکان» با سخنرانی محمد جواد صحافی، «کنترل عصبی آواز» با سخنرانی سهیل سهیلی، «تاثیر نغمات موسیقی قدیم براهنگسازی معاصر» با سخنرانی مژگان چاهیان، «آموزش اکادمیک و موسیقی معاصر» با سخنرانی آذین موحد، «نقد آموزش موسیقی معاصر در ایران» با سخنرانی حمیدرضا دیبازر، «لابراتواری برای موسیقی تجربی» با حضور صبا علیزاده، «رویدادهای شنیداری» با سخنرانی مهدی بهبودی، «هنر مستقل – صداهای تجربی» با سخنرانی پیتر پیر حسینلو و «نظریه تکرار و بی زمانی در موسیقی ترانس مدرن» با سخنرانی حمیدرضا اردلان مورد تبادل نظر قرار گرفت.

تارخ در ادامه صحبت های خود با تقدیر از نهادهایی که در برگزاری این دوره از فستیوال همکاری داشتند، تصریح کرد: خوشبختانه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق بسیار مهمی را برای ما رقم زد. به این گونه که مراحل اداری دعوت ویزای خارجی گروه های بین المللی و مجوز اجرای برنامه ها در طول جشنواره در سریع ترین شکل ممکن رقم خورد این در حالی است که بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم علاوه بر اختصاص تالار رودکی برای اجرای برنامه ها، طبقه دوم تالار وحدت را نیز به پیشنهاد دبیرخانه فستیوال، به اجرای برخی دیگر از آثار جشنواره اختصاص داد که اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی بود و جا دارد همین جا از آقایان طالبی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد ، زارع مدیر موزه هنرهای معاصر، صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، بهرام جمالی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، افضلی مدیر موسسه توسعه هنرهای معاصر، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی، حمیدرضا اردلان مدیر علمی فستیوال، آذین موحد مدیر گروه موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و همچنین نهادهای خصوصی دیگر که به عنوان حامی در کنار ما حضور داشتند، تشکر کنم.

وی در معرفی گروه های شرکت کننده در فستیوال و زمان اجرای آنها نیز توضیح داد: بر اساس تازه ترین جدول زمان بندی شده روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ مراسم افتتاحیه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود و پس از آن آنسامبل «کانون موسیقی معاصر موزه هنرهای معاصر تهران»، «آنسامبل زامیاد» و تک نوازی ویولنسل یوهو لایتینن از کشور فنلاند به اجرای برنامه می پردازند. در روز شنبه نهم اردیبهشت ماه نیز از ساعت ۱۲ به ترتیب روزبه قریب، فرحان مهاجرانی، آنسامبل «نام»، گروه کیان حسین، آرمان مقدم، بابک لطفی و اریک درشر از آلمان با تک نوازی فلوت برنامه های خود را در موزه هنرهای معاصرتهران برگزار می کنند.

مدیر اجرایی دومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر افزود: روز یکشنبه دهم اردیبهشت نیز از ساعت ۱۲ در طبقه دوم تالار وحدت به ترتیب آنسامبل «لَن»، رناتا آرلونی از کشور ایتالیا با تک نوازی گیتار، نازنین احمد زاده با تک نوازی ابوا، نرگس فلاح پسند با تک نوازی ویولنسل و بابک کوهستانی با تک نوازی ویولن میزبان دوستداران موسیقی خواهند بود. در روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت هم از ساعت اریک درشر از آلمان با تک نوازی فلوت، امیرحسین محمدیان با رسیتال فاگوت، رهام ایرانخواه با تک نوازی کلارینت، فرمهر بیگلو با تک نوازی ویولن در طبقه دوم تالار وحدت برنامه خود را اجرا می کنند. از ساعت ۱۷ همین روز نیز آنسامبل «سپیا» از کشور لهستان و آنسامبل زروان در تالار رودکی میزبان علاقه مندان هستند.

تارخ با اشاره به برنامه های روزهای دیگر فستیوال نیز بیان کرد: از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران کارگاه آموزشی آنسامبل «سپیا از کشور لهستان برگزار می شود، ساعت ۱۷ نیز ارکستر «نیلپر» در تالار رودکی برنامه اجرا می کند و در ساعت ۲۱ نیز یوهولایتینن از فنلاند تک نوازی ویولنسل را برگزار می کند. روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه مانند برنامه سه شنبه به ترتیب کارگاه آموزشی یوهو لایتینن از فنلاند در پردیس هنرهای زیبا، کنسرت گروه کر فلوت تهران، «ماراتن فستیوال»، تک نوازی سنتور ، رسیتال پیانو، آنسامبل «مانیا» و تریو سنتور کروماتیک در تالار رودکی اجرا می شود. کارگاه آموزشی اریک درشر از آلمان، کنسرت آنسامبل «بامداد» با پروژه ۱۶۹۵ از شیراز به رهبری نادر مشایخی به عنوان تنها گروه راه یافته از شهرستان و آنسامبل «نیواک» نیز برنامه های روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت فستیوال را تشکیل می دهد. در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت نیز ساعت ۱۷ آنسامبل «کانتوس» و سپس دوئت ویولنسل و پرکاشن از کشور سوئد در تالار رودکی برگزار می شود.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳