پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۲۵۹
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
رضا رویگری گفت: هیچ‌کس بعد از بازی در اخراجی‌های 3 به من چیزی نگفت؛ مردم با من بسیار خوب تا کردند. شنیده‌ام وقتی بازیگران در بعضی از فیلم‌ها بازی می‌کنند مردم یک جور بدی با آنها برخورد می‌کنند اما با من این کار را نکردند شاید علتش همان محبتی است که به من دارند.

به گزارش دیباچه، رضا رویگری ادامه داد: من آدم سیاسی نیستم و از سیاست هم متنفرم.

رویگری گفت: در اخراجی‌های 3 بازی کردم و مردم هم برخورد بدی بعد از آن با من نکردند. کسی به من نگفت بازی کن یا بازی نکن. چنین ماجراهایی هرگز برای من پیش نیامد.

رضا رویگری:من بازیگرم، به من نقش می‌دهند و بازی می‌کنم!

او با بیان اینکه اصولا بازیگر باید بتواند هر نقشی را بازی کند، گفت: بازیگر مثل مرده‌شور است هرکسی را زیر دستش بیاورند باید بشورد؛ بازیگر هم باید بتواند هر نقشی را بازی کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: برای من چنین اتفاقی یعنی برخورد بد؛ بعد از بازی در یک فیلم پیش نیامد، اما اگر از این به بعد برای بازیگری پیش آمد اولا مردم یادشان باشد و زود قضاوت نکنند، سعه صدر داشته باشند و کمی دموکراسی را رعایت کنند چراکه دموکراسی از همین جاها شروع می‌شود که بپذیریم حرف همدیگر را و گوش دهیم ببینیم طرف مقابل‌مان چه می‌گوید. همینجوری با یک کار و با یک کلمه حرف؛ یکدفعه طرف را بایکوت نکنیم و کنارش نگذاریم. این عین دیکتاتوری است.

رویگری ادامه داد: فقط یک نفر یک بار به من اعتراض کرد و آن هم عین جمله‌اش این بود که آقای رویگری ما تو را دوست داریم چرا این نقش را بازی کردی؟ این اولین و آخرین حرفی بود که از مردم برای بازی در اخراجی‌های3 شنیدم.

او با بیان اینکه «من کارم را انجام می‌دهم؛ من بازیگرم، به من نقش می‌دهند و بازی می‌کنم» ادامه داد: البته ممکن است نقش‌هایی پیشنهاد بدهند که نباید آدم بازی کند. نه فقط از نظر سیاسی، بلکه ممکن است آن نقش از نظر عرفی و برای جامعه جذاب نباشد و بهتر است بازیگر آن را بازی نکند.

رویگری ادامه داد: اما مردم هم باید موقعیت بازیگر را درک کنند. بازیگر نیاز دارد زندگی کند؛ یک وقت‌هایی خیلی‌ها به خاطر مسائل مالی و امرار معاش بازی در نقشی را می‌پذیرند. مردم نباید او را تخطئه کنند و کنار بگذارند. من خواهشم از مردم همین است.

این بازیگر با اشاره به اینکه آثاری هم بوده که از بازی در آنها پشیمان است، گفت: یکی دو تا فیلم بوده که بعد از مونتاژ فیلم‌های خوبی از آب درنیامده بودند. یادم می‌آید اولین کسی که به من اعتراض کرد پسرم بود که گفت بابا چرا در این فیلم به این بدی بازی کردی؟ موضوع برای خیلی سال پیش است. به او گفتم بابا تا فیلم مونتاژ نشود نمی‌توان فهمید چه از آب درمی‌آید. البته کاری هم بوده که قبول نکردم و بعدا پشیمان شدم چرا بازی نکردم.

رویگری که نقاشی هم می‌کند، در رابطه با ادامه این هنر گفت: فعلا دست ندارم؛ با این دست که نمی‌شود قلم را نگه داشت. سه سال پیش سکته مغزی کردم و دستم از کار افتاد. البته الان خدا را شکر رو به بهبودم و خیلی بهترم. تتمه‌اش را هم انشالله تا شب عید دور می‌ریزم.

او با اشاره به فعالیت در موسیقی هم گفت: اوج صدایم در این بیماری صدمه خورده و انشالله خوب که شوم برایش برنامه‌های زیادی دارم.

رویگری یادآور شد: یک سناریو هم برای فیلم سینمایی نوشته‌ام که کاری نوستالژیک و خیلی زیباست. تمام کسانی که دست‌اندرکار هستند و آن را خوانده‌اند گفته‌اند تاکنون چنین کاری نداشته‌ایم و کار خوبی شده است. این فیلمنامه شامل تمام فلش‌بک‌ها خاطرات کودکی، نوجوانی و جوانی خودم است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: رضا رویگری ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲