جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۰۷۰
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۰۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: هشتمین جشن انیمیشن از مجموعه برنامه های هجدهمین جشن سینمای ایران با اجرای بهرام عظیمی در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش دیباچه، شامگاه روز گذشته شنبه ۱۳ شهریور ماه هشتمین جشن انیمیشن با حضور کمال تبریزی دبیر جشن و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و دیگر هنرمندان حوزه انیمیشن در محل تالار ایوان شمس برگزار شد.

دیباچه-جشن انیمیشن


بهرام عظیمی در ابتدای مراسم گفت همیشه آرزو داشتم تا تندیس این جشن را بگیرم اما هیچگاه موفق نشدم. در این دوره از جشن ۱۳۱ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت ۳۷ اثر به بخش مسابقه راه یافت که از این میان ۷ جایزه به بهترین انیمیشن اهدا می شود.

دیباچه-جشن انیمیشن


روانبخش صادقی رییس آسیفای ایران گفت: انیمیشن ایران از ابتدای شکل گیری مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. اما طی این سال ها دچار ضعف ها و مزیت های بسیاری است. اما با این حال طی ۱ سال گذشته انیمیشن توانسته است اتفاقات خوبی را رقم بزند.

دیباچه-جشن انیمیشن


وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته به دلیل نبود حمایت های مناسب شاهد تعطیلی دفاتر تولید انیمیشن در سراسر کشور بودیم توضیح داد: انیمشین ایران در حال حاضر دچار ضعف های بسیاری است که از آن جمله می توان به ضعف در سرمایه گذاری، نبود نظام آموزشی، تربیت نیروی انسانی، کمبود نیروی انسانی اشاره کرد مواردی که سبب می شود انیمیشن در ایران به بازدهی اقتصادی مناسب نرسد.

دیباچه-جشن انیمیشن


وی ادامه داد: فعال نبودن بخش خصوصی، کمبود تجهیزات، نبود هماهنگی در بخش های مختلف سرمایه گذاری از دیگر مشکلات انیمیشن ایران است.

دیباچه-جشن انیمیشن


صادقی در بخش دیگری توضیح داد: در ایران این امکان وجود دارد که بخش های خصوصی تولید انیمیشن ایجاد شود. نباید فراموش کرد که ما نیازمند حمایت دولتی هستیم اما این حمایت تنها به معنای حمایت مادی نیست. انیمیشن نیز مانند سینما نیازمند یک حمایت ۱۰۰ ساله دولتی است.

دیباچه-جشن انیمیشن


وی بیان کرد: در معاونت علمی و فناوری دفتر ریاست جمهوری اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. در واقع تلاش بر این است که در برنامه ششم توسعه و در متمم ان طرح و برنامه ای برای  انیمیشن در نظر گرفته شود تا بتوان از انیمیشن به درستی حمایت کرد.

دیباچه-جشن انیمیشن


رییس آسیفا تاکید کرد: دولت ، نظام صنفی و مردم سه ضلع اصلی در موفقیت انیمیشن است.

دیباچه-جشن انیمیشن


صادقی در پایان با اشاره به مزیت های انیمیشن در کشور گفت: ما دارای منابع مکتوب و غیر مکتوب بسیاری هستیم که تا امروز منبع تولید آثار مختلفی در کشورهای دیگر شده است. در نهایت نیازمند یک شورای عالی انیمیشن هستیم تا بتوانیم منابع و حمایت های انیمیشن را کنترل و برای آن برنامه ریزی کنیم.

دیباچه-جشن انیمیشن


کمال تبریزی دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده بگوییم سینمای انیمیشن گفت: انیمیشن نیازمند آن است که به آثار بلند فکر کند. سال گذشته فیلمی کاملا انیمیشن ساخته شد که توانست در اکران عمومی در چرخه اقتصادی مناسبی قرار گیرد. امیدوارم دست اندرکاران انیمیشن به فیلم بلند انیمیشن فکر کنند چرا که ما در این زمینه بسیار کم کار هستیم.

دیباچه-جشن انیمیشن


وی تاکید کرد: از سال آینده همه گروه ها جشن خود را برگزار می کنند و در جشن بزرگ سینمای ایران تنها تندیس فیلم بلند انیمیشن خواهیم داشت. صنف انیمیشن نیز باید جشن خود را برگزار کند و تندیس خاص خود را در این زمینه طراحی کند.

تبریزی توضیح داد: سینمای انیمیشن باید بتواند در کنار فیلم های زنده خود را نشان دهند. انیمیشن تخیل نامحدودی دارد و تصاویر بسیاری را می تواند خلق کند که ما نمی توانیم آن را در سینما داشته باشیم.

دیباچه-جشن انیمیشن


برندگان تندیس و دیپلم افتخار هشتمین جشن انیمیشن به شرح ذیل اعلام می شود:

بهترین کارگردانی :سید مسلم طباطبایی«لایت سایت»، بهترین فیلم: امیرهوشنگ معین« درخت پرتقالی»، بهترین فیلمنامه:علی حضرت پور «سوزن بان»، بهترین فضا سازی و طراحی هنری :امیر هوشنگ معین«درخت پرتقالی»، بهترین انیمیت :اشکان نعیمی«لولو»، بهترین موسیقی: امیر پورخلجی «لایت سایت»، بهترین صدا :  بهروز شهامت را برای فیلم های«سوزن بان»و «قطار»

دیباچه-جشن انیمیشن


اکبر عالمی،منوچهر شاهسواری،غلامرضا موسوی،محمدرضا مویینی،مهدی مسعود شاهی،حسین ساری،مرتضی رزاق کریمی،فرید فرخنده کیش،امید خوش نظر،ناصر گل محمدی،محمد علی صفورا،علیرضا گلپایگانی،اطهر عربانی،سعید توکلیان،حیدری خلیلی، سجادی نیری، وحید نصیریان،اسماعیل شرعی،بابک نکویی، امیر محمد دهستانی،رسول بابازاده،مهدی خرمیان،حسین مرادی زاده،بهنود نکویی،محمد ابوالحسنی،امید خوش نظر،و حمیدرضا حافظی از جمله چهره های حاضر در این جشن بودند.

دیباچه-جشن انیمیشن

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲