به گزارش
دیباچه، مجید شعبانپور رئیس مرکز تولید و فنی سیما با اشاره به فعالیت های ماه های اخیر مرکز در زمینه تولید و پخش زنده برنامه های شبکه های مختلف گفت: ماه های پرکاری را گذراندیم؛ از پخش زنده تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی، تا پخش حادثه ناگوار پلاسکو و مراسم تشییع پیکر پاک شهدای آتش نشان، برگزاری راهپیمایی 22 بهمن و جشنواره فیلم فجر، شهرآورد تهران همه و همه برنامه هایی است که به صورت همزمان با برنامه های روتین شبکه های تلویزیون توسط همکاران ما پوشش داده می شود.
وی با اشاره به استقرار 8 واحد سیار در طول راهپیمایی 22 بهمن اضافه کرد: با هدف پوشش تصویری مناسب، امسال با کمک همکارانمان در اداره کل ارتباطات زمینی و ماهواره ای از برج آزادی تا میدان انقلاب، پوشش تصویری به بهترین نحو انجام شد. استفاده از تصاویر هوایی که با هگزاکوپتر یکی از اتفاقات جدید این راهپیمایی بود. همچنین تصویربرداری از ارتفاع با استفاده از نردبان های بالابر آتش نشانی با همکاری شهرداری نیز تجربه جدیدی را برای همکاران ما رغم زد.
به طور کلی بیش از 2 هزار دقیقه از راهپیمایی 22 بهمن امسال روی آنتن شبکه های سیما رفت که نتیجه تلاش های قریب به 300 تن از پرسنل زحمت کش این مرکز بود.
رئیس مرکز تولید و فنی سیما در ادامه افزود: همکاران ما در مرکز تولید و فنی، روزانه به طور متوسط 40 آفیش برنامه تولیدی دارند برنامه هایی که به طور همزمان در استودیوها و واحدهای سیار روی آنتن می روند. در هر یک از استودیوهای سیما روزانه چند برنامه تولیدی و یا زنده از تجهیزات و نیروی انسانی این مرکز استفاده میکنند. به عنوان مثال در استودیوی 11 دو برنامه «خانواده یک» و «نگاه یک» و در استودیوی 13 «مادر، کودک، تندرستی» و «ضربان» به صورت زنده پخش می شوند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت واحدهای سیار این مرکز اضافه کرد: 3 واحد سیارHD در اختیار مرکز قرار دارد (یکی از واحدها توسط متخصصین مرکز به HD ارتقاء یافته است) در حال حاضر، یکی از واحدها برای پوشش تصویری مسابقه والیبال ساحلی به کیش، دیگری برای پوشش مسابقه جام جهانی کشتی به کرمانشاه و واحد سیار سوم نیز برای پخش مسابقه شهرآورد به ورزشگاه ازادی اعزام شده اند.
انتخابات سال آینده از دیگر موضوعاتی بود که شعبانپور به آن اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو علاوه بر تولید برنامه های تحلیلی، تبیینی و تهییجی بخشی از برنامه های همچون انتخابات های گذشته به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری اختصاص خواهد داشت. بر اساس مصوبه ستاد انتخابات رسانه ملی هر یک از نامزدهای این دوره در 4 برنامه گفت و گو محور حضور پیدا می کنند. این برنامه ها شامل 30 دقیقه گفت و گو با دوربین، و سه برنامه 60 دقیقه ای گفت و گو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و گفت و گو با ایرانیان خارج از کشور هستند.
رئیس مرکز تولید و فنی سیما پخش مناظره انتخاباتی میان نامزدها را از جذاب ترین برنامه های مخاطبان در طول انتخابات های گذشته دانست و اضافه کرد: پخش سه مناظره 180 دقیقه ای در این دوره از انتخابات پیش بینی شده است. پیش بینی می شود در طول انتخابات مناظره ها از مهمترین و پربیننده ترین برنامه ها تلویزیونی باشند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح مناظره انتخابات سال 92 بعد از بررسی مناظره های روز دنیا به لحاظ فرم انتخاب شد و 8 نامزد در مقابل هم قرار گرفتند و برنامه های یکدیگر را نقد کردند. این دوره نیز فرم مناظره به شیوه انتخابات گذشته با برخی تغییرات اجمالی است. اتودهای بسیاری برای دکور این برنامه ها زده شده که پس از تایید، ساخته و در مناطره ها و گفت و گوها استفاده می شود.