سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۱۶۷
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
کارگردان نمایش «کلاغ» عنوان کرد:
کارگردان نمایش «کلاغ» با اشاره به تجربه اجرای این اثر نمایشی در تئاتر شهر از واکنش متفاوت و متناقض تماشاگران نمایش طی روزهای اخیر سخن گفت.

به گزارش دیباچه و به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سمانه زندی نژاد کارگردان نمایش «کلاغ» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته ، توضیح داد: نکته جالبی که طی روزهای گذشته برای من بسیار جالب توجه بود بازتاب های متفاوتی است که تماشاگران از نمایش ما داشته اند به طوری که عده ای به هیچ عنوان با اثر ارتباط برقرار نکرده اند و تعدادی دیگر هم این تجربه نمایشی را اثر لذت بخش و جالب توجهی توصیف کرده اند و اتفاقا همین تفاوت ها و تناقض هاست که فضای کار برای من جذاب کرده که امیدوارم تا روزهای پایانی اجرا هم ادامه داشته باشد.

یک اتفاق جالب در مواجهه با تماشاگران متفاوت

وی ادامه داد: کارگردانی نمایش «کلاغ» برای من تجربه بسیار خوبی بود به این معنا که تا به امروز چنین تجربه ای را در کارنامه کاری خود نداشتم و می توانم طراحی و کارگردانی نمایش یکی از متفاوت ترین کارهایی بود که تا به امروز داشتم. این تجربه از پروسه انتخاب نمایشنامه تا اجرای آن برای همه دارای تفاوت های عمده ای بود که دوست داشتم روزی آن را در روزمه کارهایی که کارگردانی کرده ام، ثبت کنم.

زندی نژاد با اشاره به نگاه تماشاگران امروزی تئاتر نسبت به مخاطبان سال های گذشته عرصه نمایش توضیح داد: یکی از نکات جالب توجهی که در این مدت روی آن تمرکز زیادی داشتم، مبتنی بر این بود که تماشاگر امروزی به شدت خواهان هیجان است، هیجانی که یا ناشی از حضور ستاره های سینما و تئاتر روی صحنه اتفاق می افند و یا از طریق انرژی موجود روی صحنه به او انتقال داده می شود. بنابراین وقتی ما سراغ متنی می رویم که این مولفه ها را ندارد همین موضوع به خودی خود تبدیل به یک ریسک سنگینی می شود که هم شیرین است و هم تجربه بسیار سخت و دشواری تلقی می شود.

کارگردان نمایش «کلاغ» در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: تماشاگر امروز تئاتر ایران خیلی حوصله چندانی برای دیدن تئاترهایی که فارغ از آن مولفه هایی که به آن اشاره کردم ، ندارد و بیشتر دوست دارد شاهد حضور ستاره هایی باشد که قبلا آنها را در پرده سینما دیده است. اما من و گروه اجرایی تمام تلاش خود را انجام دادیم که فضایی برای مخاطب امروزی تئاتربه تصویر بکشیم که بتواند با اثر همزاد پنداری کند. کما اینکه اکنون در تمام دنیا ماجرا شکل دیگری گرفته و تماشاگران خواهان اجراهایی هستند که از هیجان ها و ضرب آهنگ های آنچنانی برخوردار نیست. به هر ترتیب تمامی اعضای گروه اجرایی نهایت تلاش خود را انجام دادند تا به سهم خود اثر متفاوتی را روی صحنه ببرند که برای تماشاگر حرفه ای تئاتر می تواند حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشد.

نمایش «کلاغ» به نویسندگی دیویدهروئر ، کارگردانی سمانه زندی نژاد و بازی مرتضی اسماعیل کاشی و سهیلا گلستانی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲