سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
شب گذشته نمايش "اگر شبي از شبهاي تهران مسافري" افتتاح شد

به گزارش دیباچه و به نقل از روابط عمومي مركز تئاتر مولوي، شب گذ شته نمايش "اگر شبي از شبهاي تهران مسافري" افتتاح شد.در مراسم آغازين اجراي اين نمايش كه محصول دانشگاه آزاد واحد بوشهر است، رئيس مركز تئاتر مولوي گفت: هرچند توليت تئاتر مولوي با دانشگاه تهران است و عموم هنرمندان و مخاطبين در اين مجموعه از تهران به اينجا مي آيند، اما سبقه هنری و فرا دانشگاهی این مجموعه، ماموریت ما را در انتخاب و حمايت از آثار، محدود به تهران نمی‌کند.


مسافران بوشهری به مولوی آمدند

حريري افزود: همانطور كه در بدنه ي تئاتر حرفه اي تعداد قابل توجهي از هنرمندان مطرح و توانا از ساير شهرهاي كشور شروع بكار كرده اند و غير تهراني اند امروز نيز افراد خلاق و مستعد زيادي در اقصي نقاط كشور به صورت آكادميك و حرفه اي به توليدات نمايشي مشغولند كه بر خود فرض مي دانيم تا در حد مقدورات و توانمان در خدمت ايشان باشيم.اما از طرفی مدیران و سیاستگذاران کلان فرهنگی میبایست نسبت به توسعه امکانات سخت افزاری اهتمام دوچندانی داشته باشند تا هنرمندان شهرستانی بخصوص جوانان تحقق ایده ها و آرزوهایشان را صرفا در مراکز و سالنهای تهران جستجو نکنند.

وي به شرايط جوي سخت بوشهر اشاره كرد و افزود: نمايش اگر شبي از شبهاي تهران مسافري به كارگرداني جواد صداقت و الهام ابني با مشقت و سختكوشي تمرين شده و من شاهد استقبال بسیار خوب مردمان بوشهر از اين نمايش بوده ام و افتخار میکنم که امروز میزبان این نمایش دانشگاهی هستیم.

در ادامه اين مراسم؛ آرش دادگر، كارگردان و مدرس دانشگاه گفت: خيلي خوشحالم كه گروهي كه با تمام كمبودها در شرايط عجيب يك اثر هنري را خلق مي كند، اجرا در تهران را مثل رويا نبيند و تسهيلات ارائه ي دست رنج اش در پايتخت و براي عموم ميسر باشد.

دادگر با قدرداني از نگاه مجموعه ي مولوي بدليل حمايت سراسري اش از تئاتر دانشگاهي اضافه كرد: تئاتر براي همه در حد يك شعار باقي مانده و رسيدگي به شهرستانها با اين حجم توانايي كه در هنرمندان مي بينيم يك شوخي است.

اين كارگردان تئاتر به وجود سلايق و فرم هاي متفاوت تئاتري در شهرهاي كشور پرداخت و گفت: حضور گروههاي غير تهراني و اجراي آثارشان در تهران به تعامل و گفتمان هنري مي انجامد و طبعا سود اين گوناگوني به همگان خواهد رسيد.

وی با اشاره به ویژگی‌های هنری جواد صداقت اظهار داشت:جهان رویا در آثار صداقت موج میزند. جهانی که آمیخته با فرهنگ غنی جنوب صحنه هایی ماندگار را برای مخاطب به یادگار میگذارد.

جواد صداقت كارگردان نمايش "اگر شبي از شبهاي تهران مسافري" با إبراز خوشحالي از تحقق اجراي نمايش اش در تهران گفت: مولوي يك سالن خاطره انگيز و نور چشم تئاتر كشور است و من و عوامل نمايشم بي نهايت قدردان و خوشحاليم كه نمايش مان را اينجا اجرا مي كنيم و از این بابت از شورای هنری تالار مولوی و آقای حریری سپاسگزاریم.

صداقت با تشكر از يكي از اعضاي شوراي شهر بوشهر گفت: اگر كسي شخصا دلش به حال نمايش ما نمي سوخت، امكان سفر و اجراي ما ميسر نبود و اين وضعيت شهري است كه من در آن به عنوان معلم دانشگاه رشته ي تئاتر تدريس مي كنم.

وی با اشاره به حضور آرش دادگر اظهار داشت: خوشحالی گروه ما امروز دوچندان است چرا که یکی از بهترین کارگردان‌های تئاتر ایران امروز برای افتتاح نمایش ما آمده است.

در پايان اين مراسم؛ به رسم يادبود شال نمادين مركز تئاتر مولوي توسط آرش دادگر به كارگردانان مشترك نمايش اگر شبي از شبهاي تهران مسافري، جواد صداقت و الهام ابني اهداء شد.

اين نمايش هر روز ساعت ١٧ با مدت زمان ٦٥ دقيقه در سالن كوچك تئاتر مولوي به صحنه مي رود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار