جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۱۷۸
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
کارگردان مجموعه «شکرستان» ضمن اعلام جدیدترین خبرها در روند تولید این مجموعه تلویزیونی تاکید کرد که عروسک‌ها را باید جدی‌تر گرفت و آنها می‌توانند به خوبی ستاره شوند.

به گزارش دیباچه، فواد صفاریان‌پور با اشاره به مجموعه «شکرستان» که این روزها از شبکه نسیم پخش می شود، گفت: تاکنون حدود ۴۰ قسمت از مجموعه عروسکی «شکرستان» تولید شده و همچنان فیلمنامه این مجموعه در حال نگارش است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما حدود ۲۰ قسمت از پخش جلو هستیم بنابراین در آرامش کار می کنیم و همزمان تیم نویسندگان هم متن ها را می نویسد.

شخصیت‌های جدید به شکرستان می آیند!

کارگردان مجموعه عروسکی «شکرستان» درباره بازخوردهایی که از این مجموعه دریافت کرده است، گفت: نسبت به آنچه که ابتدا نگران بودم خوشبختانه بازخوردها خیلی بهتر بوده است. تبدیل انیمیشن به کار عروسکی بسیار سخت است ولی ما باخوردهای خوبی داشتیم.

همه اعضای یک خانواده؛ مخاطب «شکرستان»

وی درباره مخاطبان این کار و اینکه برای چه سنینی ساخته شده است، عنوان کرد: اگر به انیمیشن «شکرستان» هم نگاه کنید صرفا برای کودکان ساخته نشده و این مجموعه هم مخاطبش خانواده است و ما همه اعضای یک خانواه را در نظر گرفتیم. به طور مثال بخش هایی از کار برای کودک و نوجوان و بخش‌هایی برای بزرگسال است. در بازخوردهایی که ما گرفتیم کودکان هم مخاطب اثر بوده اند، به هر حال این مجموعه یک عقبه هفت ساله دارد که مردم دوستش دارند.

صفاریان پور در مقایسه این مجموعه عروسکی با سایر کارها و شباهت هایی که برای مخاطب تداعی می شود، اظهار کرد: از آنجایی که صداپیشگان این کار با دیگر مجموعه های عروسکی مشترک است ممکن است این ذهنیت بوجود بیاید و مجموعه دیگری را تداعی کند ولی شخصیت پردازی ها در این مجموعه کاملا اختصاصی است و ما برای هر عروسک دو صفحه ویژگی های وی را داریم.

شناسنامه برای شخصیت ها

وی درباره اینکه این کار چقدر توانسته با مخاطب کودک ارتباط برقرار کند، توضیح داد: خطای معمولی که اتفاق می افتد این است که می گویند کار عروسکی کار کودک است درحالیکه بسیاری از نمایش های عروسکی برای بزرگسال است. به طور مثال شما در هر سن و سالی که باشید که با جناب خان ارتباط برقرار می کنید، این شخصیت محبوب و درجه یک است و هر کسی در هر سن و سالی دوستش دارد.

قرار است در قسمت های بعدی شخصیت های جدیدی وارد این مجموعه شوند و اتفاقات جدیدی در قصه ها رخ دهد. همچنین اکنون این مجموعه سه روز در هفته پخش می شود و ممکن است این تعداد بیشتر شودصفاریان پور اضافه کرد: «شکرستان» هم کاری برای یک خانواده است و تکلیفش مشخص‌تر از بسیاری از کارهاست. این مجموعه بیش از ۲۰ شخصیت دارد و همانطور که گفته شد گروه نویسندگان برای هر شخصیت دو صفحه شناسنامه نوشته اند؛ اینکه این شخصیت ها از چه بویی خوششان می آید، چه موسیقی ای گوش می دهند و... و شخصیت ها بر مبنای این طراحی جلو می روند.

ورود شخصیت‌های جدید به کار

وی عنوان کرد: تصمیم گیری برای این مجموعه به عنوان یک پروژه طولانی مدت بوده است و ما چند سال آینده را نگاه کردیم بنابراین ساختار مشخصی برای آن چیده شد. خوشبختانه با بازخوردهایی هم که دریافت می کنیم، می توانیم تصمیم های بعدی را بگیریم و به طور مثال متناسب با نظر مخاطب تصمیم گرفته می شود که چه شخصیت هایی باید پررنگ تر یا کمرنگ تر شوند.

صفاریان پور با اشاره به اتفاقات جدید این مجموعه یادآور شد: قرار است در قسمت های بعدی شخصیت های جدیدی وارد این مجموعه شوند و اتفاقات جدیدی در قصه ها رخ دهد. همچنین اکنون این مجموعه سه روز در هفته پخش می شود و ممکن است این تعداد بیشتر شود.

وی با اشاره به اهمیتی کار عروسکی یادآور شد: سال ها بود که ما کار عروسکی که مخاطب را جذب کند از سنجد و زی زی گولو یا خونه مادربزرگه به این طرف دیگر ندیده بودیم. دیگر کسی به کار عروسکی بها نداد و شاید فکر نکردند که عروسک می تواند ستاره باشد اما در این سال ها کلاه قرمزی و شخصیت های جدید آن و همچنین جناب خان نشان دادند که عروسک ها هم می توانند ستاره باشند. مدیران دیر فهمیدند عروسک می تواند گاهی بیشتر از یک سریال فاخر مخاطب را به تلویزیون جذب کند.

صفاریان پور در پایان درباره تولید «شکرستان» بیان کرد: فعلا تصویربرداری این کار تا پایان سال ادامه دارد و ممکن است در مقاطعی تولید متوقف شده و عوامل استراحت کنند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار