پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۰۰۵
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵

دیباچه: «اسکات فینبرگ» تحلیلگر معروف جوایز سینمایی در اولین پیش‌بینی خود از جوایز اسکار 2017 از فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی نام برد، در حالیکه هنوز فیلمی از ایران به آکادمی معرفی نشده است.





به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا،  منتقد نشریه هالیوود ریپورتر در اولین پیش‌بینی خود از هشتادونهمین دوره جوایز اسکار 2017 در بخش بهترین فیلم خارجی زبان فیلم‌های «تونی اردمن» به کارگردانی «مارن اِده» از آلمان، «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» ساخته «جوهو کاسمانن» از فنلاند، «جولیتا» به کارگردانی «پدرو آلمادوار» از اسپانیا، «تونینو» ساخته «پائولا فن‌در اوست» از هلند و ناگازاکی: خاطرات پسرم» از «یوجی یامادا» محصول سینمای ژاپن را به عنوان شانس‌های اصلی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی معرفی کرده است.

در این پیش‌بینی همچنین فیلم‌های «از دورست» برنده شیر طلای ونیز 2015 (ونزوئلا)، «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» (سوئیس)، «خانه دیگران» (گرجستان)، «سیرانوادا» (رومانی)، «برخورد» (مصر)، «عصر سایه‌ها» (کره جنوبی)، «استفن زوئیگ: خداحافظی با اروپا» (اتریش) و «تانا» (استرالیا) نیز از تهدیدهای اصلی برای کسب اسکار خارجی شناخته شده‌اند.

«گل های حلب» (تونس)، «مرگ در سارایوو» (بوسنی و هرزگوین)، «مردی به نام اُو» (سوئد)، «آردنز» (بلژیک)، «رفیق» (کوبا) و «زلزله» (ارمنستان) نیز فیلم‌هایی هستند که از به عنوان شانس‌های احتمالی در این شاخه از جوایز سینمایی اسکار به آنها اشاره شده است.

دیباچه-فروشنده.3.jp5


اما در میان فیلم‌های مطرحی که هنوز از سوی کشورهای مربوطه به آکادمی اسکار معرفی نشده‌اند نام فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در صدر شانس‌های اسکار دیده می‌شود. این فیلم که هم‌اکنون در سینماهای ایران در حال اکران است، اولین نمایش جهانی خود را در شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد و دو جایزه بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) و بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) را از آن خود کرد.

« The Commune» (دانمارک)، «او» (فرانسه)، «آکواریوس» (برزیل)، «ال کلاسیکو» (ازژانتین) و «دانش‌آموز» (روسیه) نیز از جمله دیگر فیلم‌هایی هستند که در صورتی معرفی به آکادمی اسکار به عنوان نمایندگان کشورهای سازنده از شانس‌های اسکار خواهند بود.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است.  فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از 225 کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲