شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
طی مراسمی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛
پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور استاد «حسین ترابی» مستندساز پیشکسوت سینمای ایران، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر جشنواره و جمعی دیگر از معاونین و مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رونمایی شد.

به گزارش دیباچه، در ابتدای این مراسم شهنام صفاجو مدیر اجرایی و روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت: طراحی پوستر یکی از امور دشوار و زمان‌بر هر جشنواره‌ای است و طراحان پوستر معمولاً به ایده‌ها و طرح‌هایی مبتنی بر فرم یا مفهوم تکیه می‌کنند که ممکن است مورد توجه قرار بگیرد یا خیر! اما این پوستر که توسط «علی باقری» برنده سیمرغ بلورین بهترین پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر طراحی شده، ترکیبی از فرم و مفهوم است که امیدوارم نظر اهالی سینمای مستند و دوستان رسانه‌های جمعی را جلب نماید.

پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» رونمایی شد

استاد حسین ترابی هم درباره‌ی طراحی این پوستر گفت: پوستر خوب و چشم‌نوازی است. آقای باقری بسیار باهوش بوده که پاهای طاووس را که بسیاری معتقدند نازیباست، در این پوستر جای نداده و به بال‌های زیبای این پرنده اکتفا کرده است. بنظر من حتی می‌توان براساس این پوستر آنونسی طراحی کرد.

طباطبایی‌نژاد هم بر چشم‌نوازی و زیبایی این پوستر تاکید کرد و آن را گویای زیبایی حقیقت دانست.

در ادامه‌ی این مراسم محمد شکیبانیا از اعضای شورای مستند مرکز گسترش گفت: این پوستر برای من جالب بود و به نظرم ایده به کار گرفته شده در آن بسیار اجرایی است. در تاریکی چشم‌هایی باز می‌شود و فضایی زیبا را به تصویر می‌کشد که پر طاووس است.

سیدحسین حق‌گو هم تاکید کرد: دست‌نویس بودن و خوشنویسی که روی پوستر انجام شده و منطبق بر کل کار بنظر می‌رسد، جالب است. استفاده به جا از هلال‌های روی پر طاووس برای گنجاندن چشم مستندسازان هم اوج شگفتی طراحی این پوستر است.

علی باقری که هم‌اینک در خارج از کشور بسر می‌برد نیز در پیامی پیرامون طراحی پوستر دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار داشت: «هر شخصى از منظر و ديد خودش دنياى پيرامونش را درك میكند. هنرمندان و مستندسازان هم از اين قاعده مستثنى نيستند. من در طراحى پوستر دهمين دوره جشنواره بین‌المللی سينماحقيقت، هر يك از چشم‌هاى نقاشى شده را كه با شكل و رنگ‌هاى مختلفى قابل تفكيك هستند، به عنوان سمبل و مُعرف هر مستندساز به تصوير كشيده‌ام. در این طراحى سعى شده مجموع چشم‌ها و نگاه‌هاى مختلف در كنار هم تبديل به پرنده‌اى بشود كه به باور همگان مظهر زيبايى و غرور است و اين كنار هم بودن جايى نيست جز جشنواره سينماحقيقت. بايد اضافه كنم كه در اين طراحى پوستر، همه عناصر نقاشی شده است، حتى نوشته‌هاى پوستر دستنويس شده‌اند و سعى شده كه با خطوط روان، پوستر بتواند نگاه‌هاى رها، بازيگوش و پوياى كاشف حقيقت را به بيننده القا كند.»

* مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار