پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

شبکه مستند سیما با 38 عنوان برنامه از مجموعه تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده و برنامه های تولیدی در سی وهفتمین سالگرد انقلاب مهمان مردم ایران است.




 

دیباچه:

ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید در نشست خبری امروز (شنبه) در شبکه مستند گفت: دهه فجر از مهم ترین مناسبت هایی است که با توجه به وضعیت مالی سازمان به جای اینکه کارهای انبوهی بسازیم تصمیم گرفتیم کارهای جدید تولید کنیم.

81941084-70480171


ناصری تاکید کرد: در مورد موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه ها و ریشه های انقلاب اسلامی مهم است که پیشتر به این موضوعات پرداخته شده است و ما در سال جاری به موضوعات ملی، تاریخ معاصر و تحولات ابتدای انقلاب اسلامی در بسترهای مختلف پرداخته ایم؛ برای نمونه موضوع پرچم و سرود جمهوری اسلامی ایران از جمله موضوعات ملی است که در مجموعه مستندی به نام بالا می رویم به آنها پرداخته ایم.
ناصری گفت: می دانیم امام خمینی (ره) 18 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور دادند همه مظاهر رژیم پهلوی پاک شود و پرچم جدید به وجود آید.

ایرنا نوشت : مدیر گروه تولید شبکه مستند با اشاره به مبارزاتی که اواخر دوران رژیم پهلوی میان اقشار مختلف پدید آمد تاکید کرد کارکنان رادیو و تلویزیون و نقش آنان در جریان انقلاب اسلامی موضوع یکی دیگر از مستندهای ماست، این مستند به درک بهتر تحولات انقلاب کمک می کند. سعی کرده ایم به سراغ مستندترین و مهم ترین افرادی برویم که در مبارزات کارکنان تلویزیون موثر بوده اند.
به گفته ناصری، هدف شبکه مستند از ساخت این آثار بیان صرف تاریخ نیست؛ بلکه می خواهد به وسیله تاریخ از مولفه هایی حزف بزند که تقویت ریشه و بنیان های وحدت ملی ماست و پرچم و سرود از جمله مظاهر وحدت ملی است.
وی همچنین به مستندی به نام سینمای پهلوی اشاره کرد و گفت: در سال 1356 رژیم پهلوی تصمیم به ساخت مستندی درمورد یکی از شخصیت های دربار یعنی فرح دیبا می گیرد تا به نوعی وجهه خود را نزد مردم بهبود بخشد؛ اما این مستند که توسط گروه فیلمساز فرانسوی ساخته شد بعد از پخش تاثیر معکوس داشت و نفرت مردم را از این رژیم افزایش می دهد.
ناصری افزود: در یکی از آثار تولید شده دهه فجر بخشی از این مستند را در حضوز کارشناسان، خانواده های شهدا و مورخان پخش و به بررسی پیامدهای آن می پردازیم.
مختار هوشنگی مدیر تامین و پخش شبکه مستند نیز با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری درمورد دهه فجر که فرموده اند «این دهه تاریخ فراموش نشدنی برای ملت ایران است» گفت: صدا و سیما همیشه در مناسبت ها برنامه های خاص تولید کرده است اما شبکه مستند در دهه فجر قصد دارد تصاویر موجود در ارشیو را با کمترین تدوین پخش کند.
مریم مومن زاده کارگردان مجموعه بالا می رویم در این نشست گفت: در رایزنی هایمان با مسئولان شبکه به این نتیجه رسیدیم که دهه فجر جشن ملی است و باید وارد موضوعاتی شویم که فضای جشن را زنده کند و در عین حال برای همه مردم در یرایع کشور معنادار باشد.
برنامه های شبکه مستند از جمله مجموعه سیمرغ که به تصاویر مستند اوایل انقلاب اختصاص دارد، سه مجموعه 52 قسمتی بالا می رویم در مورد پرچم، جام جم فصلی دیگر و سینما پهلوی و دیگر تولیدات این شبکه در چهار نوبت پخش 8 و 12 صبح و 17 و 19 مهمان روی آنتن می روند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲