سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: شب گذشته جمعه ١٩ شهريور ماه، نمايش «پرسه هاي موازي» به كارگرداني پيام لاريان با اداي دين به بهرام ريحاني افتتاح شد.

به گزارش دیباچه، نمايش «پرسه هاي موازي» كه كارگرداني آن بر عهده پيام لاريان است در حضور مخاطبان تئاتر و هنرهاي نمايشی با همت بزرگمهر حسين پور افتتاح شد.

در ابتداي آيين افتتاح اين مراسم، محمد هادي عسکري، مدیرکل فرهنگي دانشگاه تهران به روي صحنه آمد و طي سخناني گفت: خيلي خوشحال و خرسنديم كه تئاتر مولوي بعد از بازگشايي و بازسازي مجدد ميزبان شما جوانان و سرمايه هاي تئاتر كشور است و امشب گردهم آمديم تا نمايش ديگري را افتتاح كنيم و ابراز خرسندي مي‌كنم از اين كه قرار است نمايشي از يك جوان در اين تالار روي صحنه برود، شما جوانان سرمايه هاي گرانبهايي هستيد.

دیباچه-پرسه های موازی


وي ادامه داد : خواهشي دارم و آن هم اين است در اين مسيري كه براي رشد و اعتلاي تالار مولوي بيش گرفتيد كوشا باشيد و بدون هيچ چشم داشتي به اين مسير ادامه دهيد، ما با جديت تمام به دنبال اين هستيم كه حوزه هاي تخصصي را به صورت جدي در تالار مولوي دنبال كنيم و سياست ما اين است كه از جوانان حمايت كنيم، خيلي زيبنده نيست كه با اين حجم گسترده تغييرات و بازسازي صورت گرفته، ما در طول روز سه و يا چهار اجرا در اين تالار داشته باشيم و تلاش ما بر اين است كه امكانات را فراهم كنيم و بتوانيم از استعداد و ظرفيت جوانان استفاده كنيم. دوستاني كه صاحب ايده و نظر هستند به ما كمك كنند تا بتوانيم در جهت رشد و اعتلاي تالار مولوي گام برداريم.

دیباچه-پرسه های موازی


در ادامه مراسم، پيام لاريان كارگردان اين اثر نمايشي ضمن تقدير از گروه اش و حمايت هاي رييس تالار مولوي عنوان كرد: من فكر مي كنم وقتي اثري بعد از هشت سال مجوز مي گيرد تا به روي صحنه برود، قطعا مدير توانايي پاي آن ايستادگي كرده است. دلم مي خواهد از امير حسين حريري تشكر كنم كه اين فرصت را براي من و گروه ام ايجاد كرد و امروز به دليل عارضه قلبي در بستر بيماري است و از شما مي خواهم براي سلامتي او دعا كنيد.

لاريان در تكميل حرف هايش گفت : از تك تك عوامل اجرايي و گروه هم خودم تشكر مي كنم كه در فرصت كوتاهي كه بيش روي ما بود، همدل شدند تا نمايش «پرسه هاي موازي» امشب روي صحنه برود. از سجاد افشاريان قدرداني مي‌كنم كه بيست روزه اين امكانات را تهيه كرد تا دغدغه اي نداشته باشيم و همه امور به خوبي پيش برود. از بزرگمهر حسين پور تشكر مي‌كنم كه امشب آمد تا اين نمايش را افتتاح كند و حضورش براي من و گروه هم قوت قلبي مضاعف بود.

اين كارگردان ضمن گرامي داشتن ياد و خاطره  بهرام ريحاني در پايان حرف هايش، افزود : من خيلي با بهرام ريحاني آشنا نبودم و شايد برخوردي كه با او داشتم بيشتر از پنج دقيقه نبود، اما دلم مي خواهد امشب از او ياد كنم كه خيلي دلش مي خواست زنده باشد و روي صحنه نفس بكشد، خيلي دلم مي خواست كه بهرام  امشب كنار ما بود و مي توانستيم در كنار هم باشيم اما به هرحال چه مي توان گفت، دست تقدير اين او را از ما جدا كرد. روحشان شاد و يادشان گرامي، دلم مي خواست در شب افتتاح نمايش ام از اين دو نفر ياد كنم.

در پايان مراسم، بزرگمهر حسين پور، گرافيست و طراح صاحب سبك، اين نمايش را افتتاح كرد و  از کتاب های این نمایشنامه که به همت نشر افراز چاپ شده است، در حضور او رونمایی شد.

گفتنی است تهیه کنندگی این نمایش بر عهده سجاد افشاریان است و نمایش  «پرسه هاي موازي»  هرشب ساعت 20:30در تالار مولوی روی صحنه می رود.

الهام نامی، آسو بهاری و بهروز خرم بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل پرسه های موازی عبارتند از: تهیه کننده: سجاد افشاریان، طراح صحنه و نور: سعید حسنلو، مدیر پروژه: سعید زارعی، گروه کارگردانی: مجتبی کاتوزیان، نرگس نره ای، برنامه ریز: رحیم علی بالایی، موسیقی و طراحی صدا: فربد مائین، صدابردار: رامتین شعبانیان، طراح گرافیک: فرانک ایرانی، عکاس: شاهین آزما، ساخت تیزر: ابراهیم عزیزی، نرگس نره ای، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، امور بین الملل: کاملیا غزلی و مشاور رسانه ای: سام بهشتی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳