سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۰۸۰
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
مریم سعادت که خود عروسک‌گردان شخصیت «زی‌زی گولو» بود است، از آینده «کلاه‌قرمزی» می‌گوید.

به گزارش دیباچه، این بازیگر با اشاره به درگذشت دنیا فنی‌زاده یادآور می‌شود که «فکر نمی‌کنم حتی خود دنیا هم راضی باشد که کلاه‌قرمزی دیگر نباشد؛ دنیا نسبت به «کلاه‌قرمزی» خیلی متعصب بود و اصلاً دوست نداشت که عروسکش را فرد دیگری در دست بگیرد، اما دلیل ندارد که به این فکر کنیم که «کلاه‌قرمزی» باید بعد از دنیا از بین برود

مریم سعادت: دنیا نسبت به «کلاه‌قرمزی» خیلی متعصب بود!

سعادت که معتقد است «اسم دنیا همیشه در کنار اسم «کلاه‌قرمزی» هست و خواهد بود»، می‌گوید: هر فرد دیگری که بخواهد «کلاه‌قرمزی» را بگرداند، قطعاً این عروسک دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد، ولی به هر حال این هم جزئی از زندگی است. وقتی عروسکی معروف و شناخته‌شده می‌شود، به خاطر مجموعه عواملی است که آن عروسک را شکل داده‌اند؛ که مهمترین این عوامل صدا و عروسک‌گردانی است. «کلاه‌قرمزی» هم با صدای حمید جبلی و عروسک‌گردانی دنیا ماندگار شد و متن خوب و کارگردانی مناسب هم در ماندگاری این شخصیت بسیار تاثیرگذار بوده است.

او که در مجموعه «قصه‌های تا به تا» نقش «اعظم خانم» را ایفا می‌کرد، می‌گوید: «کلاه‌قرمزی» هم ان‌شاءالله راه خودش را با درایت آقایان جبلی و طهماسب پیدا می‌کند. به هر حال خیلی شهامت می‌خواهد که یک نفر بعد از دنیا، «کلاه‌قرمزی» را دست بگیرد. اما بالاخره این اتفاق می‌افتاد و مردم هم می‌پذیرند؛ البته یاد دنیا در خاطر همه ما باقی خواهد ماند.

سعادت همچنین به نبود عروسک «جناب‌خان» در فصل چهارم «خندوانه» اشاره کرد و گفت: خیلی برایم جالب است وقتی عروسک «جناب‌خان» دست خود آقای سلارزهی بود، کسی آن را نمی‌شناخت. اگر او به سود خود از ساخت این عروسک رسیده بود که «جناب‌خان» را به مجموعه «خنداونه» نمی‌داد و همان زمان به این فکر می‌افتاد که این عروسک انحصار خود او است؛ اما وقتی عروسکی معروف می‌شود، همه یاد انحصارطلبی‌هایشان می‌افتند. به هر حال واقعا حیف است که «جناب خان» دیگر در «خندوانه» نیست.

او به شخصیت «زی‌زی‌گولو» اشاره می‌کند و می‌گوید: آن مجموعه هشت ماه طول کشید و در قسمت آخر «زی‌زی گولو» حضور نداشت و من هم نقشم تمام شده بود، ولی از غصه نتوانستم روز آخر سر ضبط بروم در کنار بقیه باشم. آن زمان «زی‌زی‌ گولو» را به همراه عادل بزدوده می‌گرداندیم؛ زمانی که من نقش داشتم یا در خیابان و جاهای شلوغ بودیم، آقای بزدوده عروسک‌گردانی می‌کرد، اما با وجود اینکه اکثر اوقات آن را می‌گرداندم، حس انحصاری به آن نداشتم. به هر حال این خیلی طبیعی است که عروسک در دست عروس‌گردان خودش شخصیت پیدا می‌کند و وقتی دست فرد دیگری می‌رود انگار گلویش را گرفته‌اند و اتفاق بدی در حال وقوع است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار