يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹  |  Sunday, 27 September 2020

دیباچه

کد خبر: ۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۰۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
کوچ و جابجایی مجریان در شبکه‌های سیما تقریباً اتفاقی غیرممکن است که انجام آن نیاز به هماهنگی زیادی دارد. باوجود رخ دادن این مسئله برای علی ضیاء او هنوز نتوانسته در شبکه یک سیما تبدیل به یک برند شود.




 

دیباچه:

سینما مثبت نوشت: «علی ضیاء» از مجریان جوانی بود که با حضور در برنامه «ویتامین ث» شبکه سه سیما رشد کرد. کاراکتر و شخصیت او به‌عنوان جوانی محجوب و دوست‌داشتنی موردتوجه بینندگان سیما قرار گرفت اما رخدادها و حواشی پیش‌آمده برای وی سبب شده تصویر آن جوان محجوب در ذهن بینندگان سیما زدوده شود. البته ضیاء خود هم در این زمینه بی‌تقصیر نیست. او در برنامه «امشب» خود همان شیوه اجرای برنامه در شبکه سه را ادامه داده و بر آن اساس پیش رفته حال‌آنکه بینندگان شبکه یک ماهیتاً با بینندگان شبکه سه تفاوت دارند. آن‌ها علاقه چندانی به «فانتزی» ندارند و بیشتر به دنبال مباحث جدی و چالشی هستند. به همین دلیل است که در چنین شبکه‌ای مجریانی مانند «محمدرضا شهیدی فر» و «داوود کیا اسفندیاری» گُل کرده و با استقبال مواجه می‌شوند.

«شب یلدا» فرصت مناسبی بود تا دوباره شاهد اجرای او در تلویزیون باشیم. در این برنامه «ضیاء» اجرای سردی داشت و در بخشی از برنامه که به سراغ شخصیت آبدارچی می‌رفت، ریختن چای برای این شخصیت و آوردن چای آن‌قدر تفرعن‌آمیز صورت گرفت که حسی از صمیمیت را به بیننده منتقل نکرد.

بعد از حواشی پیش‌آمده برای وی درخصوص توهین به یکی از تیم‌های فوتبال، بینندگان دیگر او در مقام شخصیت قبلی باور نمی‌کنند. این مسئله از ویژگی‌های رسانه است که به‌سرعت به افراد محبوبیت می‌دهد و خیلی زود هم از آن‌ها سلب اعتماد می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات جدی ضیاء این است که زیاد صحبت می‌کند حال‌آنکه مجری باید فضایی را برای صحبت طرف مقابل فراهم کند و از حداقل کلمات بهره بگیرد.

شاید در چنین شرایطی بهتر باشد ضیاء برای مدتی از اجرا فاصله بگیرد و صرفاً به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه‌هایش فعالیت نماید و سپس بعد از گذشت مدت‌زمانی یک‌ساله، با ظاهر و چهره‌ای جدید ظاهر گردد و به اجرای برنامه‌هایی متفاوت با آنچه تاکنون اجرا کرده بپردازد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده