شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵


دیباچه: مدیر سابق شبکه یک سیما معتقد است تعامل بین ملت‌های جوامع اسلامی سینماگران با محوریت مقاومت در رویدادهایی همچون جشنواره فیلم مقاومت، رمز موفقیت در مقابله با اندیشه‌های تکفیری و تروریستی است.


به گزارش دیباچه، مهدی فرجی کارشناس فرهنگی در گفتگو با روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن اعلام این مطلب گفت: زمانی می‌توان مقابله با افراطی‌گری‌های تکفیری را به یک جریان فرهنگی تبدیل کرد که مردم کشوری مانند ایران که تا امروز توانسته اند در مقابل هجمه های اسلام هراسانه این گروه‌ها ایستادگی کنند، تجربیات و آشنایی خود را از مفهوم مقاومت به سایر ملت‌ها نیز منتقل کنند.


دیباچه-مهدی فرجی


وی با تاکید بر ضرورت روشنگری مردم در شناخت حقایق مربوط به گروهک‌های تکفیری نظیر داعش عنوان کرد: یکی از موثرترین شیوه‌ها در معرفی اسلام ناب محمدی نسبت به اسلام تحریف شده مد نظر گروهک‌های تروریستی، استفاده از زبان مشترک سینماست.


این مدیر فرهنگی در همین ارتباط افزود: اگر بخواهیم کشورها و ملیت‌های جهان از ماهیت حقیقی اقدامات اسلام‌هراسانه امثال گروه‌هایی مانند داعش مطلع شوند باید به سمت سینما و فعالیت در این عرصه بیشتر از حوزه‌های دیگر گام برداریم.


فرجی مهم‌ترین عامل امنیت فعلی در کشور را ایستادگی مردم در برابر فضاسازی ها و اندیشه‌های انحرافی و الحادی تروریست‌های منطقه دانست و گفت: اگر بخواهیم از نظر موضوعی مسائل کشور را درجه‌بندی کنیم بی‌شک امنیت ویژه‌ای که به واسطه مقاومت فکری مردم و در عین حال تلاش مسئولین در کشور حکم فرماست در رتبه اول موضوعات کشور و البته منطقه قرار دارد.


وی در همین راستا ادامه داد: بنابر اهمیت موضوع مقاومت، حق کشور و جامعه است که با اندکی سیاست‌گذاری هدفمند، بخشی از تولیدات سینمایی خود را به سمت تقویت سینمای مقاومت سوق دهیم.


 عضو هیات داوران برخی جشنواره‌های سینمایی، مشارکت و حمایت بخش‌های خصوصی در نشر و نمایش آثار حوزه مقاومت را ضروری دانست و تاکید کرد: به دلیل جذابیت‌ها و دراماتیزه بودن موضوعی مانند بحث مقاومت اسلامی، بخش خصوصی می تواند نقش پررنگ تری در حمایت خود از سینمای ارزشی کشور ایفا کند.


وی در عین حال نسبتا خوب این روزهای سینمای ایران را مدیون امنیتی دانست که هم اکنون در کشور برپاست و افزود: استقبال امروز مردم از تولیدات سینمایی مرهون امنیت و همچنین فرهنگ مقاومت اسلامی است که در کشور سالها برای ترویج و استقرار آن تلاش شده است.


فرجی همچنین گفت: نباید سفارش کار و تولید فیلم از جانب مسئولین فرهنگی به فیلم‌سازان کشور را در قالب و تعبیر اثر سفارشی به عنوان یک اثر کنترل شده و خالی از خلاقیت‌های فردی کارگردان تلقی کرد.


وی افزود: در تمام کشورهای دنیا رهبران فکری برای پیشبرد اهداف و صلاح جامعه خود از هنرمندان به ویژه فیلمسازان یاری می‌گیرند تا به تبیین جریان مد نظرشان در فرهنگ و نظام کشور بپردازند.


این کارشناس فرهنگی جشنواره فیلم مقاومت را موقعیتی بسیار مناسب برای رشد هر چه بیشتر جریان و جبهه مقاومت اسلامی بین جوامع مسلمان درگیر جنگ با گروه‌های تکفیری دانست و در انتها بیان کرد: این جشنواره به عنوان یک رویداد بین المللی باید تلاش کند علاوه بر معرفی آثار و تولیدات باقی کشورها در زمینه مقاومت اسلامی آن را به یک جریان تبدیل کرده و آن را به عنوان یک تفکر جاری در جوامع دیگر رواج دهد.

برچسب ها: دیباچه ، مهدی فرجی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار