شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
دبیر نخستین جشنواره موسیقی سبز ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های انجام گرفته، از معرفی هیات داوران بخش های مختلف در هفته آینده و دعوت از هنرمندان مطرح برای حضور در جشنواره خبر داد.

به گزارش دیباچه، فرهاد هراتی دبیر نخستین جشنواره موسیقی سبز با اشاره به تازه ترین فعالیت های انجام گرفته در ستاد برگزاری این رویداد موسیقایی بیان کرد: با توجه به استقبال خوبی که از سوی هنرمندان برای شرکت در جشنواره صورت گرفت تصمیم گرفتیم بار دیگر مهلت فراخوان جشنواره را تمدید کنیم که تا تمامی هنرمندان متقاضی بتواند در فرصت بیشتر نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند، از این جهت روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه آخرین فرصت ارسال آثار مقرر شده و اعضای هیات انتخاب که اسامی آنها تا یکی دو روز آینده مشخص می شود، کار ارزیابی را در بخش های مختلف جشنواره آغاز می کنند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی سبز به اتمام رسید/شروع داوری ها

وی ادامه داد: ستاد برگزاری جشنواره در تلاش است تا برنامه ریزی ها طوری صورت بگیرد که هیات کارشناسی بتواند تا چند روز آینده کار ارزیابی را انجام دهد و ما هم پس از آن بتوانیم اسامی گروه ها و هنرمندان برگزیده را اعلام کنیم. به هر صورت آنچه برای ما در این دوره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تلاش برای ارائه و معرفی بهترین آثار در نخستین جشنواره موسیقی سبز است. از سوی دیگر ما در تلاشیم که به محض نهایی شدن اسامی برگزیدگان فضایی را فراهم کنیم که بتوانیم تا قبل از برگزاری جشنواره از تمرین‌های گروه های شرکت کننده در بخش های فیلم گزارش های تصویری نیز تهیه کنیم تا در پی آن از چند و چون فعالیت های گروه ها ارزیابی بهتری داشته باشیم.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی سبز از رایزنی و مذاکره با هنرمندان و گروه های حرفه ای موسیقی برای حضور در جشنواره خبر داد و گفت: از روزی که به عنوان دبیر نخستین جشنواره موسیقی سبز انتخاب شدم تمام تلاشم را انجام دادم تا در کنار اعلام فراخوان برای حضور گروه های موسیقی بتوانم شرایطی را ایجاد کنم که گروه ها و هنرمندان حرفه ای نیز در این جشنواره حضور داشته باشند. از این جهت تا کنون با هنرمندانی چون دکتر محمد سریر، پویا نیک پور، رامین بهنا، عماد اجلال ، بهنود یخچالی و تعدادی دیگر از هنرمندان در حوزه موسیقی نواحی مذاکراتی انجام گرفته که تا بیست روز دیگر اسامی نهایی این گروه ها و هنرمندان اعلام می شود. ما در کنار این اقدام تصمیم داریم یک ارکستر مجلسی را نیز برای جشنواره جمع آوری کنیم که بتوانیم با محتوای جشنواره قطعاتی را اجرا کنیم. در این راه با علی جعفری پویان نوازنده صاحب نام ویولن مذاکراتی انجام گرفته که او زحمت این کار را بکشد که در روزهای آینده جزییات آن اطلاع رسانی می شود.

وی در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: تندیس و پوستر نخستین جشنواره موسیقی سبز هم مراحل نهایی آماده سازی را طی می کند و ما در نظر داریم در صورت فراهم آمدن امکانات، مراسم رونمایی را برای این دو مورد برگزار کنیم که امیدوارم مخاطبان نیز از آنچه ما برای جشنواره طراحی کرده ایم راضی باشند.

جشنواره موسیقی «سبز» با هدف جمع آوری و خلق آثار فاخر موسیقیایی در حوزه محیط زیست و مبدل شدن جمهوری اسلامی ایران به گرانیگاه دغدغه های محیط زیستی در جهان و ایجاد رغبت مضاعف در هنرمندان این عرصه برای تولید آثار جدید در تمامی بخش های موسیقی اعم از کلاسیک ایرانی، پاپ، الکترونیک، مدرن، راک، جز، بلوز، تلفیقی، بی کلام، موسیقی نواحی، ارکسترال و کرال، ترانه ها و موسیقی کودکانه توسط دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه و آغاز بخش رقابت در مرحله دوم، هفته پایانی فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ در تالار وحدت تهران است. در این مرحله، نفرات و گروه‌های برتر به مدت پنج روز در تالار وحدت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. تاریخ برگزاری اختتامیه نیز اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در شهر اصفهان خواهد بود که در این مرحله، مراسم اختتامیه در سالن همایش‌های سیتی‌سنتر شهر اصفهان برگزار می‌شود و در آن، جشنواره کار خود را با معرفی نفرات یا گروه‌های برگزیده در هر رشته، اهدای جوایز و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت موسیقی در این عرصه به پایان می‌رساند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار