جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
رضا کیانیان، اصغر همت و احترام برومند به عنوان آخرین بازدیدکنندگان نمایشگاه پرتره‌نگاری مشاهیر سینما و تئاتر ایران، درباره‌ این نمایشگاه سخنانی مطرح کردند.

به گزارش دیباچه، "نمایشگاه پرتره‌نگاری مشاهیر سینما و تئاتر ایران" که از روز ۲۱ آبان‌ماه در گالری آریانا برپا شده بود، پس از استقبال هنرمندان پس از یک هفته به کار خود پایان داد.

نمایشگاه « پرتره‌نگاری مشاهیر سینما و تئاتر ایران» به کار خود پایان داد

در این نمایشگاه که با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شده بود، رضا کیانیان - بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون - از بازدیدکنندگان یکی از کسانی بود که در آخرین روز برپایی نمایشگاه از آن بازدید کرد و ضمن این بازدید، با بیان اینکه «در این نمایشگاه هنرمندان با تکنیک خود، جادوگری کرده‌اند» گفت: دیدن این آثار برایم جالب بود. انجام هر فعالیت هنری خوب است و به نظرم کار کردن در هر عرصه‌ای از آن می‌تواند بسیار جالب است.

نمایشگاه « پرتره‌نگاری مشاهیر سینما و تئاتر ایران» به کار خود پایان داد

کیانیان که سابقه فعالیت در عرصه هنرهای تجسمی را نیز در کارنامه هنری خود دارد، در ادامه صحبت‌هایش با انتقاد از چیدمان نمایشگاه، تصریح کرد: این آثار را باید از فاصله مناسب دید تا پرتره هنرمند به خوبی نمایان شود از این رو تعدادی از کارها متاسفانه قربانی فضای خاص نمایشگاه شده است.

نمایشگاه « پرتره‌نگاری مشاهیر سینما و تئاتر ایران» به کار خود پایان داد

احترام برومند (همسر مرحوم داوود رشیدی) نیز پس از بازدید از نمایشگاه با بیان این مطلب که «اگر داوود رشیدی زنده بود قطعا از دیدن پرتره‌اش در نمایشگاه خوشحال می‌شد» اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی که با مهره‌ تصاویری این چنین خلق می‌شود، کاری بسیار خوب و بجایی بود و بسیار برای من جذابیت داشت. برایم بسیار ارزشمند است وقتی هنرنمایی جوان‌ها و استقبال مردم از این نمایشگاه را می بینم.

او با اشاره به پرتره داوود رشیدی افزود: تصویری که از این پرتره داوود رشیدی به رشته تسبیح درآمده، متعلق به یکی از عکس‌های سریال «هزار دستان» است. اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه وقتی می‌خواهند تصویری از داوود رشیدی کار کنند، به این تصویر مراجعه می‌کنند؛ این در حالی است که بهترین عکاس‌ها از او عکس‌های زیادی گرفته‌اند و من مجموعه‌ای نفیس از آن‌ها را در اختیار دارم که در اختیار هرکسی که بخواهد قرار می‌دهم.

اصغر همت (بازیگر سینما و تئاتر و از اعضای شورای سیاستگذاری گرتره‌نگاری مشاهیر سینما و تلوزیون) در صحبت‌هایی کنار هم قرار دادن این تعداد پرتره را بسیار جذاب عنوان کرد و گفت: قطعا بازدیدکنندگان پس از بازدید از این نمایشگاه لذت کافی و وافری می‌برند. این کار باید گسترش پیدا کند و در سطح جامعه عمومیت پیدا کند چراکه با استفاده از این روش هنری هرکسی می‌تواند تصویری از خودش را بر روی مهره‌هایی چوبی بوجود بیاورد.

او درباره‌ چگونگی انتخاب صد نفر از مشاهیر سینما و تئاتر افزود: انتخاب این تعداد بسیار فکر شده است. قطعا بیش از صد هنرمند فعال و حرفه در عرصه سینما و تلوزیون فعال هستند و طبیعی بود که بیشتر چهره‌های پا به سن گذاشته از میان مشاهیر سینما و تئاتر انتخاب و کار شد.

همت در پایان صحبت‌هایش ضمن اظهار تاسف از درگذشت تعدادی از چهره‌های سینما و تئاتر همچون داوود رشیدی، عباس کیارستمی و ... اظهار کرد: جای این هنرمندان در بین ما خالی است و برگزاری این‌ چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند یاد و خاطره آن عزیزان را برای ما زنده نگه دارد.

در این نمایشگاه که آثار صد نفر از چهره‌های نام آشنای سینما و تئاتر با همکاری صد نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی با نظارت مهدی روزبه، فهیمه مختاریان، آهو نوین، آیلار پور زرگر، مهدی ساروخانی، النا پروین، فاطمه طائب، پریسا شوبیری به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفت، افرادی چون فرهاد آئیش، مجید مظفری، قطب‌الدین صادقی، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، کامبیز درم‌بخش، آناهیتا نعمتی، اکبر عالمی، امین تارخ، داریوش اسدزاده و... از آن بازدید کردند.

در ادامه این نمایشگاه که هیوا پاشایی مدیرهنری و حسن مطهری مدیر روابط عمومی آن بودند، ساخت پرتره‌های مشاهیر و پرتره شخصیت‌های ورزشی ایران به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار