پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

بازیگر فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت: کسی از پیشنهادات درخشانی که هالیوود به من می دهد خبر ندارد و خودم هم علاقه ای به مطرح کردن آن ندارم اما به عنوان یک بازیگر ایرانی برای خود چارچوبی دارم.






دیباچه:


معادی

ایسنا نوشت: بازیگر کمپ ایکس ری که امروز سه شنبه ۲۹ دی ماه در محل ایوان شمس برگزار شد، گفت: زمانی که بازی در این فیلم به بنده پیشنهاد شد یکی از اولین پرسش هایم این بود که آیا در زندان گوانتانامو زندانی ایرانی هم بوده یا نه! اگر حتی یک زندانی ایرانی در این زندان بود، هرگز در این فیلم بازی نمی کردم.
وی افزود: چون نمی خواستم نماینده آن ایرانی باشد و این باعث خوشحالی ام است که با وجود تمام تهمت هایی که به ما می زنند و ایرانیان را تروریست می دانند، حتی یک ایرانی در این زندان نبوده است.
این بازیگر سینما در ادامه با اشاره به جایزه مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود که برای این فیلم دریافت کرده است توضیح داد: این جایزه هر سال به چهره ای داده می شود که تلاش می کند چهره درستی از مسلمانان را به دنیا ارائه دهد و سال گذشته این جایزه را به من دادند، هرچند از دریافت آن خوشحال شدم اما غمگین شدم که چرا این جایزه در کشور خودم به من داده نشد.
او در ادامه با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری افزود: آقای رئیس جمهور به زیبایی در سخنرانی شان اشاره داشتند که بعضی ها خود را معیار تشخیص تقوا می دانند، غم انگیز است، چهره ای مانند دکتر ظریف این همه برای کشور تلاش کرد اما عده ای به ناروا به او تهمت زدند!
معادی ادامه داد: در حالی که تلاش های او به نفع همه مردم کشور است و همین مخالفان و معترضان هم در آینده از ثمره زحمات او بهره مند خواهند شد و اصولا کشور ما به سمت منطق و گفت وگو پیش می رود و چاره ای جز این ندارد. من که فقط یک فیلم کوچک بازی کردم و این همه مورد اتهام قرار گرفتم، در شرایطی که دکتر ظریف این چنین مورد اعتراض قرار می گیرد آنچه بر ما رفت که گفتنی نیست.!
کارگردان فیلم «برف روی کاج ها» در بخش دیگری از این نشست درباره بازی در آثار خارجی گفت: هیچ کس از پیشنهادات درخشانی که هالیوود به من می دهد خبر ندارد و خودم هم علاقه ای به مطرح کردن آن ندارم، اما به عنوان یک بازیگر ایرانی برای خودم چارچوبی دارم.
وی اظهار داشت: البته در این میان بعضی از هنرمندان از کشور رفته اند و تصمیمات دیگری گرفته اند اما من چارچوب های بسیار محکمی دارم و همواره برای پذیرش هر پیشنهاد با خانواده و دوستانم مشورت می کنم، اگر احساس کنم بازی ام در یک فیلم باعث رنجش بخشی از مردم کشورم می شود، هرگز چنین پیشنهادی را نمی پذیرم.
معادی با تاکید بر اینکه هالیوود برایم جذابیت های مرسوم را ندارد ، افزود: حضور در هالیوود فقط برایم فرصتی است تا تجارب متفاوتی را به دست آورم. اما آنچه برایم اهمیت دارد قصه خوب است که با معیارها و انتخاب من هماهنگ باشد و چنین پیشنهادی در هر جای دنیا به من ارائه شود، می پذیرم برایم فرقی نمی کند کارگردان مشهور هالیوود باشد یا کارگردان جوان و بیست و چند ساله ی فیلم «ابد و یک روز» که تمام قد به احترامش می ایستم.
بازیگر نمایش «در انتظار گودو» درباره تفاوت هدایت بازیگران در سینمای ایران با دیگر کشورها توضیح داد: در مورد فیلم های مستقل تفاوت چندانی نیست چون این فیلم ها آثار کم هزینه ای هستند که بیشترین تمرکزشان در گفت وگوی میان بازیگر و کارگردان است. اما سیستم هالیوود قدری کارمندگونه است اما نکته مهم این است که هر فیلمی در آمریکا ساخته شود ، هالیوودی نیست و این اشتباه رایجی است که ما چنین تصوری داریم، در حالی که هالیوود سیستم خاص خودش را دارد.
معادی همچنین درباره تفاوت شیوه انتخاب بازیگر در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر تصریح کرد: این موضوع یکی از مهمترین تفاوت های سینمای ما با آنها است. در ایران به بازیگر تلفن می زنند و اگر بازیگر فیلمنامه را بخواهد به پیشنهاد دهنده برمی خورد، در حالی که در کشورهای دیگر بزرگترین کارگردان ها هم موظف هستند برای بازیگر فیلمنامه بفرستند و سیستم رایزنی و ارائه پیشنهاد کاملا متفاوت است.
معادی در ادامه با اشاره به موضوع فیلم «کمپ ایکس ری» که درباره خشونت های زندان گوانتانامو است ، تصریح کرد: زمان بازی در این فیلم درک می کردم چرا این اثر در آمریکا بحث برانگیز شده است، اما نمی فهمیدم چرا در ایران درباره آن بحث و مجادله وجود دارد چون خود ما با این نگاه نمی توانیم چنین فیلمی درباره زندان گوانتانامو بسازیم.
او درباره حاشیه هایی که بعد از بازی در این فیلم برایش مطرح شده است ، خاطر نشان کرد: خیلی به حاشیه ها کاری ندارم، هرچند حضورم در سینما و تئاتر همیشه برایم حاشیه داشته اما به آنها عادت کرده ام چون جزئی از کار ماست.
این بازیگر یادآور شد: آنچه در این فیلم برایم مهم بود نگاه انسانی و اخلاقی آن بود و از آنجا که با تمام معیارهای اخلاقی ام هماهنگ بود در آن بازی کردم هرگز دوست ندارم فیلمی ضد مذهب یا ضد کشوری ببینم و فرقی نمی کند چه مذهب و چه کشوری باشد، بنابراین وقتی حاضر نیستم اینگونه فیلم ها را ببینم چه رسد به اینکه در ساخت چنین فیلم های مشارکت کنم!
معادی توضیح داد: وقتی نسخه اصلی فیلم را خریدیم از آنجا که تمام مجوزهای لازم را داشتیم، فکر می کردیم فیلم بعد از سه چهار ماه اکران می شود اما با وجود حمایت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی این انتظار، دو سال طول کشید.
در این نشست مهدی معزی مدیر اجرایی اکران این فیلم با اشاره به ممنوعیت اکران فیلم های خارجی در ایران گفت: تا به حال به جز بنیاد سینمایی فارابی هیچ ارگان دیگری موفق به پخش فیلم خارجی نشده بود اما از آنجا که بازیگر فیلم «کمپ ایکس ری» آقای معادی بود و محتوای فیلم هم با سیاست های نظام هماهنگ بود با اجازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اکران گرفتیم.
وحید رونقی یکی از مدیران دوبلاژ این فیلم با ارائه توضیحاتی درباره دوبله این فیلم گفت:
«کمپ ایکس ری» جزو معدود فیلم هایی است که رایت آن در ایران خریداری و بعد دوبله شده است. در واقع اولین اثری است که بعد از انقلاب برای اکران در سینما دوبله شده به همین دلیل دوبله آن برای ما خیلی اهمیت داشت، در حالی که امروزه در تلویزیون فیلم ها را بین یک تا سه روز دوبله می کنند اما ما برای دوبله فیلم 30 روز زمان گذاشتیم.
این برنامه با حضور امیر پوریا منتقد سینما به عنوان اجراکننده نشست برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲