جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۰۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
با در اختیار قرارگرفتن اکثر سالن‌های سینما به فیلم «سلام بمبئی» سهم 7 فیلم دیگر که در سرگروه و گروه آزاد اکران هستند چه خواهد شد؟

به گزارش دیباچه، شورای صنفی نمایش علاوه با حضور نمایندگان کارگردانان و تهیه کنندگان توقع صاحبان آثار را بیش از پیش می کند زیرا معتقدند این نمایندگان از حقوق آن ها صیانت می کند. اما نکته حایز اهمیت درباره اکران فیلم «سلام بمبئی» در شرایطی است که 8 فیلم دیگر در حال اکران هستند. 6 سرگروه برای سینماها در نظر گرفتند و دو فیلم هم در گروه آزاد اکران هستند اما این فیلم ها چه سهمی از سینماها دارند؟!

با اکران «سلام بمبئی» تکلیف سایر فیلم ها چه می شود؟

با نگاهی کوتاه به سینماهای تهران شاهد خواهید بود که چگونه همه پردیس های سینمای دو سالن یا سه سالن در اختیار فیلم سلام بمبئی قرار داده‌اند ما در تهران تنها یک پردیس سینمایی داریم که 12 سالن در اختیار دارد و امکان نمایش همزمان در سالن هایش را دارد اما دیگر پردیس ها با توجه به تعداد سالن هایشان باید ظرفیت سینما را در اختیار همه فیلم ها قراردهند که متاسفانه شاهد بی قانون و عدم رعایت حقوق صاحبان آثار هستیم. به طور نمونه پردیس زندگی به صورت مرتب از ساعت 12 به فاصله یک ساعت تا ساعت 12 شب فیلم را اکران می کند و دو سالن بزرگش را در اختیار این فیلم قرارداده است و فیلم سینمایی «لاک قرمز » که به تازگی و همزمان با فیلم اکران شده تنها سه سانس در اختیار دارد.

پردیس ملت روز گذشته دو سالن در اختیار فیلم «سلام بمبئی» قرارداده بود. در میان پردیس های تهران تنها پردیس آزادی به رعایت حقوق صاحبان آثار توجه داشت.

سالن سینما فرهنگ که با توجه به تصمیم شورای صنفی نمایش باید به چند فیلم ها سرویس بدهد یک سالن کوچک آن در اختیار گروه هنر و تجربه است و فیلم سلام بمبئی را در 7 سانس و در سالن اصلی خود به نمایش می گذارد. سالنی که در اختیار سینما شهر است و باید به سینمای ملی کشور توجه داشته باشد سهم فیلم های «نفس»، «یتیم خانه ایران» و ... از این سینما چیست؟

شورای صنفی نمایش باید توجهی به وضعیت شهرستان ها و اکران فیلم ها در سالن های شهرستان داشته باشد. به طور نمونه در اصفهان سالن های ساحل (بزرگترین سالن ) سینما سپاهان (سالن بزرگ)، فلسطین بهترین سانس خود 20:30 را به فیلم «سلام بمبئی» اختصاص داده است و همه این سالن ها متعلق به حوزه هنری است. سینما قدس هم که متعلق به بخش خصوصی است سالن بزرگش را دراختیار این فیلم قرارداده است.

در شهر قزوین دو سالن سینما داریم بهمن که متعلق به حوزه هنری است فیلم «سلام بمبئی» را به نمایش گذاشته و سالن مهتاب که متعلق به بخش خصوصی است نیز فیلم «سلام بمبئی» را به نمایش گذاشته است.

شهر مشهد بزرگترین سالن و استانداردترین سالن متعلق به سینما شهر است، سینما هویزه بزرگترین سالنش را در اختیار «سلام بمبئی» قرارداده است. سینماهای آفریقا و قدس هم دو سالن متعلق به حوزه هنری است که در اختیار فیلم «سلام بمبئی» قرار گرفت.

در شهر اهواز سینما اکسین و بهمن متعلق به حوزه هنری است که هردو فیلم «سلام بمبئی » را به نمایش گذاردند.

حال باید دید شورای صنفی نمایش چگونه به وظایف خود عمل می کند و از حقوق دیگر فیلم های در حال اکران از جمله فیلم های ارزشمند «نفس»، «سیانور»، «یتیم خانه ایران» و دیگر آثار چون «لاک قرمز» توجه خواهد کرد و چه برخوردی با این نحوه اکران خواهد کرد. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به فضای فیلم به نظر می رسد تنها به خاطر فروش بیشتر تمام سالن هایش را در اختیار فیلم قرارداده و با در اختیار قراردادن سالن ها تمام قد پشت فیلم ایستاده است!

منبع: فارس
برچسب ها: دیباچه ، سلام بمبئی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار