جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۰۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
نزدیک به یک هفته از تصمیم مدیران تلویزیون مبنی بر پخش نکردن گفت‌وگوی وزیر امور خارجه کشورمان با مجری «90» می‌گذرد، اما حاشیه‌های این اتفاق همچنان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد.




 

 

دیباچه:

 

ایسنا نوشت: در آخرین خبرهای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، همچنان مطالبی مبنی بر تصمیم تلویزیون درباره‌ی پخش گفت‌وگوی عادل فردوسی‌پور با محمد جواد ظریف در «90» این هفته به چشم می‌خورد، اما با توجه به انتقادات صریح دولتی‌ها و پاسخ‌های صداوسیمایی‌ها که در یک هفته اخیر عنوان شد و تا روز گذشته هم ادامه داشت، احتمال پخش این گفت‌وگو حداقل در هفته‌های اخیر دور از ذهن به نظر می‌رسد.

داوود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما گفته است: در حال حاضر شبکه در حال بررسی موضوع است و هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود بر طبق روال معمول سازمان صداوسیما، از طریق روابط عمومی کل اعلام خواهد شد.

دوشنبه‌ی هفته گذشته و مصادف با شب یلدا بود که بسیاری از بینندگان تلویزیون پخش گفت‌وگوی محمود جواد ظریف با عادل فردوسی‌پور را در قالب برنامه «90» انتظار می‌کشیدند.

این خبر پس از انتشار عکسی از این گفت‌وگو، توسط رسانه‌های رسمی و سایت برنامه «90» اعلام شده بود، اما در نهایت فردوسی‌پور در ابتدای برنامه‌اش از لغو پخش این گفت‌وگو خبر داد و اعلام کرد که مسئولان صداوسیما صلاح ندیدند که این گفت‌وگو در حال حاضر پخش شود.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که مصاحبه با محمد جواد ظریف که به موضوع دیپلماسی فوتبال می‌پردازد، در آینده پخش شود.

در پی پخش نشدن گفت‌وگوی وزیر امور خارجه کشورمان با مجری «90»، طی روزهای اخیر واکنش‌های متفاوتی را در بین قشرهای مختلف جامعه شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به واکنش سخنگوی وزیر امور خارجه به این اتفاق اشاره کرد که فردای پخش نشدن این مصاحبه، عنوان شد.

حسین جابرانصاری اقدام سازمان صداوسیما در ممانعت از پخش مصاحبه مجری برنامه ورزشی «90» با وزیر امور خارجه را «غیرمسئولانه» خواند و خواستار پاسخگویی مسئولان رسانه ملی به افکار عمومی ملت ایران بابت این اقدام شد.

در پی اظهارات انصاری، روابط عمومی کل سازمان صدا و سیما نیز در مقام پاسخگویی برآمد و اعلام کرد که «گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سیاسی، مذهبی و شخصیت‌های مختلف تابع میل و نظر شخصی تهیه‌کننده یا عوامل برنامه نیست. در صورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌شونده به طور رسمی دعوت به عمل می‌آورند تا مصاحبه انجام شود.»

پس از آن بود که مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما هم در گفت‌وگویی با ایسنا تاکید کرد که «آقای فردوسی‌پور به صورت تلفنی و پیامکی و بدون هماهنگی درخواست این گفت‌وگو را مطرح کرده است و اینکه گفته شده مسئولان شبکه ماه‌ها با تلاش و پیگیری و سماجت برای انجام این مصاحبه اصرار داشته‌اند و پیگیری پی در پی کرده‌اند، صحت ندارد.»

واکنش‌ها به پخش نشدن مصاحبه ظریف از شبکه سه سیما در روزهای بعد نیز ادامه داشت که از آن جمله می‌توان به واکنش نوبخت به این اتفاق اشاره کرد.

سخنگوی دولت درواکنش به پخش نشدن مصاحبه وزیر امور خارجه تصریح کرد: برخی ها جایگاه صداوسیما را از یک رسانه ملی و فراگیر به یک رسانه حزبی تنزل داده اند.

این اظهارات نیز با پاسخ روابط عمومی صداوسیما همراه بود که تا روز گذشته ادامه داشت.

در بخشی از پاسخ صداوسیما خطاب به نوبخت آمده است:

«متاسفانه با وجود تاکیدات مکرر در این خصوص عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره‌برداری‌های سیاسی از این موضوع، تلاش‌های رسانه‌ملی را نادیده گرفته و زحمات شبانه روزی همکاران خدوم این رسانه را در انجام رسالت حرفه ای و سازمانی خود خدشه دار کنند. جای بسی تأمل و تعجب است که سخنگوی محترم دولت با وجود اذعان به تلاش‌های صداوسیما در پوشش فعالیت‌های دولت در مقاطع مختلف، صفت نامفهوم اپوزیسیون را به صداوسیما نسبت می‌دهد و آن را به یک رسانه جناحی تشبیه می‌کند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲