شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
اعتراض ابوالحسنی به آپارات: این سایت درآمد تبلیغات را که به دلیل به اشتراک گذاشتن ویدیوها به دست می‌آورد به طور عادلانه با تولیدکنندگان تقسیم نمی‌کند.

به گزارش دیباچه، محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده انیمیشن «دیرین دیرین» با انتقاد از رویکرد شبکه اینترنتی «آپارات» در به اشتراک گذاشتن محتوا بدون رعایت حقوق مادی آنها گفت: با توجه به رشد آی تی در دنیا تا ۲۰ سال آینده تعداد زیادی شغل جدید در دنیا ایجاد می شود و به همین ترتیب شکل درآمدها هم تغییر می کند. در این میان یکی از کسب و کارهای بسیار پرسود در دنیا، فعالیت های مبتنی بر تولید محتوا در فضای مجازی است. به عنوان مثال در «یوتیوب» فرد محتوای تولید شده خود را بارگذاری می کند و در صورتی که این محتوا پربازدید کننده باشد، این شبکه در ابتدای آن محتوا تبلیغات می‌گذارد و از آن آگهی دهنده پول دریافت می کند و درصدی را به تولیدکننده محتوای پربازدید پرداخت می کند.

انتقادات تهیه‌کننده «دیرین دیرین» از «آپارات»

وی ادامه داد: این شبکه توانسته است کسب و کار خوبی را بوجود آورد، به گونه ای که شرکت هایی تاسیس شده اند که کار آنها تولید محتوا است تا در «یوتیوب» بارگذاری شود و در صورت پربیننده شدن از آن درآمدزایی کنند. به عنوان مثال فردی از همین راه و در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

این تهیه کننده انیمیشن توضیح داد: با توجه به اینکه در ایران «یوتیوب» به هر دلیلی فیلتر است و پیش از این بحث تحریم ها و مشکل در مبادلات بانکی وجود داشته است، در این میان مجموعه ای به نام «آپارات» شکل گرفت که مورد حمایت هم قرار گرفته است. در این مسیر «آپارات» محتوا را در سایت خود بارگذاری می کند و برای آن تبلیغاتی نیز در نظر می گیرد و درآمد قابل توجهی از آن دریافت می کند اما پولی به تولیدکننده محتوا نمی دهد.

وی ادامه داد: زمانی که این اعتراض به نوع فعالیت های «آپارات» انجام شد، مسئولان آن می گویند که درصد لازم به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می شود، به گونه‌ای که ۶۰۰ میلیون تومان به ۴۵ نفر تولیدکننده محتوا پول داده شده است. حال فکر کنید پول یک هزار نفر تولیدکننده محتوا را چگونه پرداخت کرده اند؟

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» تاکید کرد: چنین مشکلاتی باید برطرف شود تا تولیدکنندگان محتوا نیز به درآمدزایی برسند. در غیر این صورت تولیدکننده محتوا علاقه کمتری به ادامه کار دارند، چرا که درآمدی از این ماجرا ندارند. در چنین شرایطی ممکن است فضای جدیدی برای پخش محتوای تولیدی هنرمندان در فضای مجازی فراهم شود و سایت آپارات را کنار بگذارد.

ابوالحسنی در پایان گفت: پیشنهاد ما این است تا سرمایه گذاران در حوزه پلتفرم های انتشار ورود پیدا کنند. چنین سرمایه گذاری با ۸۰ میلیون نفر جمعیت در ایران و ایجاد بستر مناسب برای اینترنت بازگشت اقتصادی مناسبی هم دارد.

 
منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
بانگاه کردن دیرین دیرین تا 50 سال دگر زنده می مانم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار