شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 04 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۶۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
 

دیباچه: حمید قبادی دبیر کارگروه سامان دهی مد و لباس و مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در جلسه ای که روز گذشته به منظور بررسی زمینه های همکاری دو مرکز برای ساماندهی و ارتقا گنجینه لباس های تئاتر برگزار شد شرکت کرده و در ادامه از محل آرشیو لباس تئاتر بازدید کردند.

به گزارش دیباچه، در این دیدار به روزرسانی آرشیو لباس های تئاتر ، شیوه نگه داری ، فضای فیزیکی ، تجهیزات و امکانات آرشیو لباس مورد گفت و گو قرار گرفت.

حمید قبادی درباره این جلسه گفت: موضوع ساماندهی و ایجاد زمینه ارتباط بین هنر تخصصی مد و لباس و موضوعات نمایشی ، مدت هاست که در دستور کارگروه قرار دارد. از دو سال قبل به این موضوع فکر کردیم که یک مرکز معتبر و غنی از مجموعه آثار منتخب برگزیده و کاربردی موجود برای حوزه تئاتر، سینما و مجموعه های تلویزیونی تهیه شود. انجام این کار همان طور که از بزرگی آن پیداست چند جانبه بوده و نیاز به بررسی دارد.

دیباچه-مهدی شفیعی


دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: با همکاری خود مرکز در موضوع لباس و اعتنای مدیر کل به این موضوع در جشنواره های تئاتر ، این علاقه تشدید شد که فعالیت مشترک، پیشبینی و اتخاذ شود. مقرر شد که این طرح با توجه به امکانات دو طرف؛ کارگروه ساماندهی مد و لباس و اداره کل هنرهای نمایشی، با استفاده از کارشناسان تخصصی و هنرمندان ، به صورت کار مشترک و متمایز نسبت به گذشته انجام شود.

دیباچه-مهدی شفیعی


قبادی با اشاره به حضور متخصصین طراحی لباس در خانه تئاتر، خانه سینما و کارگروه ساماندهی مد و لباس که این هنر را بی نیاز از داشته های دیگران کرده است گفت: به نظر می رسد در این زمینه با توجه به داشته های داخلی و نیم نگاهی به بازار غیر رسمی هنر به عنوان فعالیت جریان ساز می توان زمینه های عطف نگاه مردم و نگاه کاربردی به این هنر را فراهم کرد در عین حال تهیه کننده با سختی کمتری روبرو می شود.

وی در تاکید بر تاثیرگذاری لباس هنرمندان در اجتماع ادامه داد: در این زمینه هنرمندان همواره جریان ساز بوده اند. در کشورهای جهان شاهد هستید که سایر هنرها با نمایش لباس آمیخته است. در رویدادها نیز لباس مورد توجه قرار می گیرد و تا مدت ها درباره آن نقد و بحث می شود. تاثیر هنرمندان بر روی لباس اجتماع امری ثابت شده است.

دیباچه-مهدی شفیعی


قبادی درباره دستاورد این جلسه و بازدید توضیح داد: بازدیدی از ارشیو هنرهای نمایشی داشتیم، بنا شد به زودی همکاری بین دو مجموعه با همراهی متخصصان صورت بگیرد و آثار گنجینه در کنار آثار موجود دیگر ، یک کار حرفه ای و شاخص در قالب و جزئیات مشخص انجام شود. تا هر هنرمند و برنامه ریز هنرهای نمایشی (سینما ، تئاتر و مجموعه های تلویزیونی) بتواند به مرکز و این گنجینه اتکا کند.

وی با بیان این نکته که ظرفیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس و اداره کل هنرهای نمایشی در این زمینه قابل توجه است گفت: کار چند بخش فرایندی دارد و دستور العمل ها باید مشخص شود تا نسبت به روش کار آگاهی وجود داشته باشد. قطعا در فرصت کوتاه باید این کار اجرایی و عملیاتی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار