به گزارش دیباچه، برنامه
عروسکی مل مل یکی از عروسک های محبوب تولید شده در تلویزیون است که به همت محمود سلامیان
در سالهای 1387 تا 1392 از شبکههای دو و جام جم پخش شد و در مدت زمانی بسیار کوتاه
در دوران توسعه شبکههای تلویزیونی معاند توانست به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی تولیدی حوزه کودک تبدیل شود.
محمود سلامیان تهیه کننده این مجموعه که در این روزها
در حال آماده سازی مجموعه جدید مل مل برای شبکه کودک است، گفت: این عروسک تلویزیونی که در قالب یک بره طراحی شده است
در زمان خود یکی از محبوبیتترین شخصیتهای تلویزیونی محسوب میشود و در مدت کوتاهی
توانست در میان مخاطبان کودک و خانوادههای ایرانی به خوبی تثبیت شود خیلی زود رقیب
برنامههای پرمخاطب کودک آن سالها در تلویزیون شد. از این رو و با توجه به هدف شبکه
کودک سیما به خلق شخصیتهای ستاره و جذاب برای کودکان از تجربه تولید بیش از 400 این
مجموعه در قالبی جدید استفاده خواهد شد.
سلامیان افزود: تولد شخصیت مل مل در برنامه عصر بخیر
بچهها از شبکه دو رخ داد زمانی که در شهریور 1388 به دنبال ایجاد شخصیتی مناسب برای
ارتباط گیری با کودکان بودیم و با توجه به مطالعات صورت گرفته توانستیم با تولید ترکیبی
از شخصیت بره و کودک، برای ارتباط گیری با مخاطب به تولید برنامه مناسب برای کودک بپردازیم.
وی گفت: ما برای تثبیت این شخصیت در برنامه از روشهای
متعددی چون محوریت شخصیت مل مل و برجستهسازی توسط مهمانان و عوامل برنامه، محدود نکردن
این شخصیت در برنامههای شبکه دو و استفاده از آن در برنامه های کودک مراکز استان ها
با همیاری شخصیت های عروسکی شبکه های استانی ، حضور در جشنواره های مختلف کودک در سراسر
کشور و شرکت در برنامه های مختلف در مناسبتهای مختلف عنوان کرد
وی گفت با توجه به کارشناسی های صورت گرفته در آن زمان
پس از ورود این شخصیت به برنامه کودک واکنش های مثبت زیادی در فضای مجازی نوپای آن
زمان رخ داد و نشان از موفقیت این شخصیت در جذب کودک و حتی نوجوان داشت.
سلامیان در ادامه گفت: در سری جدید برنامه علاوه بر
موضوعات مهارتهای زندگی برای کودکان و زندگی سالم به مسایلی چون محیط زیست نیز پرداخته
خواهد شد و بنا بر سیاستهای شبکه نهال تلاش اصلی بر مخاطب 6 تا 12 سال خواهد بود و
این برنامه به صورت زنده در فصل اول به جدول پخش شبکه نهال افزوده خواهد شد.
مجموعه مل مل از ابتکارات سالهای اخیر سازمان صدا و
سیما محسوب میشود که میتوان از آن به تلاش برنامه سازان نسل دوم صدا و سیما برای
ایجاد برند برنامه سازی کودک عنوان کرد و با توجه به توانمندی و استقبال مناسب مخاطبین
پس از مدت کوتاهی علاوه بر پخش از شبکه دو برای کودکان داخل در سال 91 به عنوان برنامه
مناسب مخاطبین خارجی از شبکه جام جم پخش شد.