جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 17 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
وزیر ارشاد گفت: هنرمندان اصالت فرهنگی را معنا می‌بخشند و سرمایه‌های تکرارناپذیر فرهنگی هستند.

به گزارش دیباچه، در پیام سیدرضا صالحی امیری که توسط امین عارف‌نیا مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ارشاد در پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت قرائت شد، آمده است: هنر روح حیات‌بخش زندگی است و هنرمند با دم مسیحایی خود به جسم این زندگانی جانی دوباره می‌بخشد.

وزیر ارشاد: هنرمندان پیشکسوت اصالت فرهنگی را معنا می‌بخشند

این پیام می‌افزاید: هنرمند آفریننده زیبایی و خالق لحظات سرشار از حس دوستی و مهربانی است، هنرمندان بهانه زیستن در این جهان هستند و بی وجود آنان تحمل سختی‌ها و کج مداری‌های روزگار دشوار و ناممکن بود.

در بخش دیگر این پیام آمده است: هنرمندان پیشکسوت همچون نگینی بر تارک هنر این مرز و بوم می‌درخشند و همچون اختری، آسمان پرستاره هنر سرزمین ایران را نورانی‌تر می‌کنند.

این پیام می افزاید: آنان بر غنای فرهنگی ما می‌افزایند و اصالت فرهنگی را معنا می‌بخشند. هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های تکرارناپذیر فرهنگی هستند و برای نیل به توسعه همه‌جانبه و پایدار، نیازمند بهره‌گیری در خور از این سرمایه عظیم هستیم چراکه بر این اعتقادیم مسیر توسعه و تعالی کشور از فرهنگ آغاز می‌شود و بدون توسعه فرهنگی هر توسعه‌ای ناقص و ناپایدار است .

در بخش دیگری از پیام امیری صالحی آمده است: جوانی و شادابی و تحرک و پویایی کنار پیری و افتادگی معنا می‌یابد و هیچ جوان هنرمندی و خلاقی از برکت و نعمت وجود هنرمندان پیشکسوت بی‌نیاز نیست و آنان که در پی کسب معرفت حقیقی هستند باید از چشمه سار بزرگان و استادان خویش سیراب شوند .

تکریم هنرمندان پیشکسوت هم وظیفه‌ای سازمانی و هم عملی اخلاقی است و در زمانه‌های که نیاز به اخلاق و اخلاق‌گرایی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، اهمیت این مهم دو چندان است.

در بخش دیگر این پیام آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند تا نسبت به تکریم و ارتقای منزلت هنرمندان پیشکسوت تمامی سعی و کوشش خود را به کار گیرد و حفظ کرامت هنرمندان را اعتبار و آبروی خود می‌داند. براین باوریم که تکریم هنرمندان عبادت و شکرگزاری به درگاه خالق هستی است که خود زیباست و زیبایی را دوست دارد و در این باور ذره‌ای تردید نداریم و از هیچ تلاشی برای حرمت نهادن به جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت فروگذار نخواهیم کرد.

در پایان این پیام از دست‌اندرکاران و بانیان این گردهمایی ارزشمند تشکر و طول عمر با عزت هنرمندان این سرزمین الهی و توفیق خدمت بیشتر مسئولان به این هنرمندان پیشکسوت را مسئلت دارم .

پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا معصومی‌راد رئیس امور فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از اعضای هیات مدیره، و بیش از ١٢٠ هنرمند پیشکسوت و خانواده‌های آنها در هتل مارینای جزیره کیش برگزار شد.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳